Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:39

Hoi Bokkers,

Omdat ik al een aantal jaar opvangwerk doe voor een stichting die
pups, kittens en sociale honden helpt en naar Nederland haalt ben ik benieuwd
hoe jullie hier over denken.

Zouden jullie eventueel naast je eigen hond of kat een ander hulpeloos dier
tijdelijk willen opvangen?
Je moet je bedenken dat deze dieren vaak van straat zijn gehaald, weinig tot niets
te eten hebben gekregen en eigenlijk aandacht te kort komen.
Deze dieren zijn natuurlijk wel gechipt, en van de benodigde inëntingen voorzien.

:)* Het gaat hier trouwens om een stichting die samenwerkt met een asiel in Portugal, zij helpen dus ook daar ter plekke om de dieren te castreren/steriliseren en medische hulp te verlenen. Ook proberen ze dieren daar te herplaatsen bij mensen maar helaas gaat dat maar mondjesmaat.
Tevens worden er alleen (jonge) honden en katten naar NL gehaald die erg sociaal zijn en aan mensen zijn gewend. Zodat zij ook daadwerkelijk kans hebben op een baasje. Ook zitten er meestal maar zo'n 12 tot 15 honden in opvang in NL en worden eerst deze herplaatst en dan pas wordt er weer een nieuwe lading hondjes gehaald :)

Er mag een discussie worden aangegaan maar laten we wel respectvol wezen!
Ik ben benieuwd naar jullie mening :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:42

Ik zou het best willen, maar ik ben heel slecht in afscheid nemen en dan eindig ik gegarandeerd met heel veel dieren die ik wil houden :')
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat eerst de overvolle asiels en dieren in Nederland geholpen moeten worden voor we dieren uit het buitenland gaan opvangen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:42

Een kat ja, hond ligt eraan hoe mijn eigen hond reageert op die hond. Als ze elkaar niet mogen is het voor beide niet leuk en ik ga mijn eigen oudje echt niet weg doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:43

Nee dat zou ik niet

Ten eerste is mijn huishouden en gezin daar niet naar en neem ik geen risico's met een klein kind in huis
Daarbij ontbreekt mij de proffesionaliteit om dieren die gedragsproblemen hebben in goede banen te leiden.

en ben ik toch voorstander van een nederlands asieldier.
ik vind het heel nobel dat er veel tijd en geld gestoken wordt in het redden van die dieren die het daar zo moeilijk hebben. Maar ook hier zitten de asiels nog steeds bomvol :(

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:44

Ik ben het eens met Cayenne. Onze eigen asiels zitten bomvol met dieren, waarom moeten er dan ook nog honden uit het buitenland gehaald worden? Laten we eerst eens onze eigen overschotten herplaatsen voordat er geïmporteerd wordt...

superwoman

Cayenne schreef:
Ik zou het best willen, maar ik ben heel slecht in afscheid nemen en dan eindig ik gegarandeerd met heel veel dieren die ik wil houden :')
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat eerst de overvolle asiels en dieren in Nederland geholpen moeten worden voor we dieren uit het buitenland gaan opvangen.

Ik ook. Bedankt voor het typen ;-)

GamblersCup

Nee, absoluut niet voor zo'n stichting. Mijn mening is en blijft, genoeg dieren die hier in het asiel zitten of opvang nodig hebben, ga dat dan niet nog vermeerderen door ze uit het buitenland te halen. Je kán niet alles redden. En als je toch wat wil redden, begin dan in je eigen omgeving. Da's hetzelfde als geld doneren aan andere landen, begin eens met de armoede in Holland weg te werken.

Voor "eigen" dieren: ja, als het zou kunnen met mijn dieren. Ik ga vanavond zelfs bij twee katten kijken die dringend opvang nodig hebben.

miszblueeyes

ik zou rustig een dier op willen vangen, maar geen hond uit het buiteland, en de rede daarvan is gewoon dat hier de asiels prop vol zitten met dieren, dat hier de dieren afgemaakt word omdat ze ze die niet kwijt kunnen.! ik vind het heel sneu voor de dieren in buitenland die zwerver zijn,daar niet van maar ik zie liever eerst de asiels in nederland steeds leger word.! want ook in een asiel in nederland komen de dieren veel te kort

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:45

Dat zou ik best willen mits het gaat met mijn eigen kat en ik begeleiding krijg. De dieren hebben het daar over het algemeen slechter als onze asieldieren.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 31-10-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

nee, ik ben tegen het naar nl halen van dit soort dieren, heb jaren aan opvang gedaan, dieren die hier gefokt, geboren zijn, die zijn er nl ook in grote aantallen, en hebben net zo hard opvang, steun etc.nodig..

kimmie261

ik heb er weleens aan gedacht,maar vrees dat ik dan wel een hele grote roedel ga krijgen :')

plus dat je hier met een grote groep honden al zit,met beetje pech krijg je een hondje binnen met iets besmettelijks ( al zijn het maar vlooien.... Afbeelding ) zit je met 5 of 6 honden die je kan gaan behandelen... :$

nee dat houdt me dan toch wel weer erg tegen...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:46

Ja, als mijn oudje er niet meer is zou ik dit
zonder meer doen. Oudje is ook getraumatiseerd. Vrij agressief naar andere honden toe en heeft voernijd. Kan eigenlijk alleen samen met m'n ukkie van 2. Heeft ook een tijd geduurd maar gaat nu goed.

Dus als zij er niet meer is, wil ik daar best tijd in steken :)

Kentaro

Als ik zelf een hond heb, zou ik er niet voor kiezen een dier uit het buitenland op te vangen (puur omdat deze misschien iets onder de leden heeft waar hij/zij totaal geen last van heeft, maar waar mijn hond doodziek van zou kunnen worden)
Anders zou ik mij absoluut aanbieden!
Nu is het voor ons ook geen mogelijkheid, omdat onze ene hond absoluut niet met andere honden overweg kan.
Maar mijn hart is er absoluut goed voor! (ben alleen bang dat er wel heel erg veel zou blijven 'hangen'..... :P )

PaardjesFan1

ik wil dat heel graag maar ik kan denk ik niet afscheid nemen :+

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:47

GamblersCup schreef:
Nee, absoluut niet voor zo'n stichting. Mijn mening is en blijft, genoeg dieren die hier in het asiel zitten of opvang nodig hebben, ga dat dan niet nog vermeerderen door ze uit het buitenland te halen. Je kán niet alles redden. En als je toch wat wil redden, begin dan in je eigen omgeving. Da's hetzelfde als geld doneren aan andere landen, begin eens met de armoede in Holland weg te werken.

Voor "eigen" dieren: ja, als het zou kunnen met mijn dieren. Ik ga vanavond zelfs bij twee katten kijken die dringend opvang nodig hebben.

helemaal mee eens . dieren worden maar in het buiteland ''gered'' maar vergeten wel om hier de dieren te helpen.! ook mede hierdoor worden asiels maar voller en voller

x_Irisje_x

Ik wel hoor, een hond dan.
Heb er zelf 2 :)

Zou het ontzettend fijn vinden om zo'n hond te helpen :j

Narita

Cayenne schreef:

Helemaal mee eens! Eerst onze eigen asiels leeg voordat we weer allerlei dieren uit het buitenland gaan helpen.

Ash_

Ja ik zou het zo doen. Helaas is vriend het daar niet mee eens :(

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:48

Tabaluga12 schreef:
Dat zou ik best willen mits het gaat met mijn eigen kat en ik begeleiding krijg. De dieren hebben het daar over het algemeen slechter als onze asieldieren.

dus hier moeten de asiel dieren maar stress hebben in de kennel want ze hebben het toch oh zo goed. ja juist

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:49

Oke, moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een hondje van over de grens heb gehad die ziek was hoor zelfs geen vlooien en/of wormen altijd goed behandeld voordat ze naar NL komen.

Het principe NL asiels zitten ook bomvol. Wel enigzins mee eens, maar toch hebben de dieren in andere landen het veel slechter dan hier hoor, en tsja als jij opzoek bent naar een hondje en het zit er niet tussen voor jou hier in de NL asiels dan is zo'n hond uit het buitenland waarschijnlijk een optie.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:50

Ik zou het graag willen!.. Helaas wilt mijn moeder dat niet :')..

Anoniem

Re: Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:51

Ik zou dat best willen, maar niet voor beesten uit het buitenland

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:51

Nee ik zou dit niet doen.

Mijn kat is heel dominant en kan geen andere beesten verdragen (lees, ze gaat als een soort Adolf Hitler de buurt door en daarom komt ze ook niet meer buiten :') ) maar ik ben ook geen voorstander van zielige dieren uit het buitenland, de asiels in NL zitten al zo vol! (Daar komt mijn poezel ook vandaan) verder is het overigens echt een schatje hoor :))

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:52

ach grenzen zegt me verder niets,ik haal ook evt een hond op uit nederland ( woon in duitsland) of uit belgie,dan moet ik ook niet moeilijk doen om een hond uit een ander land te halen,en dan een hond is hond...zit voor mij geen nationaliteit aan gebonden ( ik ben van de molossers maar ik vind zo'n galgo zo mooi,zou best eens 1 of 2 van die honden willen opvangen :j )

maar zeg het ,het is meer ziektes en ongedierte wat evt mee kan komen wat mij tegenhoudt,en het waarschijnlijk weer niet meer af kunnen staan :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:52

Ik heb het een keer gedaan met een hondje uit Spanje, dat hondje werd heel depressief en angstig in het hok met alle blaffende honden dus zochten ze een opvang voor haar.
Ik ben haar snachts van Schiphol gaan halen, wat best raar ging want er kwamen 2 dames met karren vol benchen met honden en daarom liep ik er naar toe, ze vroeg aan mij of ik een hond kwam ophalen en ik zei ja, ik moest zelf kijken welke het was (ik had van te voren een foto gemailt gekregen) en toen kon ik haar zo mee nemen.
Een gezin uit België heeft haar uiteindelijk geadopteerd en het gaat nu heel goed met haar.
Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat het moeilijk is om afscheid te nemen, dat is voor mij ook een reden dat ik het niet meer heb gedaan.
Het hondje wat ik in huis had zat echt aan me geplakt en ze wilde continue knuffelen, ik vond het echt heel moeilijk om haar weer te laten gaan.