Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lieees schreef:Het lijkt me gewoon heel mooi om een keer mee te maken. En een hoop mensen in mijn omgeving willen graag een pupje van haar. Ik zou er ook graag zelf 1 willen houden.
Een dwergkees leek me een beetje in het zelfde straatje te vallen en ik hou van veel vacht! Jaa daarom wilde ik hier een begin maken met kennis erover opdoen ect.
Lieees schreef:Het lijkt me gewoon heel mooi om een keer mee te maken. En een hoop mensen in mijn omgeving willen graag een pupje van haar. Ik zou er ook graag zelf 1 willen houden.
Een dwergkees leek me een beetje in het zelfde straatje te vallen en ik hou van veel vacht! Jaa daarom wilde ik hier een begin maken met kennis erover opdoen ect.
Mijn mening, als je niet raszuiver fokt moet je het laten. Sowieso nooit 'voor de leuk', heb je enig idee hoeveel werk in puppy's gaat zitten?
niet ieder stamboek is daar even happig op om buiten stamboek om te laten dekken namelijk. Kan met wat pech als het een stiekeme dekking is met een goedgekeurde reu einde goedkeuring via stamboek opleveren. Zou zonde zijn.karuna schreef:Wat je ook moet nagaan bedenk ik me nu. Als je een goedgekeurde dekreu wilt uitkiezen, zoek uit of de dekreu je teefje wel mag dekken.niet ieder stamboek is daar even happig op om buiten stamboek om te laten dekken namelijk. Kan met wat pech als het een stiekeme dekking is met een goedgekeurde reu einde goedkeuring via stamboek opleveren. Zou zonde zijn.
Een zelf houden is gemakkelijk maar bedenk dat mensen die nu zeggen ik wil niet altijd ja zeggen aan het eind, onze witte herder is er een voorbeeld van. Goedgekeurd raszuiver nest, 7 pups 7 nieuwe baasjes die ook al hebben aanbetaald. Het uiteindelijke resultaat 4 pups die na 6 maanden in het asiel terecht komen vanuit de fokker, 4 baasje die nooit meer zijn opgedoken en niemand die 10 weken ude pups nog wilde hebben.
) 7 puppen en wij hadden een wachtlijst voor hun van 16 mensen die heel graag een pup wilden hebben uit dit nest. Toen de puppen weg mochten bleek bij de ene een moeder (ik noem maar wat) kanker te hebben gekregen dus was er geen tijd meer voor de pup (logisch) dus die zag ervan af, een ander had plotseling een baan maar dat kon niet met de pup gecombineerd worden, andere mensen gingen toch twijfelen over het ras, de volgende mensen............. uiteindelijk van de 7 pups gingen er maar 4 weg toen de leeftijd zover was omdat de rest weer vrij kwam. Nu zal jij het vervolg niet hebben als je zou fokken maar de overige pups hebben we met 8.5 week moeten scheiden van elkaar. 2 van de 3 hadden zo gevochten met elkaar dat we naar de DA moesten. Ze konden elkaar niet meer luchten of zien....Lieees schreef:Ja dat vroeg ik me inderdaad ook af.
Wow das wel echt verbazingwekkend. Ik ga er zeker nog even heel goed over nadenken.
Daarnaast zijn er inderdaad ook rasverenigingen die niet blij worden als "hun" reuen buiten het stamboek dekken, dus hou daar ook rekening mee 
én, geef je teefje de kans om echt uit te groeien. Regel voor een boom is geloof ik niet dekken vóór 16 maanden, maar dat is echt minimaal hoor, ik zou liever zien dat een hondje minstens twee, tweeënhalf is eigenlijk.. troi schreef:Kuggur schreef:Je gaat tenslotte sowieso geen geld zien van een nestje vuilisbakkies, dus vermoedelijk zijn alle kosten die je maakt voor jezelf.
Je verbaast je wat er gevraagd (en gegeven) wordt voor 'vuilnisbakkies' . Een pupprijs van 300/400 per stuk voor een mixje is vrij normaal vrees ik..