Bijtgrage stafford vraag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Bijtgrage stafford vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:01

Allereerst wil ik even benadrukken dat ik NIETS tegen staffies heb!

Een maand of 7 geleden ben ik verhuisd, 2 huizen verder woond een Stafford, waar ik vanaf dag 1 dat ik er woon door meerdere buurtbewoners al voor gewaarschuwd ben. Zowel door mensen met, als zonder hond. De hond zou niet te vertrouwen zijn, en menig hond in de buurt is door deze hond gegrepen!
De hond is van twee mensen die ik denk zwakbegaafd of in ieder geval heeel simpel zijn, de mevrouw is ook zeer slecht ter been. Nu hebben deze mensen de hond enige jaren geleden uit het asiel gehaald, waar deze zat om ingeslapen te worden, wegens het gedrag. Ik begrijp niet hoe deze mensen zo'n hond mee kunnen krijgen. De hond loopt nu aangelijnd, maar af entoe loopt hij los voor het huis, of breekt uit de achtertuin.

Zelf heb ik een klein frutsel, kruising Jack, wat natuurlijk een snackie voor hem is!

Ik heb er na verloop van tijd weinig aandacht aanbesteed, tot mijn vriend 2 weken geleden door een buurtbewoonster werd aangesproken, over dat we zo moeten op passen, en dat het zo link is om naast die hond te wonen. haar Bouvier was ook vanuit het niets al een paar keer gegrepen.

Ik heb nu meerdere mensen gesproken, wiens hond door deze hond gepakt is, voor ik mijn hondje wil uitlaten, inspecteer ik eerst buiten goed, of het "veilig" is, mijn vriend weet inmiddels de uitlaat tijden van deze hond, en hier past de halve buurt zich dus ook op aan, ik vind dit echt belachelijk, en vind dat hij gekorft moet worden. Het zal een heus een lieverd zijn, maar dus niet voor andere honden!
Helaas heeft niemand waarvan de hond gegrepen is, een melding gemaakt, mijn vraag nu is, kan ik iets ondernemen? Ik wil natuurlijk niet dat mijn buurtjes hun hond kwijt raken, maar ik voel me niet lekker als ik mn hond uit laat, en continu om me heen moet kijken, het is gewoon niet meer ontspannen.

Wie weet hoe ik zo iets kan aanpakken?

miszblueeyes

Re: Bijtgrage stafford vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:04

kun je niet met de eigenaar gaan praten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:06

Is er al eens op een nette manier met de buren gepraat over het gedrag van de hond?

Dus met hen om tafel om uit te leggen hoe het voor jullie als buren en hondeneigenaar is. Niet over 'wij' maar over 'ik' praten en misschien ook met ideeën komen voor een oplossing.

Mocht dit al zijn gedaan en er is niets veranderd dan is het misschien een idee om dit via de wijkagent te spelen? Hebben jullie die in de buurt? Deze kan op een rustige manier soms met een praatje meer bereiken dan alle buren bij elkaar.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:06

Dat lijkt mij inderdaad ook een goede eerste stap. Of is dit al geprobeerd?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:11

Ik weet niet zo goed hoe ik er meer om moet gaan met deze mensen, gezien ze zeg maar " anders" zijn, zwakbegaafd klinkt zo onaardig, maar dat is het wel. De mevrouw van de Bouvier, heeft dit ook geprobeerd, en ze zijn haar nu aan het treiteren vertelde ze, dus door naar buiten te gaan, als zij ook naar buiten gaat, en ze schelden haar voor vanalles en nog wat uit, ik woon er haast naast, en wil de lieve vrede bewaren, ik heb oud jaarsdag een praatje geprobeerd aan te knopen, of de hond een beetje rustig was met het vuurwerk, maar het gesprek loopt ook niet echt, dus ik vroeg waar ze hem vandaan hadden, en of ze hem al lang hebben, bla bla bla bla, en toen begon ik over zn karakter, en het enige wat ze dan zeggen is; ja soms dan houd ie niet zo van andere honden.

en toen liep ik vast, ik wist niet wat ik daar nou weer op moest zeggen, ik wilde inderdaad niet met vingers wijzen, ja maar die zegt dit, en die zegt dat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:16

Lastig hoor.
Op zich, als jij er nu 7 maanden woont en nog nooit een probleem hebt gehad met die hond, is er nog niks aan de hand.
Ik denk dat het enige wat je kan doen, als er met die mensen moeilijk te praten is, dat iedereen een melding maakt bij de politie als de hond bijt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:17

Contact opnemen met de wijkagent.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:18

wijkagent opzoeken, liefst de verhalen verzamelen en als het kan met bewijs, foto's van verwondingen door die hond, da kosten etc. of met verhalen ondertekend door degene die het heeft meegemaakt.

wijkagent MOET actie ondernemen, minimaal met deze mensen gaan praten en de situatie inschatten.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:22

bewijs is lastig, omdat deze incidenten dus allemaal al een tijd geleden zijn. Getuigen heb ik wel, maar inderdaad de hond heeft mijn hondje nog niets gedaan, maar ik heb nu het gevoel dat ik zit te "wachten" tot dat dus gebeurd.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:28

Ik heb contact gezocht met de wijkagent, en ik word vandaag of morgen terug gebeld, ik ben benieuwd

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:20

Ben benieuwd inderdaad. Denk dat je aan het verhaal te lezen daarmee de juiste stap zet.

Communicatie is soms een groot goed, als dat niet gaat is het via de officiële kanalen beter. Je wilt daar toch prettig wonen, zowel voor jullie als voor hen. Vingerwijzen en met modder gooien siert niemand en ik vind het dan ook erg netjes van je hoe jij je opsteld!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:59

of proberen erachter te komen uit welk asiel het dier komt en daar eens contact mee op te nemen? Wie weet kunnen hun helpen en anders 144 het meldpunt voor dit soort dingen. Ik zou idd ook niet echt fijn verder leven met de wetenschap dat 1 verkeerde stap van jou of jou hond straks de dood van je hond wordt zonder dat je er wat aan kan doen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:23

In hoeverre zijn de verhalen waar over de hond? Jullie zijn in al die tijd het dier niet in negatieve zin tegengekomen.

De reden waarom ik dat vraag omdat hier in de buurt 4 (inmiddels 3) honden een levensgevaarlijke naam hebben. Wij waren toen we hier kwamen wonen al gewaarschuwd door de buurt, levensgevaarlijk, vals, enz. Is zo hoog gespeelt dat de eigenaren de dieren verplicht moeten muilkorven en geen lijn langer dan 1 meter mogen hebben. Oftwel die beesten hebben geen leven meer zo.

En wat is er mee aan de hand, helemaal niets. :n zijn echt schatten van dieren, doen geen vlieg kwaad maar hebben in 8 jaar twee keer domweg pech gehad en hebben hun ras tegen. Zijn amerkiaanse buldoggen. Groot en lomp dus. De eerste keer zaten ze in hun eigen auto op hun eigen oprit. Met het raampje open. Baas was bezig ze in te laden. Buurkindje komt aanrennen, steekt armpje door het open raam. Buurvrouw komt hysterisch aanrennen en krijsen, sleurt het kind weg en loopt daarbij een schram op op haar arm. Kindje had overigens helemaal niets. Maar hup politie erbij beesten meteen de naam vals. Enz.

De tweede keer is recent en met inmiddels andere honden inmiddels. Man laat ze uit, netjes aan de korte riem muilkorf hoefde ze deze keer niet om meer. Gaat de bocht om in het donker wordt een van zijn honden door een oude valse verwilderde kat aangevlogen. De reflex van de hond is even afsnauwen maar precies op de verkeerde plek voor de kat die het niet heeft overleefd. Dat kreng is ook al eens in de problemen gekomen door een van onze honden trouwens. Viel aan hing in onze oude hond en had een herder in zijn nek zitten. Die keer is het er met weinig schade van af gekomen. Oftewel door omstandigheden waar ze niets aan kunnen doen hebben ze de naam erg gevaarlijk te zijn. Onze kleine russelkruising is tien keer linker.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:31

Wat een ontzettend vervelende situatie!
Wij zijn anderhalf jaar terug verhuisd en ook door verschillende mensen gewaarschuwd voor een hond... Wanneer de vrouw er mee loopt, loopt hij keurig aan de riem en houdt ze hem uit de buurt van andere honden. De man vindt het niet zijn probleem dat zijn hond andere honden aan valt.... :(
Iedere keer wanneer ik onze hondjes uitlaat, hoop ik van harte dat ik ze niet tegen kom.
Ik weet helaas uit ervaring hóe snel je je hondje kunt verliezen wanneer deze gegrepen wordt door een hond met kwade zin
Ik hoop van harte dat de wijkagent met een goede oplossing komt!!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:54

@ MarliesV: Thnx! Dat is ook zeker mijn intentie niet, ik werk zelf al 9 jaar met dieren, en ik weet hoe belangrijk ze zijn voor "dit soort" mensen. Ik geloof ook heilig dat het voor hun een ontzettend lief beest is!

@karuna: Gister liep ik weer buiten met mijn hondje, en ik werd gewoon door 2 mensen er op aan gesproken, dat ik moet oppassen, het is gewoon te zot dat iedereen zijn uitlaat tijden er op aan past, en dat ze gewoon omlopen als ze deze mensen aan zien komen.
Een van deze mensen vertelde dat ze me zo de dierenarts rekening kon presenteren, ze had met de eigenaar van de Staff afgesproken dat ze geen aangifte deed als hij de rekening gelijk betaalde.
Ik heb zelf natuurlijk niets mee gemaakt met deze hond, dus ik spreek niet uit ervaring, maar de buurman die tussen ons in woond heeft geen huisdieren, en zegt dat hij gewoon in de auto blijft zitten als hun naar buiten gaan, hij zegt dat het beest niet te vertrouwen is.

@Kentaro:
Het is echt vreselijk, ik las vanochtend weer een bericht; http://www.dichtbij.nl/noord-kennemerla ... seweg.aspx

Ik wil dus niet zitten wachten tot het mij een keer overkomt, dat vergeet ik mezelf nooit!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:58

@TS
Zo'n naam had de hond van mijn vriendin ook.
Nooit wat gebeurd, maar zelfs ik (die de hond gewoon goed kende) werd regelmatig gewaarschuwd voor deze gevaarlijke hond en wat hij allemaal wel niet gedaan had.

Mijn hond heeft ook ooit 1 hond gebeten, en dit is netjes door onze verzekering betaald, is ook geen politie bij geweest.
Althans, ik heb er melding van gemaakt, maar ze deden niets.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:44

@Brainless: Rot voor je vriendin, ik kan me voorstellen dat het rot is, als je hond van dingen beschuldigd word, die hij niet gedaan heeft, en dan gelijk een slechte naam heeft.
Maar wat zijn mijn opties dan denk je?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:05

Gewoon aan die mensen vragen?
Niet met een wijzend vingertje, maar eerder: Goh er zijn mensen die uw hond gevaarlijk vinden, omdat er wat gebeurd zou zijn.
Dan geef je de eigenaar de mogelijkheid evt zijn kant van het verhaal te doen.
Ook kun je dan vragen of jij als eigenaar van de andere hond wat kan doen om een aanvaring te voorkomen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:48

Daar heb je een punt, en dat had ik ook zeker gedaan als deze mensen "normaal" waren. Ik weet niet goed hoe ik dit dus moet benaderen, ik heb dus met oud jaarsdag een praatje geprobeerd aan te knopen, en een gesprek te voeren over de hond, maar ik schoot niets op.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:47

Maakt het echt uit of het allemaal precies waar is? Ze hebben zelf al gezegd dat hij 'niet zo lief is' voor andere honden, en het zou het me dan weinig uitmaken of hij effectief heeft gebeten of alleen nog maar heeft lopen patsen en waarschuwen. Hij weet zich in ieder geval niet echt sociaal te gedragen en dat zou voor mij genoeg reden zijn om hem te vermijden, zeker met een klein hondje. Ik zou wel proberen het contact een beetje warm te houden, en gewoon regelmatig vragen stellen over hun hond. Dan kom je wellicht vanzelf iets meer te weten.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:46

Op oudjaarsdag heb ik een praatje geprobeerd te maken, maar er komt niet echt iets uit, ik bleef wel doorvragen, maar echt informatie inwinnen lukte me niet. De relatie met hun is normaal, we zeggen elkaar beleefd gedag, en ik heb ook niets tegen deze mensen, ik snap alleen niet dat een dierenasiel, zo'n hond, bij zulke mensen plaatst, nogmaals, ik heb niets tegen staffies, maar bij de verkeerde mensen heb je gewoon een moordwapen op zak.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:36

heb jij zelf mee gemaakt hoe de hond is, of alleen van verhalen, dat maakt namelijk nog een heel verschil

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:57

Wij lopen van het begin af aan met een grote boog om de hond heen, dus nee, ik heb zelf nog geen aanvaring met de hond gehad.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:14

dus je gaat er van uit wat andere mensen er van zeggen.. ik zou gewoon eens bij de mensen naar vraag gaan doen voor je je conclusies trekt! een verhaal heeft 2 kanten.! vind raar dat als je niet eens het hele verhaal kent, naar wijk agent gaat zeker als je geen aanvaring hebt gehad mmet die hond en er meteen vanuit gaat dat het allemaal zo is ,

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:26

overigens je gaat er vanuit dat die hond dat karakter al had toen ze hem kregen. Was dat ook wel zo? In een asiel kan hij ook zo 'overdonderd' zijn door de situatie dat hij zich heel netjes gedroeg.

Wij hebben onlangs ook een hondje terug gekregen omdat deze andere honden aan valt (en ze dan niet meer los laat en men zocht een heel sociaal hondje richting andere honden). Dit terwijl dit hondje 3 weken bij ons gezeten heeft en altijd in een groep gelopen heeft tijdens speeltijd (wel dus alleen in een kennel) van 5 t/m 10 honden en daar speelde hij enorm leuk in. Kon met alles en iedereen overweg. Jong/oud/ rustig/druk groot/klein en ravotte wat af met de andere honden. Wij snappen het niet maar geloven die mensen uiteraard wel. Dit kan echter zijn dat hij in het asiel niets van zichzelf had en alles van iedereen was zeg maar. Terwijl hij nu een 'eigen' huis heeft met eigen vaste mensen en dat hij dit allemaal wil beschermen. Kan een periode zijn maar kan ook het begin zijn van iets wat mogelijk nog veel feller gaat worden. Je weet het maar nooit. Kan ook zijn dat hij bij ons verteld kreeg wat hij wel/niet mocht doen en dat die mensen hem de leiding hebben laten nemen. Je weet het nooit het hoeft niet aan de hond te liggen maar het hoeft ook niet aan de mensen te liggen.