Hoe mijn vader overtuigen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Hoe mijn vader overtuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:11

Hallo bokkers!

Ik heb even jullie hulp nodig.
Mijn oudere labrador van 11 jaar staat op dit moment op Lidl voer, niks mis mee maar hij drinkt, plast en poept ontzettend veel. Wat denk ik komt door het hoge gehalte aan onnodige stoffen
Nu loop ik stage in een dierenspeciaal zaak en was er pas iemand van Nutro's er, hij heeft me laten zien hoe je zo'n zak voer kan analyseren en uitgelegd wat een hond wel nodig heeft en wat een hond niet nodig heeft. Ik mag nu een zak Nutro Natural Choice Senior uitproberen, maar zo'n zak kost 51,45 en daar zou m'n nog geen maand mee doen, volgens mijn vader. Mijn hond heeft namelijk nu heel snel echt honger, maar dat is volgens mij meer te wijten aan het feit dat er te weinig stoffen in het lidl voer zitten die hij kan gebruiken en dus op die manier meer moet eten. Dat zou dus betekenen dat als hij het op Nutro wel goed doet, en hij krijgt genoeg binnen dat we kunnen minderen aan voeding. We doen nu een maand met een 14 kg zak. Ik heb hier al heel veel stennis over gehad omdat mijn vader het te prijzig vind, met als reactie dat je wel wat voor een hond en zeker een oudere hond wat over moet hebben. Toen had ik het gedaan... vooral die prijs is een punt, maar zo meteen hebben we honderden euro's aan dierenarts kosten omdat er organen uitvallen bij m'n hond, en daarbij wil ik dat hij nog 10 jaar mee gaat, pijnloos en vrolijk

Lidl
granen (rijs 4%) plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten (lam 4%), oliën en vetten, mineralen
7,95

Nutro
Rijst (26%), gedroogd kippenvlees (18%), volkorentarwe, gevogeltevet, maisproteinen, tarwemeel, gedroogde bietenpulp, natriumchloride, zonnebloemolie, kaliumchloride, cichorei-extract (0.5%), plantaardige vezels, dicalciumfosfaat, visolie (0.3%).
51,45

saskiakefie

Re: Hoe mijn vader overtuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:15

Kun je niet iets zoeken wat er tussen in zit? Dus wat minder duur, maar wat kwalitatief een stuk vooruit gat op de lidl brok. Wie weet kun je dan langzaam alsnog overstappen op Nutro als je vader merkt dat het goed werkt. Het is idd zo dat ze minder hoeven te hebben als er betere stoffen in de brok zit.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:17

Mijn hond heeft ook jaren op lidl voer gestaan (nu niet meer, heeft artrose en krijgt dus dierenartsvoer).
Kan je informatie opzoeken? Wat er fout kan gaan. Of zelf een deel meebetalen? Er is ook goed voor dat wat goedkoper is, zoek alternatieven.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:20

Het punt is dat er in heel veel voedingen geen gedroogd vlees in zit, maar dierlijke bijproducten en vlees. mijn hond moet ook nog eens hypoallergeen voedsel hebben, hij krijgt hele nare plekken van één keer een verkeerde zak waar te veel aan verkeerde eiwitten in zit en hij krabt zich helemaal lens, bij nutro is dit dus niet zo want wat er in zit, zit er ook echt in, gedroogd kippenvlees dus.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 10-01-14 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:20

Goedkoper ga je niet snel vinden denk ik.
Het eten dat de hond hier krijgt is ook rond die prijs.
Maar goed eten zorgt wel voor goede opname van voedingsstoffen waardoor ze minder behoefte moeten doen, minder hoeveel eten nodig hebben en qua water drinken het ook mee valt omdat er is betere voeding geen grote hoeveel zouten in zitten.

Hond krijgt hier Happy Dog (ook sponsor van onze hondenschool :') ) meestal.
Nu staat ie op K9 Evolution maar is zo goed als hetzelfde.

Hij eet beter, minder behoefte doen, geen allergie reactie wat ie bij Royal Canin wel had.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:21

Denk eraan dat je wel een vertegenwoordiger hebt gesproken die zijn product wil aanprijzen. Niet dat hij geen gelijk kan hebben, maar meestal kun je je doel ook wel op een andere manier bereiken dan met deze dure oplossing.

Als je je hond beter wilt voeren is er vast wel een middenweg te vinden tussen het Lidl-voer en het Nutro-voer. Je loopt stage in een dierenspeciaalzaak, dus je hebt mooi alle gelegenheid om alle soorten voer te vergelijken.

Ga overal lezen en vergelijken, ook op internet, en je vindt vanzelf wat het beste is voor jouw hond, ook qua prijs.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:23

Ik ben wel voor het niet gebruiken van geur, kleur en smaak stoffen en, wat er in Nutro niet zit. Onze hond eet alles, maar of het dus goed voor hem is, is een tweede.

Even voor het geval van goh ze is wel heel erg van dat merk; het merk heeft een er een pattent op dat ze een natuurlijke voeding zijn en waar alleen de dingen inzitten wat ze ook daadwerkelijk nodig hebben

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:27

Ons oudje moest op speciaal nierdieet, wij kregen Royal Cain Renal voorgeschreven. Deed hij het heel goed op, en kreeg een stuk minder dan van het Lidl voer wat hij gebruikelijk at.

We hebben helaas afscheid moeten nemen van onze hond. Ik heb nog een kleine kilo voer over, als je wilt mag je dat overnemen voor een kleine prijs, om te proberen?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:27

LindyH schreef:
Denk eraan dat je wel een vertegenwoordiger hebt gesproken die zijn product wil aanprijzen. Niet dat hij geen gelijk kan hebben, maar meestal kun je je doel ook wel op een andere manier bereiken dan met deze dure oplossing.

Dat zal wel zo zijn, maar de mensen die het word aangeraden die komen over het algemeen allemaal terug voor een zak, dus dan moet het op zich niet verkeerd zijn denk ik, en vooral bij honden met allergieën, ik heb ook al eens BARF en KVV voorgesteld, maar ook dat vonden ze te duur en ze waren bang dat er geen plek overbleef in de vriezer en dat het ging stinken in de koelkast.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:30

kleinvosje schreef:
Ons oudje moest op speciaal nierdieet, wij kregen Royal Cain Renal voorgeschreven. Deed hij het heel goed op, en kreeg een stuk minder dan van het Lidl voer wat hij gebruikelijk at.

We hebben helaas afscheid moeten nemen van onze hond. Ik heb nog een kleine kilo voer over, als je wilt mag je dat overnemen voor een kleine prijs, om te proberen?

Royal Canin hebben we al gehad en daar is m'n vader destijds van af gestapt om de welbekende reden dat het te duur was.

Maar toen konden ze wel ieder weekend naar een feest waarbij je alleen al 50 euro entree de man voor betaald, en dan heb ik het nog niet eens over de benzine, drinken, kleding ect. ect.

Dat is toch krom? uitgaan kan wel, maar de juiste voeding voor een hond kan niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:31

Daar kan ik je niet bij helpen. Wat wel scheelt is op internet zoeken naar goedkopere leveranciers. Scheelde bij ons meer dan 10 euro...

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:35

Ik zou eens gaan kijken naar écht goed voer. Ook dit voer dat je hier omschrijft heeft meer rijst en meel er in dan vlees. Kijk eens naar vers (KVV) van bijvoorbeeld Carnibest, darf, etc.

Dan ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit. Let wel: je hoeft hiervan maar ongeveer de halve aanbevolen hoeveelheid te voeren, er staat altijd veel te veel op de verpakkingen en in de tabellen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:37

Maar een hond hoeft ook niet zoveel vlees te hebben in tegenstelling tot katten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:39

NoName126 schreef:
Ik zou eens gaan kijken naar écht goed voer. Ook dit voer dat je hier omschrijft heeft meer rijst en meel er in dan vlees. Kijk eens naar vers (KVV) van bijvoorbeeld Carnibest, darf, etc.

Dan ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit. Let wel: je hoeft hiervan maar ongeveer de halve aanbevolen hoeveelheid te voeren, er staat altijd veel te veel op de verpakkingen en in de tabellen.

Heb ik al voorgesteld, maar ouders vinden dat ook duur en ze zijn bang dat er geen plek meer overblijft in de vriezer en dat de koelkast heel erg gaat stinken, mijn maakt dat niet zoveel uit, dan maar minder frituursnacks of dure vis(Wat ik toch al niet lust :=)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:40

Zelf betalen? :)
Als jij het echt zo graag wilt, lijkt mij dat een prima idee toch?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:46

Ja misschien is dat inderdaad beter, maar zit in KVV eigenlijk wel echt alles? want ruwe celstoffen hebben honden ook nodig, dan niet in zo'n grote mate als een herbivoor, maar het moet er wel bij, of halen ze dit dan weer uit gras?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:49

als je carnibest geeft moet je ook brok geven

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:55

Mij is uitgelegd dat het beter is om dat niet te doen, of alleen vleesdagen of alleen brokdagen, maar niet samen. Dit kan een slechte uitwerking hebben op de darmen omdat ze dus niet weten wat ze nou moeten.
Je geeft ook geen brosse brokken (standaard zegmaar) met geperste brokken, gaat ook niet goed samen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:56

Lillian__ schreef:
"Mijn oudere labrador van 11 jaar"
"daarbij wil ik dat hij nog 10 jaar mee gaat, pijnloos en vrolijk"

Dat kun je wel willen maar dat gaat niet gebeuren.
Je labrador is stokoud, als hij nog twee jaar gezond meegaat, mag je in je handen knijpen, en daar verandert geen enkele dieet verandering wat aan (gemiddelde levensverwachting van dat ras is tien tot twaalf jaar).
Je bewering dat als je dat duurdere voer gaat voeren je "honderden euro´s" dierenartskosten gaat besparen is ook al niet erg realistisch.
Gezien ik ook aanneem dat je vader degene is die het voer betaald, zie ik geen enkele reden hem ergens van te overtuigen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:59

Even terzijde Een labrador van 11 jaar zal echt geen 10 jaar meer mee gaan. En er zijn zat goede soorten hondenvoer voor 25 a 30 euro per 15 kilo. En idd rondkijken waar je het koopt. Ik haal het in een dorp verderop die is € 8,00 goedkoper dan bij ons in het dorp. Ik betaal nu €25, ipv € 33, voor dezelfde zak

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:00

Lillian__ schreef:
Mij is uitgelegd dat het beter is om dat niet te doen, of alleen vleesdagen of alleen brokdagen, maar niet samen. Dit kan een slechte uitwerking hebben op de darmen omdat ze dus niet weten wat ze nou moeten.
Je geeft ook geen brosse brokken (standaard zegmaar) met geperste brokken, gaat ook niet goed samen.

Je kunt toch ook brokdagen doen en vleesdagen? Maar om je vraag te beantwoorden: er zit niet genoeg in carnibest, daar zit alleen vlees in en wat mineralen.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:06

Hier heb ik hetzelfde probleem gehad. Na veel discussies begreep mijn moeder wel dat die goedkope brokken vergelijkbaar zijn met mc donalds voor mensen. Maar ze vond de goede brokken nog te duur. Dus ik betaal nou zelf het hondenvoer

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:11

Vraag hem het een maand of 2 te proberen. Om te kijken hoe lang hij ermee doet. Dus benader het anders. Dat het niet moet maar kan en best haalbaar is.

Wij hebben hier een hond gehad die speciaal voer nodig had en dat waren zakken van 70 euro per 10 kg.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:13

Lillian__ schreef:
Het punt is dat er in heel veel voedingen geen gedroogd vlees in zit, maar dierlijke bijproducten en vlees. mijn hond moet ook nog eens hypoallergeen voedsel hebben, hij krijgt hele nare plekken van één keer een verkeerde zak waar te veel aan verkeerde eiwitten in zit en hij krabt zich helemaal lens, bij nutro is dit dus niet zo want wat er in zit, zit er ook echt in, gedroogd kippenvlees dus.

De hond krijgt dus geen plekken en krabt niet van het Lidl voer? Hoe lang eet hij dit voer al? Als jullie hond zo sterk kan reageren op verandering van voer en hij doet het hier goed op zou ik het, zeker gezien zijn huidige leeftijd, niet (meer) veranderen.

Daarbij lijkt het me niet juist dat jij de uitgaven van je ouders onder de loep neemt. Waar zij wel/niet hun geld aan uitgeven lijkt me helemaal hun eigen keuze ;). Ik zie dat je 19 bent? Wil jij toch ander voer en is dit een stuk duurder dan wat jullie hond nu eet en wat jouw ouders wenselijk lijkt qua uitgave dan lijkt me de oplossing simpel. Gewoon het verschil uit eigen portemonnee bijleggen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:16

Lillian__ schreef:
LindyH schreef:

Dat zal wel zo zijn, maar de mensen die het word aangeraden die komen over het algemeen allemaal terug voor een zak, dus dan moet het op zich niet verkeerd zijn denk ik, en vooral bij honden met allergieën, ik heb ook al eens BARF en KVV voorgesteld, maar ook dat vonden ze te duur en ze waren bang dat er geen plek overbleef in de vriezer en dat het ging stinken in de koelkast.

smuldier (versvlees gemalen, verkrijgbaar in supermarkt) is nog geen 70 ct per pakje a 400 gram
neemt niet veel plek in de vriezer en je voert het pakje gewoon per dag op dus gaat het ook niet stinken in de koelkast ;) zitten (uiteraard) geen geur kleur smaakstoffen etc in. en ook geen troep die ze niet nodig hebben als granen, bietenpulp, mais etc