. Ze heeft het altijd koud. Toen we haar gingen halen, zat ze met haar nest in een koude koeienstal (was december, inmiddels alweer 8 jaar geleden). Terwijl de andere puppy's zich meteen vol overgave op onze schoenen wierpen, zat zij in een hoekje te bibberen.
Ze had het koud. Heeeeeeeeel koud.
Toen we haar mee naar huis namen, installeerde ze zich meteen voor de bouwlamp (we waren aan het klussen) en die voorliefde voor warme plekjes heeft ze gehouden (ze woont gewoon in huis) Sterker nog... het lijkt wel of ze met ouder worden steeds kouwelijker wordt. Gesleep met dikke matjes dus e.d. Niet handig, omdat ze ook nog altijd absoluut het warmste plekje in huis wil zoeken. Soms voor de haard, dan weer bij een radiator die aanstaat of de warmtepomp. Soms vindt ze zowaar een zonnestraaltje in huis.
Omdat mijn man de matjes overal een beetje beu is, opperde hij iets wat hij eerder nooit zou hebben gedaan; misschien moet de hond een hondenjas/trui aan.
Nu heb ik nooit daaraan meegedaan, maar goed... in dit geval zit er misschien toch iets in. Misschien moet ze wel iets 'aan'
(ze is enorm onrustig als ze geen goed plekje kan vinden, wat nogal eens voorkomt)
Vraag is: hoe en wat? Moet ze voor binnen en buiten aparte kleding hebben of hoe werkt dat (ze gaat overigens graag mee naar buiten, maar blijft buiten doorlopend zeer druk in beweging, wat voor haar waarschijnlijk de enige manier is om de kou de baas te blijven)
Ik zit al tussen honden vanaf mijn geboorte (inmiddels alweer 53 jaar geleden) maar heb dus 0,0 ervaring met kleding (vond het altijd beetje sneu voor honden
) Dus wie heeft hierin ervaring en kan mij wegwijs maken?
prijs valt goed mee!