Nu ben ik wat aan het rondneuzen maar ik vind het aanbod maar beperkt
Uit ervaring weet ik dat het flinke knagers kunnen zijn (denkt aan een ontsnapte gerbil uit een plastic kooi) en ik wil dan ook geen kooi waar plastic plateaus of een slechte plastic bodem onder zit.
Heb een 'gerbilarium' gezien bij de Welkoop maar deze vind ik eigenlijk aan de kleine kant. Kan zo geen foto vinden maar het is een soort aquarium aan de onderkant, en daar boven op tralies met een metalen plaat waar ze op kunnen.
Bij de Intratuin heb ik ook een mooie gezien maar die bestaat totaal uit tralies, dat was mijn vorige kooi ook en vind ik toch niet zo heel mooi/diervriendelijk.
Nu heb ik deze op het oog:
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... taal/49477
Maar ik ben bang dat ze zo door dat hout heen zijn.. Zoiets gelijk aan die van de Welkoop trekt me het meest aan want door dat glas kan ik ze een dikke bodem aanbieden en krijg ik niet zo veel rotzooi (
)Welke kooi heb jij/zou jij me aanbieden? Mijn budget is ongeveer 100/130 euro.
Echt leuk om te zien! Als ze de baal na een aantal dagen helemaal uit elkaar hadden gegraven hadden ze een laag van zeker 20 cm hoog, helemaal vol tunnels 

) dus heb altijd maar wat gedaan. Heb ook altijd een aquarium gehad met veel zand en zaagsel enzo.
Je zou zeggen, dan moeten ze maar niet klimmen, maar zo slim zijn ze helaas niet ;p