Verzekering?of niet?hoever 'ga' je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verzekering?of niet?hoever 'ga' je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:18

Naar aanleiding van een gesprek wat ik onlangs had..

Wat doen jullie als je huisdier erg ziek is. En een behandeling gaat erg veel geld kosten.
Hebben jullie je huisdier(en)verzekerd?
Heb je een spaarpotje...
Of ga je tot een bepaald bedrag...

Dit is niet bedoeld om te stoken of een hele heftige discussie te starten. :n

Zo hebben wij thuis meerdere huisdieren, niet verzekerd.
Vorig jaar enorme kosten gehad aan de poes, wat niet heeft mogen baten.

Nu willen we ( tzt) een hond erbij...maar dat is dan wel een extra "risico".
Dat zou ons aantal huisdieren op 5 brengen (excl paard,die wel verzekerd is).
Stel, er worden er 2 ziek....grote kosten...wat doe je dan?

Iedereen denkt hier anders over natuurlijk, iedereen heeft een ander financieel plaatje.
Maar ik ben benieuwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:26

Ik heb geen enkel dier verzekerd, de meesten (en duursten :D ) -de ratten- kunnen ook niet verzekerd worden trouwens. Voor de andere dieren vind ik vaak te veel voorwaarden aan verzekeren zitten, dus ik heb gewoon een spaarrekening voor de grote uitgaven en de kleinere bedragen gaan vaak van de lopende rekening.

Afgelopen maand heb ik honderden euro's aan kosten gehad; voor de pony een tandartsbehandeling, paar zieke ratten en een zieke kat die het onlangs alle kosten en moeite helaas toch niet gehaald heeft. ;( Nu heb ik de spaarrekening dus maar even aangesproken. Er staat trouwens meestal zo'n 800-1500 euro op.

Ik heb financieel geen grenzen voor de dieren, mits een behandeling nog in het belang van het dier is. Mochten ze echt allemaal tegelijk ziek worden (hoe groot is die kans?), dan leen ik wel geld, maakt me niet uit. Ik zou nooit een dier niet laten behandelen vanwege de prijs.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:28

wij hebben onze huisdieren niet verzekerd
Ondanks dat we ontzettend veel geld al hebben uitgegeven aan medische kosten
Eentje met nierklachten , dus opgenomen en dergelijke en uiteindelijk het alsnog niet gehaald helaas.

Een was beschoten door een luchtbuks, resulteerde in kogeltje in de longen, dus rontgen en en uiteindelijk chronisch verkouden wat zorgde voor neus onderzoeken onder verdoving enzo. Uiteindelijk heel snel overleden door iets anders waarschijnlijk Fip, nog heel even in de nacht in de kliniek gelegen en ook overleden helaas was die gewoon al te zwak door alle andere dingen

Dan hebben we nog een kat, die laatst nog bloedonderzoek moest hebben omdat die op leeftijd is en heel veel begon te drinken. Achteraf weinig aan de hand.

Een poes die was aangereden moest worden geopereerd, had der heupen gebroken en der boven en onder kaak. Lange revalidatie en meerdere bezoekjes erna

En vorige maand een poes laten steriliseren dus dat was ook weer een mooi prijsje inclusief ontvlooien want ze bleken vlooien te hebben door het warme weer..

En dan mijn paard pfoe die is ook niet verzekerd als ik had geweten dat die chronisch maandblindheid zou krijgen dat had ik dat zeker wel gedaan

Maar we hebben het er voor over.. verzekeren is natuurlijk makkelijk maar ik weet zo de voordelen er verder ook niet van. Gezien ons verleden met katten ,veel al asiel katten, dus ook niet bekend of ze in het verleden evt al ziek zijn geweest of iets bij hun dragen is het wel handig om een verzekering te hebben.. maar dadelijk gebeurt er nooit wat en is het zonde van het geld?

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:17

Als mijn dier geholpen kan worden dan laat ik dat doen. Ik heb voor huisdieren vrijwel nooit een spaarpot en ook geen verzekering. Ik laat ze behandelen en tref dan, indien nodig, een betalingsregeling. Welk dier ik wel en niet laat behandelen dat is verschillend. Ik heb hier een leuk parkietje maar als deze geopereerd moet worden laat ik hem inslapen. Mijn honden hebben wel operaties gehad maar deze liggen emotioneel ook zwaarder bij mij. Kosten daar kijk ik niet naar, wat moet dat moet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:22

Als ik alles moet verzekeren dan kost me dat al kapitalen. Word één van de dieren ziek dan gaan ze direct naar de da en wanneer er gezien leeftijd en aandoening zeer weinig kans is op een redelijk leven dan laten we ze inslapen, maar wel nadat andere opties niet meer mogelijk zijn. Ik heb met twee dieren de weg van continue pijnbestrijding gevolgd, zelf spuiten, maandenlang, dat doe ik dus niet weer. Dan kom je er toch achter dat je egoistisch bezig bent omdat je nog geen afscheid kunt/wilt nemen.

WillemYntJee

Re: Verzekering?of niet?hoever 'ga' je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:43

Volgens mij heeft t alleen zin om je hond/kat te verzekeren als je dit van jongs af aan doet. Op oudere leeftijd wordt de premie alleen maar hoger en worden er meer dingen uitgesloten. Wij hebben de katten niet verzekerd en ik denk dat ik heel ver voor ze zou gaan financieel gezien, maar d'r is gelukkig nog nooit wat aan de hand geweest *afkloppen* behalve sterilisatie en castratie maar dat hoort erbij vind ik.
Ik heb echter bij ons in de praktijk ook een voorbeeld gezien waarvan de eigenaren heel blij waren dat de hond verzekerd was (mri, operatie etc hond van 2,5) ook al moesten ze zelf ook heel veel kosten maken, hond lijkt t inmiddels goed te doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:02

mijn dieren zijn niet verzekerd,en we gaan zover als dat het leven van de dieren goed is door met behandelen,we hebben geen spaarpotje meer ( allang leeggetrokken door operaties van de dieren) maar zien wel hoe we de maand dan uitzingen...tot nog toe altijd gelukt,dus ja zal wel blijven lukken dan denk ik :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:56

Ik heb mijn dieren ook niet verzekerd. Moet eerlijk bekennen dat mijn spaarpot door verhuizing eraan is gegaan, dus mocht 1 van mijn dieren nu plots ziek worden, dan zou ik een betalingsregeling treffen met de DA.

Ik houd mijn dieren goed in de gaten, ga liever snel naar de DA voor een klein virusje dan dat ik aankijk en het virus misschien erger wordt (en de kosten dus ook). Daarnaast heb ik me in voeding verdiept om zoveel mogelijk (veel voorkomende) gezondheidsklachten te voorkomen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:11

Ik heb 2 honden, de ene van 2 jaar heb ik 2 weken geleden verzekerd, omdat ik nu met hem ga sporten, en mocht er wat gebeuren is ( gebroken been ofzo ) dan heb ik tenminste een verzekering. Voor de andere die is 7 jaar, heb ik er geen afgesloten. Mocht er wat gebeuren, dan betaal ik het zelf wel gewoon ( met een betaalregeling ofzo ) maar bij hem schat ik de kans kleiner dat er iets gebeurd, vandaar dat ik hem niet heb verzekerd.
Heb voor mn 2 jarige de verzekering afgesloten, omdat ik nu wel intensief met hem wil gaan sporten, da is de risico ook groter denk ik dat er wat gebeurd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:14

Hier ook geen verzekering.
Of ik laat behandelen ligt echt voor het grootste deel aan de slagingskans en hoe oud het dier is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:21

Ik heb hier ook niks verzekerd, maar zet wil iedere maand een bepaald bedrag opzij. Dit gebruik ik voor de eventuele dierenartskosten en ik heb zoiets mocht paardlief er straks niet meer zijn en er is nog wel een gedeelte van dat gespaarde bedrag over, kan dat tzt ook weer gebruikt worden bij de aankoop van een eventuele nieuwe.
Idem voor de andere huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:22

little_king schreef:
Of ik laat behandelen ligt echt voor het grootste deel aan de slagingskans en hoe oud het dier is.

Ik ook.

Paard heb ik wel verzekerd. Katten en hond niet.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:27

Als mn 9? Jarige konijn wat krijgt, laat ik hem denk inslapen.
De katten tot een paar hondert euro behandelt, de hond ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:06

Mijn oudste hond was verzekerd, tot de voorwaarden zo veranderden dat het niet meer nuttig was. Nu hebben we een spaarrekening voor de honden.
Ik heb geen grens qua bedrag, maar ik kijk naar slagingskansen en de kwaliteit van leven. Kanker zal ik nooit behandelen met een operatie of chemo, maar voor de rest? Een hoop.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:39

Ik heb mijn katten en hond niet verzekerd.
Helaas werd 1 van de katten flink ziek in december. Paar consulten dierenarts liep al wat op, uiteindelijk werd hij opgenomen in de kliniek voor behandeling. Je doet het, want het is je kat, maar toen ik achteraf uitrekende wat ik in totaal had betaald schrok ik toch wel.
Had ik dat complete bedrag van tevoren geweten, had ik hem (helaas) niet laten behandelen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:42

little_king schreef:

Hier idem.
Ik heb de huisdieren (4 katten en 1 hond) dus ook niet verzekerd. Gelukkig hebben ze nog nooit iets ernstigs gehad.
En gelukkig is een goede vriendin van mij dierenarts en bij een kleinigheidje kan ik altijd even advies vragen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:51

Mijn hond is wel van pup af aan verzekerd (nu bijna 3 jaar).
Kost een hoop.. En al veel gedeclareerd.. Maar ik wil het risico niet lopen om eens mis te grijpen met m'n spaarpot in mijn situatie.
Liever iets teveel betalen per maand maar wel alles kunnen bieden, dan te weinig geld hebben voor behandelingen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:00

Ja een van mij katten is verzekerd en dat is maar goed ook want die is echt al heel vaak naar de da geweest nu de laatste twee keer voor haar ogen waar ik nu nog steds mee bezig ben met behandelen. Dus ik kan je zeker aanraden , ze moetyen wel gechipt zijn. Maar je krijgt gewoon geld terug dus ja ik zie dat zeker als een voordeel

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:02

Het nadeel van verzekeringen vind ik vooral dat er op een gegeven moment bijna geen dekking meer is, bijvoorbeeld als de dieren op een bepaalde leeftijd komen. Meestal is dat nou juist de leeftijd waarop ze wat gaan mankeren...

Ik heb geen van mijn dieren verzekerd, maar heb genoeg spaargeld en kan ook aan nog meer geld komen indien nodig. Ik zal een behandeling gelukkig nooit hoeven afslaan omdat er geen geld voor is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:04

Ja maar alles wat wel gedekt word scheelt gewoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:05

Ik heb een Duitse Dog van bijna 7 jaar, onverzekerd.
We hebben pas één keer kosten gehad, dat was toen hij na de castratie thuiskwam met een maagtorsie, maar dat is gelukkig zonder operatie's opgelost, rekening viel wel mee.
Verder in al die jaren nooit kosten gehad, dus ik denk dat we een hoop geld hebben uitgespaard, verzekering zou minimaal 25 euro per maand kosten dus we hebben al 2100 euro bespaard. Ik weet niet waar het gebleven is, maar mocht er wat gebeuren kunnen we dat wel ergens vandaan halen :+

Waar de grens ligt ligt aan de leeftijd en kwaliteit van leven naderhand, vind ik moeilijk te zeggen.

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 02:18

Onze hond van 9 jaar is niet verzekerd. Mijn vriend heeft ongeveer een jaar getobd met haar bek(ontsteking)
En toen kwam ik, hup andere arts en operatie. Nu is ze weer super gezond. Mankeert verder ook nooit wat.
Voor haar heb ik geen spaarpot.
Als er nog eens iets gebeurd plunder ik het spaarpotje van mijn paard.
Operatie is trouwens deels van de betaalrekening gegaan en deels van t spaarpotje van m'n paard.

Voor m'n paard heb ik dus wel een spaarpot én hij is verzekerd. Basis uitgebreid en ziektenkosten uitgebreid.

Door vele kliniek bezoeken is mijn spaarpot leeg! (€100 :Y) )
Maar ik spaar tegelijkertijd ook voor het laseren van mijn ogen, dus mocht er iets gebeuren, geld is er altijd. Zo niet dan wel familie die kan helpen.

Mijn doel is toch wel om een paar duizend achter de hand te hebben.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:03

Hier ook niets verzekerd (paard en katten). Vind de huidige verzekeringen niet veel toevoegen en zeker bij paarden heb ik al situaties gezien die me deden fronsen.
Wat m'n paard betreft ligt de grens bij koliekoperaties, dat zal afhankelijk zijn van het type koliek en wat ze aantreffen in de buik. Maar als ze stukken darm moeten verwijderen laat ik haar niet meer wakker worden.
Voor de katten geld ook dat ze nog een 'zinvol' leven moeten kunnen hebben. Als ze daar dan operaties, medicijnen en speciaal voer voor nodig hebben, so be it.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:08

little_king schreef:

Hier ook.
En over het algemeen stijgen de kosten met het dalen van de kansen. Op een gegeven moment kom je vanzelf op een kruispunt waar zowel de kansen te laag worden als de prijs te hoog.
Dus ik denk eigenlijk dat het niet zo snel zal voorkomen dat ik zeg, doe me die operatie van 10.000 euro met een slagingskans van 10% maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:13

Nee idd. Als er weinig slagingskans is...

Maar zo hadden wij 2 jaar terug een katje, net 1 dag in ons bezit.
Werd ziek.
Week zuurstofkooi...bleek achteraf HCM. Is overleden.
Dat kost dan even 1000 euro....en vlak daarna wordt onze poes ook ziek.
In dat jaar zijn de kosten echt duizenden euro;s geweest, weliswaar verspreid maar toch..

Dat vind ik altijd wel een risico, daarom twijfel ik..