Onze eerste eigen gefokte hond Mara is zwanger en is ongeveer 28 december uitgerekend. Dit is ons derde nestje in totaal en haar eerste nestje, en omdat ik er weer ontzettend veel zin in heb, heb ik besloten om dus dit topic aan te maken om jullie op de hoogte te houden van hoe het gaat.
Twee weken terug (en drie weken na de bevruchting) kwamen wij er achter dat ze dus werkelijk zwanger bleek te zijn. Haar gedrag was eigenlijk na de dekking meteen verandert; ze werd tutteriger, aanhankelijker en bleef meer bij je in de buurt buiten en in het duin. A.s. maandag hebben wij een tweede echo en dan gaan wij ook pupjes tellen

De moederhond; Bralindy Amara (Mara) Faithfull Ivy's

De vader King Szachal van Du Plataeu Bavarois: http://users.telenet.be/plateaubavarois/king.htm

Papa is bijna 3 jaar en dus nog een erg jonge reu, maar stabiel en heel vriendelijk voor zijn leeftijd. Hij komt uit Polen, is van het duitse type maar moet nog flink wat groeien. De moeder van Mara (de stammoeder van Bralindy) is ook van het duitse type, maar Mara heeft een Franse vader (Meus Amicus Fenno) en heeft meer trekjes van de franse bloedlijn overgenomen dan het duitse. Met deze combinatie proberen we het hoge van de fransen en het brede van de duitsers samen te fokken tot een grote hond met mooie proporties, goede hoekingen, mooie vacht, prachtige gezondheid, maar vooral met een uitzonderlijk en lief karakter. Hier gaan generaties over heen, maar we zijn al redelijk op weg.
Alle honden waar wij mee fokken zijn HD, ED, ogen en LPN1 vrij (eveneens als de reuen), hebben de gedragstest met vlag wimpel geslaagd en hebben een inteelt percentage van ongeveer onder de 3% doordat wij graag nieuw bloed gebruiken.

Ik hoop hier heel veel leuke updates te plaatsen over hoe het gaat en zeker foto's wanneer de pupjes eind december gebeuren worden. Het wordt zwaar, maar we hebben het er zeker voor over

Als er vragen zijn schroom niet om een PB te sturen.