Sinds gistermiddag hebben wij ons gezinnetje mogen uitbreiden met 2 poezenbeesten.
Het zijn een volwassen kat en poes (a 8 jaar) en de kat is het afgelopen jaar erg ongelukkig geweest.
De poes loopt lekker rond, eet en drinkt goed en komt zeer regelmatig een aai halen.
De kat daarentegen is doodsbang. Gister heeft hij de hele dag onder het bed gezeten en sinds vanochtend zit hij achter de bank. We beseffen ons dat ze nog maar net bij ons zijn en natuurlijk nog vreselijk moeten wennen, maar ik hoopte dat iemand hier ons misschien wat tips zouden kunnen geven om de angst te verminderen.
Wat we nu doen: de kattenbak staat in de buurt van zijn verstopplek, er staat een bakje met brokjes en water bij hem en we laten hem volledig met rust. Af en toe praten we zachtjes tegen hem en bieden we hem wat eten aan. Hij blaast/gromt niet naar ons, maar zijn volledige houding etc. maakt duidelijk dat hij vreselijk gespannen is.
Ik vind het eerlijk waar hartverscheurend en ik wil hem zo graag zijn geluk gunnen, dus ik hoop enorm dat hij zich gauw wat meer op zijn plek voelt.
Lieve bokkers, is er iemand die ons de gouden tip kan geven om dit dier over zijn angst heen te helpen?
en nu zijn we 2 maanden verder en zit ze op schoot.