Ik zit al enkele dagen in dubio. Ik wil heel graag weer een gezellige knager in huis, maar ik kom er maar niet over uit wat voor iets

Konijnen, cavia's en ratten gaan m niet worden. Op zich zou ik graag een Syrische Hamster willen, alleen zit ik met een probleem: Mijn kamer is slecht geïsoleerd en in de winter dus vrij koud(kouder dan 10 graden en dus koud genoeg om in winterslaap te laten gaan). Nu las ik dat Russische hamsters niet in winterslaap zouden gaan, iemand hier ervaring mee? Heb vroeger wel russen gehad maar kan me er nog weinig van herinneren.
Verder hou ik dan nog de 'keuze' tussen gerbils, degoes en chinchilla's. Ik vind Chinchilla's echt enorm leuk, maar ze worden wel echt heel oud(mijn peettante heeft er een van nu 22). Natuurlijk hou ik mijn beestjes tot ze hun laatste adem uitblazen, maar goed hoe zit het als ik ooit uit huis ga? Kan ik ze dan wel meenemen?
Gerbils vind ik ook hartstikke leuk en degoes ook.
Over de afmetingen van de verblijven heb ik ook al goed nagedacht. Als ik voor een Rus zou gaan dan word dat minimaal een aqua/terra van 80x40, bij gerbils(koppeltje van hetzelfde geslacht) minimaal een aqua/terra van 100x40.
Bij degoes en chins(ook een koppeltje van hetzelfde geslacht) minimaal een grote traliekooi(kamervoliere of zo) van minstens 100x50 en 100cm hoog ongeveer.
Ik heb het beestje dan vooral voor 'de gezelligheid', daarom twijfel ik ook over de Rus ivm dat het nachtdieren zijn.
Ze zouden elke dag wel even uit de kooi komen om te knuffelen, spelen wat dan ook.
Dus, zijn er hier kenners die me kunnen vertellen wat ik het best kan doen?
Want ik wil niet iets doen waar ik daarna spijt van krijg. Qua financiën moet ik dan even kijken hoe en wat, hamsters zijn in principe 'goedkoop', hoe dat zit bij de andere 3 weet ik niet precies.