Graanvrij kattenbrok, testverpakkingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Graanvrij kattenbrok, testverpakkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:24

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel 3 (geholpen)katers in huis. 2 daarvan hebben geirriteerd tandvlees.
Eigenlijk zijn ze altijd goed op gewicht geweest maar nu begint een kat nogal vlot af te vallen.
Hij heeft ook een vreemde vacht, lijken wel een soort schubben. Verder is zijn vacht wel glimmend en zacht. Het staat alleen wat raar dus. Sowieso gaat hij binnenkort naar de dierenarts om eens goed doorgelicht te worden maar ik zou toch graag eens ander voer proberen. Momenteel staan ze allemaal onbeperkt op RC Indoor. Ze kunnen altijd naar buiten maar met dit weer zijn ze eigenlijk altijd binnen dus om te voorkomen dat ze moddervet worden, even overgestapt. Vers vlees eten ze helaas niet. Heb ik meerdere malen geprobeerd, meerdere merken maar ze moeten er niets van hebben.
Ik vroeg mij af wat jullie aanraden als graanvrij brok en of jullie daar zelf of misschien een link voor hebben om een proefzakje te krijgen. De magere kat is namelijk vreselijk kieskeurig met eten dus ik zit niet op een 10 kg zak te wachten. Budget is er niet, als het maar goed is.
Ik hoor het graag,
Inge

mirriejj

Re: Graanvrij kattenbrok, testverpakkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:27

Hier 2 katten op de porta21 grainfree. Is ook erg betaalbaar en de katten doen het er erg goed op!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:28

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:33

Weten jullie misschien ook of ik daar ergens een testverpakking van kan krijgen? Voordat ik met half aangebroken zakken zit opgescheept :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:39

De applaws is verkrijgbaar in verpakkingen van 400g. Als je even zooplus napluist zijn er meer graanvrije merken die in kleinere hoeveelheden verkrijgbaar zijn.
Mijn kat werd erg enthousiast van de Taste of the Wild. Ik ga nu de Porta 21 en Visan uitproberen. Acana vond ze ook lekker trouwens, maar met brokjes is ze niet zo zeikerig. Natvoer en snoepjes blieft ze gewoon niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:44

Ik heb bij Zooplus even gekeken voor Applaws. Vind wel dat ze erg vaak aangeven dat de katten gaan overgeven oid. Dat doen ze nu namelijk niet en zit ik eerlijk gezegd ook niet echt op te wachten. Wat is voor jou de reden om dan toch niet bij Taste of the Wild te blijven? Ik ga me daar eens even over inlezen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:51

Oh, daar zal ik vast nog wel een keer bij terug komen maar ik vind het wel leuk om steeds wat anders uit te proberen. TotW was ook best aan de prijs en als je nooit wisselt kan je ook niet vergelijken toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:54

Ooh zo nee precies. Bij TotW lees ik echt alleen maar positieve reacties. Zal daar maar eens een zakje van bestellen binnenkort als hij bij de dierenarts geweest is. Bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:57

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:14

Taste of the wild heb ik voor de hond maar vind ik voor de katten te duur.

Die voer ik nu Profine,op de kattenbrokken staat het percentage vlees niet,maar bij de hondenbrok is dit 60%.
Dat is evenveel als TOTW.

Bij mijn dierenwinkel kan ik gewoon proefpakketjes aanvragen.
Maar die van mij eten alles en anders hebben ze pech.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 13:20

Dopey gaat donderdag naar de dierenarts om eens onder de loop genomen te worden.
Op basis daarvan zal ik ook verder beslissen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:25

Ik had hier kleine verpakkingen (200 gram geloof ik) van TOTW en Orijen, dat bleken ze beide prima te eten, je moet ze alleen wel geleidelijk laten wennen anders gaan ze aan de diarree. Vervolgens heb ik een stuk of 8 merken met hoog vleespercentage naast elkaar gezet qua reviews en kosten per dag (sommige zijn goedkoper maar als je dan 30% meer moet voeren schiet het ook niet op) en TOTW kwam daar voor mij het beste uit. Inmiddels eten ze dat sinds de zomer en ze zijn er nog steeds gek op :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 13:30

Ja ik denk dat ik inderdaad gewoon een 2kg verpakking neem en dan gewoon door elkaar mengen. Anders eten die andere twee het wel op haha. Bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:31

Yessy, Misschien kun je dat overzicht van je op bokt zetten zodat meer mensen daar info uit kunnen halen?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:42

Mijn katten staan nu op porta.
Waar ze in het begin verzot waren op de brok (eerst kleine zak besteld), eten ze het nu amper nog (en ja de grote zak besteld).

Hiervoor kregen ze Iams, dus daar weer een zak van gehaald en het spul gemengd, nu eten ze het mondjesmaat, maar goed, die porta moet toch op.

Ik lees hier dus even mee, wil nog wat andere merken gaan proberen, voordat ik de hoop opgeef dat ze graanvrij eten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:55

cissy schreef:
Yessy, Misschien kun je dat overzicht van je op bokt zetten zodat meer mensen daar info uit kunnen halen?

Ik heb hem even opgezocht, dit is dus van rond de zomer dus de prijzen kunnen nu iets anders zijn. Prijzen en aanbevolen hoeveelheid komen van zooplus.

Ik had eerst een lijst gemaakt met de beste merken, die had ik van een ander forum gehaald waar iemand een uitgebreide uitleg had gegeven (alleen weet ik niet meer welke dat was):
Beste merken: Orijen, Acana, ANF, Precept, Applaws, TOTW
Zeer goed: Porta Holistic, Sanabelle, Almo nature
Goed: Royal Canin, Hills, Pro Plan, Bozita, Iams

En vervolgens ben ik gewoon bovenaan begonnen en van die 6 bleken er 4 bij zooplus verkrijgbaar te zijn:
Merk ---Prijs per kg--Hoeveel gram p/d voor een kat van 4kg--Kosten per dag voor 2 katten van 4kg
Acana---5.7-------------75-------------------------------------------0.4275
Applaws-6.7-------------50-------------------------------------------0.335
Orijen---7.9-------------55-------------------------------------------0.4345
TOTW---6.6-------------65-------------------------------------------0.429

Omdat de katten toen nog volop in de groei waren heb ik berekend wat ze op dat moment nodig hadden dat was zo'n 90 gram per dag voor Acana en Orijen en maar 75 gram voor TOTW en Applaws, de recensies van TOTW waren erg goed dus daarom zijn we voor die gegaan. De recensies van Orijen waren ook goed maar daar stonden een paar bij waarvan de katten blaasgruis kregen bij gebruik. Daar hebben we er al eentje lopen met bijbehorend dieet dus dat durfde ik persoonlijk niet aan.

edit: de tabel wordt niet goed gepakt dus dan maar met streepjes, hoop dat het zo duidelijk is..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:06

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:39

Dank je Yessy!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:08

Dat 'schubbige' heeft 1 van mijn katers nu ook, door de wintervacht.
Zomervacht heeft ie het niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:12

Hij heeft het altijd gehad, maar nu meer dan eerst. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt donderdag.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:18

Plaats je nog even een reactie n.a.v. het DA bezoek donderdag?
Ben ook wel benieuwd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:26

Uiteraard. Een vriendin van me gaf aan dat haar kat hetzelfde had en ook altijd te mager blijft. Ik ben benieuwd waar het aan kan liggen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:47

Erg interessant topic :j
Blij met de zooplus brokvergelijk _/-\o_

Ts: succes bij de da...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:53

Ik lees al een poosje mee, ben heel benieuwd wat jou DA zegt.
De vacht van mijn kat lijkt enorm op die van jou :j dat schubbige heeft ze met vlagen, voorheen had ze ook erg last van 'roos' maar sinds ik overgestapt ben van RC Indoor naar Nutram Finicky indoor gaat dat aanzienlijk beter :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:10

ik heb happy cat, 80% vlees en graan vrij. ik vind het fijn spul.