Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Danielledm schreef:Nee we zouden dan gewoon de lessen nemen en de hond niet daar laten! Maar na het eerste mailtje zie ik er al vanaf hoor! Maar was gewoon nieuwsgierig na meningen.
Arrabel schreef:Ik zou die man meteen afzeggen.
Zeker omdat het om een bulletje gaat.
Ik zal je uitleggen waarom ik dat denk, wij hebben ook jarenlang een Bull terrier gehad en die werd juist agressief van pijn, als hij bijvoorbeeld een egel tegenkwam dan deinsde hij niet achteruit maar ging er juist volop in!
Als een andere hond hem beet dan ging hij ook meteen in de verdediging en week echt niet voor die andere hond.
Ik heb ook wel is op televisie gezien dat ze bullen die "opgeleid" werden als vechthonden expres stroomstoten gaven om ze vals te maken.
Stroom bij een Bull... nee, ik zou het echt niet doen.
Arrabel schreef:Ik heb ook wel is op televisie gezien dat ze bullen die "opgeleid" werden als vechthonden expres stroomstoten gaven om ze vals te maken.
Stroom bij een Bull... nee, ik zou het echt niet doen.
Kuggur schreef:Bij mijn weten is stroom sowieso verboden als trainingsmiddel.
sinds 01-01-2013Mossel schreef:Kuggur schreef:Bij mijn weten is stroom sowieso verboden als trainingsmiddel.
Kloptsinds 01-01-2013
Artikel 1.3 Verboden gedragingen ten aanzien van dieren
d. het gebruik van of het vastbinden of aanlijnen van een dier met een voorwerp waarmee aan het dier stroomstoten kunnen worden gegeven of waarmee het dier door middel van een elektromagnetisch signaal, straling of scherpe uitsteeksels pijn kan worden toegebracht;
Ben sowieso geen fan van de Milan manier, maar ik zou het al helemaal niet doen omdat hij via de mail kan beoordelen hoe lang en hoe hij het aan moet pakken...
Mossel schreef:En omdat hij een cursus heeft gedaan in Amerika moet je hem maar gelijk geloven dat hij in 3 dagen je hond braaf heeft?! Dat is net zoiets als sprookjes boeken.
Daarbij zijn stroombedden hier domweg gewoon verboden, of je nou een cursus in Amerika hebt gedaan of niet
essiesilly schreef:ik vind er nog al wat uitspraken staan op de site! echt niet te geloven :S
quote: Altijd een remote leash ?
Ja en nee. Ja omdat het opvoedingsproces vele malen sneller gaat en het resultaat gewoon beter is. En nee; wij zijn ook opgeleid in de traditionele opvoedingstechnieken en de clicker methode, bij Martin Gaus en de Dierenbescherming. Kan dus ook. Maar het duurt langer.
dus kortom.. lekker snel en goed opvoeden doe je met stroom :S nou sorry schiet mij maar lek! als dat mijn vent was had ik hem heel de dag zo n stroomband om z n nek gebonden!
men snapt blijkbaar niet dat de honden luisteren omdat ze bang zijn weer zo n schok door het lijf te krijgen ipv dat ze luisteren omdat ze dat leuk vinden, leuk om iets samen met de baas te doen.. :Snee bah.. zou ver van deze eierkoek vandaan blijven!!

toen ze mij nog niet kende
(deed ze een half uur later wel
) heeft ze geprobeerd mij er ook 1 aan te smeren omdat mijn toen 6 maanden jonge hond niet in 1x kwam toen hij aan het spelen was. Ze was ook stom verbaasd dat ik hem beloonde toen hij even later wel kwam (let op, een 6 maanden jonge hond die in spel was met een andere hond, dan beloon ik zeker wel als hij de 2de keer roepen 'pas' komt) Mossel schreef:Wat wil je me dan vertellen met dat stukje gekopieerde tekst?!
Mossel schreef:Kuggur schreef:Bij mijn weten is stroom sowieso verboden als trainingsmiddel.
Kloptsinds 01-01-2013
Artikel 1.3 Verboden gedragingen ten aanzien van dieren
d. het gebruik van of het vastbinden of aanlijnen van een dier met een voorwerp waarmee aan het dier stroomstoten kunnen worden gegeven of waarmee het dier door middel van een elektromagnetisch signaal, straling of scherpe uitsteeksels pijn kan worden toegebracht;
Ben sowieso geen fan van de Milan manier, maar ik zou het al helemaal niet doen omdat hij via de mail kan beoordelen hoe lang en hoe hij het aan moet pakken...