Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Wanneer moet ik de dierenarts bellen?
Dit is een belangrijke vraag. Het is belangrijk contact op te nemen met uw dierenarts (ook ’s nachts of in het weekend) wanneer:
Er binnen 1 uur na het verschijnen van de eerste vruchtblaas geen pup geboren is.
Als de teef langdurig aan het persen is zonder geboorte.
Als er nog pups in de baarmoeder zitten maar de teef al 2 uur niet meer heeft geperst.
Als de teef plotseling erg rustig/sloom is of juist erg paniekerig wordt.
Als er te weinig placenta’s met de geboorte gekomen zijn.
Stinkende uitvloeiing of grote hoeveelheden bloed uit de vagina.
Wanneer de teef de pups niet wil accepteren, er kan dan sprake zijn van melkklierontsteking.
DonCamillo schreef:Wat is het voor ras, hoe oud is ze en heeft ze al eerder een nestje gehad?
Rustig afwachten, zolang de teef niet continu aan het persen is, maar tussen de weeen door rustig is, is er niets aan de hand. Een bevalling kan wel een dag duren.
Zorg wel voor rust in de kamer, dwz alleen 1 of 2 bekende personen erbij. Herrie, vreemden en drukte zijn een prima weeenremmer.

Magrathea schreef:Citaat:Wanneer moet ik de dierenarts bellen?
Dit is een belangrijke vraag. Het is belangrijk contact op te nemen met uw dierenarts (ook ’s nachts of in het weekend) wanneer:
Er binnen 1 uur na het verschijnen van de eerste vruchtblaas geen pup geboren is.
Als de teef langdurig aan het persen is zonder geboorte.
Als er nog pups in de baarmoeder zitten maar de teef al 2 uur niet meer heeft geperst.
Als de teef plotseling erg rustig/sloom is of juist erg paniekerig wordt.
Als er te weinig placenta’s met de geboorte gekomen zijn.
Stinkende uitvloeiing of grote hoeveelheden bloed uit de vagina.
Wanneer de teef de pups niet wil accepteren, er kan dan sprake zijn van melkklierontsteking.
Bron: http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/h ... -bevalling
Ze was nog niet aan het persen zei je? Dan kan het zo te lezen vrij weinig kwaad.
Teveel hijgen zou ik noemen: hijgen alsof ze net een flink stuk naast de fiets heeft gerend zegmaar...
Te warm is ook niet goed he, wat voor ras is ze? Als ze langharig is zou ze het te warm kunnen hebben, is ook niet ideaal

) Magrathea schreef:Nee okee maar ik dacht als ze een husky is ofzo, dan heb je meer baat bij een warme plek en een koelere plek voor mams anders stikt die van de hitte
Wat gaaf, een Friese stabij! Die zijn zo mooi!![]()
Heb persoonlijk geen ervaring met bevallende honden maar mijn google research leert me bovenal dat als de moeder (min of meer) rustig is het wel goed zit.
Heb je haar temperatuur genomen? Ik lees net dat zodra de temperatuur boven de 37 graden komt de eerste pup er binnen ca 12 uur zou moeten zijn.
Had ze al weeën gehad? En persweeën? Als ze al weeën heeft maar er nog niks gebeurt is dat niet goed![]()
Verder, vergeet niet dat je zelf ook relaxt eronder moet blijven hè! Je hond voelt je beter aan dan jij denkt, en als jij niet op je gemak bent kan dat voor haar een reden zijn om nog even te wachten. Blijkbaar is er da iets aan de hand waarom jij niet relaxt bent en waarin ze beter niet haar pups kan baren
Gistermiddag = vrijdagmiddag? (Ik ben NOG wakker, jij waarschijnlijk WEER)