Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar dat mag jij dus niet, begrijp ik? Ik wissel zelf af met zonnebloemolie en zalmolie. 

geen idee wat dat is, Rebel_Jits schreef:Je kan zoeken naar foie gras van eend. Dat is nog wel redelijk bekend.
Dat ze minder drinken na overstappen van brok, is niet zo gek. Brok is erg droog en vaak ook zout, waardoor ze erge dorst krijgen. Zoals kiki al zei, kan je wat water over hun eten sprenkelen, zodat ze meer vocht binnen krijgen. Of wat meer bakken water neerzetten (vaak vinden ze regenwater heel lekker, dus een bak buiten is geen overbodige luxe. Wel goed ontwormen dan).
Geef dan eendenvet.Dat laxeert ook en is niet plantaardig. Sonja_vR schreef:kleinere en hardere keutels bij vers voeren is normaal, maar! te hard is natuurlijk ook niet goed,
zolang de drollen er niet krijtachtig uit zien , zou het puur een kwestie van het minder drinken doordat ze vers krijgt ipv brok kunnen zijn
, maar als ze er echt voor moet gaan werken voor ze het kwijt is , of dat het zelfs vervelend word zou je de porties kvv iets kunnen verkleinen en er wat extra spiervlees en orgaan bij kunnen geven
lupa heeft eendenhart in het assortiment
richardversvoer heeft hartjes en levers
los spiervlees van eend is volgens mij nog best lastig te krijgen, hoewel ik iets als lobsnit tegen kwam bij lupa of richardgeen idee wat dat is,
hier ben ik ook extra orgaan gaan geven ivm te harde ontlasting , maar ik hoef gelukkig alleen kip te mijden, dus dan is het nog vrij simpel om iets extra er bij te geven.
Sam2 schreef:Krijgen ze eendennesten of eendennekken als tussendoortje?
Die van mij staan ook op KVV maar als ik ze een eendennek als tussendoortje geef krijgen ze ook harde poep. Misschien kan je eens proberen die weg te laten en kijken hoe het dan gaat?