Mioux schreef:wat je ook kan doen hoe raar t ook klinkt,is krachtvoer halen is vaak eivoer gemengd met spul hebben ze vaak ook in dierenwinkels dat doe je door het voer
Mijn opa mengde voor zijn parkieten altijd paneermeel met een hardgekookt ei, dus zoiets kan ik haar ook geven?
craiester schreef:ik heb ook een wilde duif gehad, heel verzwakt. wij hebben toen de hondenren (buiten) met kippengaas helemaal afgewerkt en ze daar in gezet en dan gewoon duivenvoer bij de dierenspeciaalzaak gaan halen. een paar weken later was de duif weer in conditie en heb ik ze vrijgelaten heeft nog een paar maanden in de buurt gebleven en kwam nog wat eten halen. en daarna met een groep meegevlogen. kijk uit dat ze niet in shock zit, als ze 'slaapt' zonder wakker te worden kan het zijn dat ze gewoon in shock verkeert. zie je meestal aan de ademhaling, dan ademt ze heel snel en oppervlakkig
Ik denk niet dat het een goed idee is om haar buiten te zetten aangezien de tijd van haar jaar
. Maar ik heb toch maar even voor de zekerheid over haar hoofdje gestreeld en dan doet ze haar ogen even open en slaapt ze weer in. Ze ademt wel normaal denk ik, het is niet abnormaal snel of traag.
Enig idee hoelang het duurt vooraleer ze weer wakker wordt?