Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alleen dacht ik dat hij onder het ijs leefde en niet er in xD boedjang schreef:ik geloof het best, de lichaamstemperatuur zal van ieder levend wezen zo laag zijn in bevroren toestand dat hij waarschijnlijk net op tijd uitgebikt is.... Onze vissen overleven de winter ook bijna altijd, tot 2 jaar geleden, toen zat er ook een grote koi karper vast in het ijs, echt zo sneu.
_Tara_ schreef:Als het zou kunnen, waarom wordt er dan aangeraden om je vijver zo diep te graven dat er nog water onder 't ijs overblijft voor je vissen? Anders kon je je vissen wel gewoon in laten vriezen. Of stel je gaat lang op vakantie, vries je je vissen gewoon in en ontdooi je ze als je thuis komt.
vera_pino schreef:Maar ze zeggen toch ook met schildpadden dat je die beter in de winter in de koelkast kan zetten. Ivm winterslaap en dat ze dan langer leven? Kan me er dus best iets bij voorstellen dat het met vissen ook zo werkt.
Tendance schreef:Vreemd of niet, maar ik denk dat het kan.
Mijn verhaal namelijk (ECHT WAAR)!!!
Je hebt van die diepvries (vergaste) eendagskuikens. Deze worden aan reptielen of ook wel aan katten gevoerd, nadat ze opgewarmd zijn.
Mijn moeder kocht deze altijd voor onze katten en had de zak achterin de auto laten liggen. Vervolgens is ze ze vergeten en de stad nog even in gegaan. Het was een warme dag, dus ontdooien ging heel snel.
Toen ze even later in de auto stapte hoorde ze gepiep van de achterbank.
Ze schrok en heeft direct de zak opengetrokken en daar zat een klein levend kuikentje in.
Ze heeft hem onder een lamp gezet en een half jaar later bij de kinderboerderij over het hek gezet. Heeft nog heel wat jaren lekkere eitjes gegeven.