Naakte Sphynx katten met tatoeages

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Naakte Sphynx katten met tatoeages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:13

Of het mooi is of niet....dat kun je je afvragen,maar wat mij betreft gaat dit zeker te ver.

Sommige mensen vinden dat hun huisdier niet mooi genoeg eruit ziet, er zijn dan ook van allerlei Afbeeldingmanieren voor dit soort dierenbezitters om hun beesten te pimpen. Vooral katten en honden worden vaak versierd met verschillende artikelen zoals schoenen, broeken, truitjes, hoedjes, brilletjes of zelfs pruiken. Ja, het klinkt gek maar baasjes denken echt dat ze hun huisdier hier ook nog een plezier mee doen ook. Gekleurde kattenpruiken bijvoorbeeld zijn ook niet echt wat je noemt een verbetering aan het uiterlijk van het dier, het ziet er eerder eng uit in plaats van dat het de schoonheid van je huisdier versterkt. Bovendien zijn dieren geen mensen, het is onnatuurlijk en onnodig om ze een pruik op te zetten of kleren aan te trekken. Dit is dan nog allemaal vrij onschuldig te noemen, de lichaamsversiering gaat tegenwoordig nog een stapje verder. De zogenaamde naakte kattensoort, de Sphynx katten, zijn steeds vaker het slachtoffer van de bizarre wens van hun baasje om hun lijf te voorzien van een of meerdere tatoeages.

Afbeelding
Tatoeages op Sphynx katten
Een nieuwe, afschuwelijke trend die ontstaan is in Rusland is de laatste tijd helaas over de hele wereld beroemd aan het worden. Het begon allemaal toen een Russische tattoo artist bij zijn eigen kat een tatoeage wilde zetten die identiek was als degene die hij op zijn eigen lijf had staan. Het ongelukkige beestje wat hiervoor gebruikt werd is de haarloze Sphynx kat, deze beestjes zijn ideaal om een tatoeage op te zetten omdat ze geen vacht hebben. De kale huid leent zich uitstekend om een plakplaatje op te zetten. De Rus was zo ontzettend trots op zijn idee dat hij de ingreep op film heeft vastgelegd en het proces fotografeerde. Deze foto’s en video’s verspreidde zich al snel over het internet en veroorzaakte veel controverse onder allerlei soorten lagen van de bevolking. Aan de andere kant werden er ook andere mensen juist enthousiast waardoor de Rus meer klanten kreeg die hun huisdieren wilde laten tatoeëren.

Afbeelding
Tatoeëring op dieren
Ondanks dat de kat onder verdoving komt te liggen en niets van het proces meemaakt heeft hij als hij ontwaakt uit zijn narcose natuurlijk wel ontzettend veel pijn, bovendien zal het arme beestje behoorlijk inAfbeelding de war zijn geraakt van de behandeling met de naald die ze ongewenst in haar tengere kattenlijfje geprikt hebben. Het is dan ook een wrede actie om naakte Sphynx katten te voorzien van een tattoo. Omdat deze soort geen haren heeft is het nog geen rede om hem net als bij de mens inkt in de huid te injecteren zonder dat hij de keuze heeft om het wel of niet te doen. Niet alleen afbeeldingen van katachtigen zwerven er tegenwoordig rond op het internet. Er zijn immers nog meer kale dieren zoals varkens of Chihuahua's bijvoorbeeld, veel mensen volgen het voorbeeld van de Rus en zijn naakte kat op, zolang het wezen geen haar heeft voorzien ze de beesten voor een mooi geldbedrag van tatoeages. Het valt allemaal behoorlijk in de categorie van dierenmishandeling. Of toch niet? Een koe wordt immers ook gebrandmerkt of soms getatoeëerd zodat de eigenaar haar kan identificeren.

Afbeelding
Plakplaatjes zetten op kale katten is dierenmishandeling
Het is uiterst gevaarlijk om dieren te tatoeëren, als er ook maar een druppeltje inkt in de bloedbaan komt sterft het dier direct. Het urenlang onder de naald zitten is voor een mens al soms een pijnlijk proces en Afbeeldingallesbehalve een leuke ervaring, het verschil is dat mensen het vrijwillig laten doen bij zichzelf en dat ze er ook nog geld voor betalen ook. Als mensen al zo heftig reageren dan moet je jezelf eens bedenken hoe het met de huid en het vlees van de dieren is gesteld. Bij veel mannen en vrouwen staat het materialisme in de weg, de eigenschap bezit ons brein waardoor we huisdieren zien als materieel bezit. Jammer genoeg worden huisdieren door hun eigenaar nu vaak verheven als modeobject om mee te pronken aan de buitenwereld en niet meer functioneren als een normaal huisdier. De dieren worden nu gebruikt als mode accessoires door bijvoorbeeld een aantal bekende sterren, vaak is het een toevoeging op hun kostuum en dragen ze het als sieraad. Denk maar aan de Chihuahua van Paris Hilton bijvoorbeeld die uit haar dure handtasje hangt. Ja, het ziet er misschien schattig uit, maar het is ook ontzettend achterlijk. Jammer genoeg worden deze nobele wezens die in Egyptische tijden vereerd werden als goden nu als een schilderij gedecoreerd. Het zou niet moeten mogen om een ornament van je huisdier te maken.

bron:http://plazilla.com/naakte-sphynx-katten-met-tatoeages
Laatst bijgewerkt door papagroom op 20-01-14 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Re: Naakte Sphynx katten met tatoeages

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:16

Belachelijk is het enige woord dat ik hiervoor heb... :\

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Die sporen toch niet, zijn ze wel goed bij hun hoofd, arme diertjes

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Lijkt me eerdr gefotoshopt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:25

Ik ben NIET rasistisch, maar ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat russen toch wel vaak een steekje los hebben..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:26

Hè bah, dat doe je een kat toch niet aan? Enorm stressvol denk ik....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:27

femo schreef:
Ik ben NIET rasistisch, maar ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat russen toch wel vaak een steekje los hebben..

Russen zijn ook geen ras maar een volk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:28

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:28

Dat is dan idd eerder discriminatie dan racisme haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:30

Celine_Famke schreef:
Dat is dan idd eerder discriminatie dan racisme haha

Ook niet, zolang ze er niet naar handelt. Tis eerder een vooroordeel.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:30

-:(- echt ziek gewoon..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:32

Haha, discriminatie dan. 8)7

maar even serieus, ik weet heus wel dat je het niet kan zeggen. Maar ik krijg altijd zoveel psycho verhalen over rusland.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:33

en alle duitsers zijn nazi's en alle amerikanen zijn dik en alle nederlanders roken wiet. Ja dit is natuurlijk vreselijk maar om nou gelijk de Russen kiel te halen.. Dit gebeurt trouwens ook in Amerika en Europa :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:38

ach, je kat (of paard/hond )een pruikje/hoedje-rendiermuts opzetten om een leuke foto te maken, zie ik niks kwaads in. we doen het allemaal weleens..
een truitje heeft een sphynx s winters nodig.de mijne krijgt extreem koude oren/staart en poten.hij draagt m alleen als het vriest, en dan s nachts.
maar tatoeages, en oorbellen zijn van de zotte, om het vriendelijk te zeggen -:(-
en of het hier in europa gebeurd, of in de VS betwijfel ik. de (dieren welzijns)wetten zijn hier strenger, daar in rusland geloof ik niet-bestaand.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:41

Jeetje dieren tattoos en piercings.... Te ziek voor woorden, arme beesten. Mensen gaan veel te ver.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:22

Ik zeg ook: ik weet dat ik het niet kan zeggen. Ik heb niks tegen byitenlanders, maar wel iets tegen acherlijke mensen. Het valt me gewoon wel op dat er uit rusland vaak heftige en rare verhalen komen. Staat rusland niet voor niets om bekend he.;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:45

Walgelijk, enige woord dat ik ervoor over heb....

LumiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:02

...
Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Wie doet zoiets?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:14

papagroom schreef:
Ondanks dat de kat onder verdoving komt te liggen en niets van het proces meemaakt heeft hij als hij ontwaakt uit zijn narcose natuurlijk wel ontzettend veel pijn, bovendien zal het arme beestje behoorlijk in de war zijn geraakt van de behandeling met de naald die ze ongewenst in haar tengere kattenlijfje geprikt hebben.

Vraag me van bovenstaande oprecht af of dat wel waar is. Nu heb ik slechts een kleine tatoeage, maar kan me echt niet herinneren dat ik pijn na het zetten heb gehad. En in de war van de behandeling?? Beestje heeft er niets van gemerkt. In de war van de narcose kan dan natuurlijk weer wel.

En voordat ik nu half bokt over me heen krijg.... ook ik vind dit te belachelijk voor woorden 8)7 .

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:16

Belachelijk, maar ik moet zeggen: ze knappen er wel van op :') }:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:17

Ben even de naam kwijt maar er is een kunstenaar die dat met varkens doet. Hij is ervoor naar China(?) moeten verhuizen omdat het nergens legaal was om te doen. Het is controversieel dus hij heeft z'n doel bereikt.. Maar hoe?
Ik vind het ook echt te ver gaan. Het is een kat man... Ga schilderen als je artistiek wilt zijn...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:19

1 APRIL hoop ik....

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:20

Die laatste ziet er wel een beetje gefotoshopt uit ja :')

Maar omg, dit is gewoon je dier moedwillig pijn doen voor de sier. Wat is het volgende? Plastische chirurgie voor je huisdier? :') echt belachelijk. En het is ook niet zonder risisco's lijkt mij, stel het gaat ontsteken of iets :(

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:24

chimello schreef:
Ben even de naam kwijt maar er is een kunstenaar die dat met varkens doet. Hij is ervoor naar China(?) moeten verhuizen omdat het nergens legaal was om te doen. Het is controversieel dus hij heeft z'n doel bereikt.. Maar hoe?
Ik vind het ook echt te ver gaan. Het is een kat man... Ga schilderen als je artistiek wilt zijn...

bedoel je wim delvoye? hij heeft in ieder geval zijn varkens in china tentoongesteld, maar niet voor lang, want ze werden kwaad dat er een afbeelding van lenin bij was :+
en ja, in de naam van de kunst doen mensen soms rare dingen, zo ook het gooien met katten van Jan Fabre. Met die man is volgens mij een steekje los, hier in Leuven heeft hij ook een standbeeld... van een gespietste kever!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:28

muntdrop schreef:
Die laatste ziet er wel een beetje gefotoshopt uit ja :')

Maar omg, dit is gewoon je dier moedwillig pijn doen voor de sier. Wat is het volgende? Plastische chirurgie voor je huisdier? :') echt belachelijk. En het is ook niet zonder risisco's lijkt mij, stel het gaat ontsteken of iets :(

Die plastische chirurgie vindt al plaats hoor! Men neme een hond om te castreren en die krijgt er mooie silicone balletjes voor terug 8)7 .