Na lange tijd zeuren bij vriendlief mogen dochterlief en ik (eigenlijk vooral ik aangezien dochter nog 2 moet worden
) eindelijk konijntjes. Maar nu moet er natuurlijk een hok komen enz enz. De konijntjes komen pas in het voorjaar, omdat ze buiten komen te zitten en ik niet weet waar ze bij de fokker zitten. Welke grote moet het hok hebben ? Mijn schoonouders hebben nog een huis tuin en keuken hok staan die we mogen hebben. Maar deze is van klein formaat. Is dit groot genoeg als nachthok ? En hoe groot moet de ren zijn ? Misschien handig om te vermelden dat we 2 thrianta konijntjes gaan aanschaffen. Vlaamse reuzen en kleine konijntjes hebben natuurlijk niet even veel plaats nodig. Moet er gaas ingegraven worden en zo ja wat is het beste gaas ? Welk voer is het beste ? En zij er nog meer dingen die belangrijk zijn die ik moet weten ? Heel vroeger heb ik een konijn en 2 cavia's gehad, maar mijn geheugen kan wel weer een opfris cursus gebruiken. Ik ben zelf al volop op internet aan het zoeken, maar jullie tips zijn zeer welkom ! En ik ben me er ook van bewust dat konijntjes oud worden en dat dochterlief misschien over een paar jaar de konijntjes niet intressant meer vindt. Dan gaan se uiteraard niet weg. Mams vindt het zelf veel te leuk.

Je sluit ze er tenminste toch niet in op? In dat geval zou ik het namelijk wel veel te klein vinden, konijnen zijn bovendien nachtdieren dus juist dan het meest actief.

(vooral viooltjes en lavendel zijn erg geliefd..)