Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ze zijn veel feller op andere honden dan de 'gemiddelde' hond, maar in huis zijn het de liefste droelen en je kunt er een ontzettend sterkte band mee ontwikkelen. Echter zou ik in jouw geval voor een jong dier gaan en even contact opnemen met iemand die veel ervaring heeft met deze honden, die kan je helpen bij vragen over de opvoeding, want dat is niet altijd even makkelijk.
Dit is mijn ervaring, als je voor een oudere hond gaat met zo'n sterk karakter kan het zijn dat je hem/haar niet helemaal meer kan buigen naar jouw wensen, omdat deze honden (vaak) best domidant zijn.
Heel toevallig woonde ze ook nog een paar straten verderop
Dus eerst eens gekeken daarna zijn ze bij ons wezen kijken en toen voelde het zo goed dat ze eigenlijk gewoon is gebleven. Wij hebben haar wel via zo'n stichting die honden uit het buitenland haalt alleen was onze al een aantal jaar in Nederland maar was het dus niet helemaal goed gegaan met de vorige eigenaren. Bij zo'n stichting zitten de honden vaak eerst in een pleeggezin en daardoor weten ze vaak toch meer over zo'n hond dan in het asiel dus misschien ook wel wat voor jou?
Wij hebben ook een stafford kruising
Urion schreef:Ben ik het toch niet mee eens Bunga. Ik heb meerdere staffords en pitbulletjes gehad en geen ervan trok aan de riem, dat hebben wij toch echt afgeleerd. Erg trekken vind ik overigens niet erg, als het uit vrolijkheid is. Maar dan moeten ze zeker los kunnen lopen. Ik weet niet waarom je denkt dat ik geen ervaring heb met deze honden dat staat namelijk nergens.
Het zijn gewoon honden met veel karakter, maar binnen vaak de meest lieve honden
ik zou wel even vragen in ieder geval of de je hond op proef mag. Mijn ervaring is dat er veel staffords weg gaan op de leeftijd dat ze karakter vormen, dus ik zou hem eerst op proef nemen zodat je kan kijken of het niet tegen valt. En verder van je gevoel uit gaan, het zijn geweldige honden