Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
een kat met een electrische vliegenmepper? Het spijt me zeer, maar dat is echt een van de allerslechtste allertijden. Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom iemand zoiets zou willen doen.
delerium schreef:een kat met een electrische vliegenmepper? Het spijt me zeer, maar dat is echt een van de allerslechtste allertijden. Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom iemand zoiets zou willen doen.
Probeer je kat eens wat meer uit te dagen, speel wat intensiever, maak hem dagelijks gewoon moe door hem uit te dagen (fysiek en mentaal). Grote kans dat hij dan de behoefte niet meer zo heeft om achter de hond aan te gaan. De hond kun je ook uitgebreid mee spelen waar de kat bij is. Geef hem (hond) wat lekkers om het te motiveren, en negeer het gedrag van de kat.
En echt, daag die kat eens wat uit. Katten zijn jagers, voor een groot deel gemuteerd tot theemuts maar sommige exemplaren vergeten dat weleens
Zoekspelletjes, renspelletjes, sluipspelletjes, en keihard ravotten. Ik zet erop in dat het hele gedoe dan gewoon over is.
delerium schreef:Hoeveel tijd speel jij effectief met de kat per dag?
Al heb je tonnen speeltjes; katten hebben ook (juist!!!!) het actieve spelen nodig.
Krijg de indruk dat je vooral zoekt naar manieren om de kat bang te maken/pijn te doen om hem maar slechte associaties te laten krijgen bij het etteren van de hond. Probeer gewoon eens om je kat dusdanig bezig te houden en uit te dagen dat hij zijn ei ook gewoon zo kwijt kan.