Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Je mag overigens best meer foto's plaatsen hahaha. Enjoy_ schreef:Hier ook een dove (en tevens witte) kat. Ook schrikt die van mij (nu 6 jaar) heel erg van dat er "ineens" mensen binnen zijn. Zelfs van mij als ik bijvoorbeeld een muts op heb en mijn silhouet anders is, dus daar probeer ik altijd rekening mee te houden.
Dat van het omgooien herken ik wel en op het aanrecht komen. Nu ruim ik gewoon echt alles van het aanrecht wat om kan en heb ook nooit een vaas bloemen op tafel (er zijn wat vazen, tapijten, glazen en weet ik veel wat gesneuveld). Als ik thuis ben zit hij NOOIT op het aanrecht, maar als we er niet zijn en 's nachts... hm dat weet ik niet zeker. Ik denk dat ik hem gewoon altijd en telkens weer eraf heb gezet. IN het begin denk je dat ie het nooit gaat leren! Dingen naar hem gooien, ja wel gedaan, maar of dat nu het beste was, aangezien ze dan erg schrikken en onzeker kunnen worden. Nu hij ouder is, is hij ook rustiger natuurlijk.
Ik ben gister naar een seminar geweest van dr Sarah Ellis en zij heeft haar kat (die om de een of andere reden ook heel erg schrokte) leren wachten met eten, zij kon anders niet eens zelf een boterham smeren. Met een klikker die je kan vervangen door een lampje, kan je katten écht heel veel dingen leren. Dus ook bijvoorbeeld dat hij wel op een stoel of krabpaal in de keuken mag zitten, maar NIET op het aanrecht mag komen. Het boekje "train uw kat in 10 min per dag" heeft ook leuke dingen die je je kat kan leren.
Wat betreft het snel eten, zou je ook de beloning in een voerbal of voerpuzzel (schoenendoos met gaten erin, je hoeft echt geen dure dingen aan te schaffen) kunnen doen, zodat hij er voor moet werken, vinden ze vaak echt heel leuk!
Gebarentaal is ook handig, die van mij komt in binnentuin en met het "kom hier" gebaar komt hij terug als ik dat wil. Ook heb ik een gebaar voor "lief/goed" en voor "etenstijd".
Tot slot, benader dove katten altijd anders he? Maar wellicht heb je je al goed ingelezen. Dus niet zomaar aaien terwijl hij ligt te slapen etc.
Ik vind het echt super dat je gedragstherapie van plan bent! En tja, verliefd op zo'n koppie word je natuurlijk al snel. Je mag overigens best meer foto's plaatsen hahaha.

en dat vind ik nog steeds heel erg !
)