Na de dood van mijn geweldige valkparkiet Saffier viel ik echt in een diep gat. Omdat ik niet kon wennen aan de stilte kwamen er al gauw twee nieuwe valkjes: Joy en Jade. Ik was en ben echt gek op ze, maar ik had niet dezelfde klik met hen als dat ik met Saffier had. Misschien was hun komst ook nog wel net iets te vroeg voor me, want ik merkte ook echt dat ik me niet aan hen durfde te hechten.
Maar afgelopen woensdag (mijn verjaardag
) liepen vriendlief en ik door door het winkelcentrum. Toen we de dierenwinkel passeerden stopte mijn vriend opeens en zei: 'hee, er zit een valkparkiet!' Ik dacht dat vriendlief zich vergiste (de dierenwinkel in kwestie heeft nooit valkparkieten) en draaide me om.. en daar zat hij.. *Pats boem* Ik was op slag verliefd
We zijn er naartoe gelopen daar zat een klein zielig valkparkietje in z'n uppie in een kale kooi met een klein bakje eten. Volgens de winkeleigenaar was hij helemaal niet tam, maar hij kwam al wel naar m'n vingers toe. Dat maakte het voor mij alleen nog maar moeilijker
Het valkje zou door iemand zijn gebracht omdat ze hem niet verkocht kreeg en ze wilde van hem af. Vriendlief probeerde nog op me in te praten, maar het was al te laat, ik wilde hem mee naar huis nemen. Goed, toch met pijn en moeite doorgelopen, maar de vogel zat al te diep in m'n hoofd. Hij deed me op de een of andere manier ook aan Saffier denken en ik voelde dezelfde klik, dus daar kwamen de tranen, maar nee, het kon gewoon niet want we hadden er al twee.. Vriendlief heeft me bijna letterlijk het winkelcentrum uit moeten slepen want ik was echt in staat om te keren en terug naar de dierenwinkel te gaan.In de auto had vriendlief toch wel door dat het diep zat en opeens merkte ik dat hij de verkeerde kant op aan het rijden was. Ik wees hem er op maar hij negeerde me gewoon
Opeens ging er een lichtje branden. Hij reed terug naar het winkelcentrum
en nog geen kwartier later zat ik in de auto met een doosje valkparkiet op schoot
Ik heb de liefste vriend ter wereld! De vogel was absoluut niet tam (al zocht hij wel duidelijk toenadering) en de manier waarop de winkeleigenaar hem in het doosje propte heeft daar ook niet bij geholpen
maar nu, 2 dagen later, komt hij al naar me toe wanneer ik hem roep en durft hij al uit mijn hand te eten. Het is zo'n leuk ding! Hij zit voorlopig nog even alleen omdat we niet weten of hij iets onder de leden heeft en ik wil hem eerst goed ontwormen. Hij is zo'n drie maanden oud en een mannetje. Hij toont ook talent voor het fluiten van deuntjes, maar daar is het nu nog te vroeg voor om er iets zinnigs over te zeggen
Ik ben normaal echt tegen het kopen van dieren in een dierenwinkel, maar soms overkomt het je blijkbaar gewoon. Ik dacht dat ik na Saffier nooit meer zo'n klik kon voelen met een ander dier, maar blijkbaar kan het wel.
Meet Pyriet!
Let niet op mijn idiote praat. Hij moet nog echt aan m'n stem wennen dus ik praat zoveel mogelijk tegen hem.
Het filmpje laat al wel zien hoe snel hij tam begint te worden. Hij komt gewoon wanneer je hem roept

Ik had dat met Karel, ik haatte valkjes maar Karel ging me meteen aan het hart en ze is er nog steeds mijn poppetje.
Maar als ik mezelf af en toe terug hoor