Eindelijk zit ik in de situatie dat ik een diertje voor mezelf kan nemen. Mijn huisgenoten staat er ook helemaal achter (al willen zij het meer tegen de muizenplaag
), maar ik wil dus graag een kitten. Nu heb ik meerdere diertjes op het oog, dus dat komt wel goed. Wel ben ik op zoek naar specifieke verschillen tussen katers en poezen. Ik heb graag een kat die van aandacht houdt, maar ik denk meer dat dit aan het karakter ligt?
Meer vraag ik me af hoe ik de eerste paar dagen aan moet pakken. Over al dit soort dingen is voor puppy's veel lees-materiaal beschikbaar, maar voor kittens kan ik niet veel vinden. Ik lees wel dat een kitten de eerste dagen zijn eigen kamer moet hebben. Dit is al een lastig puntje, aangezien wij een open woonkamer hebben die aansluit aan de keuken. Deze sluit weer aan aan de trap en nergens een deur te bekennen. Boven zijn de slaapkamers, waar hij wel mag komen, maar dan vervalt het plan van de 1 kamer dus meteen.
Verder vraag ik me af of dat het handig is om in het begin twee kattenbakken te hebben? Ik wil er in het begin prima 1 boven zetten op mijn kamer, maar wil deze graag later wel weer weg hebben. Of zal de kat dan altijd gebruik blijven maken van die plek?
Dan nog het voer. Van honden weet ik dat vers voeren redelijk makkelijk kan zijn. Hoe zit dit bij katten? Liever geef ik ze brok, maar welk merk is dan aan te raden?
Ik heb nog nooit een kitten zelf groot gebracht, dus alle informatie is welkom! Ik wil me graag goed inlezen, voor dat het beestje er ook daadwerkelijk is
. Bedankt!
, wij hebben 2 katten, en 1 die wil geen rauw vlees. Maar de ander wel
. Of het bed als je dat toestaat. Maar voor de leuk kan je wel een mandje kopen (again, volgens katlogica gaat er niets boven een kartonnen doos).