Exoknaag/Terrariumbeurs Houten in December

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Exoknaag/Terrariumbeurs Houten in December

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 09:24

Ik heb een aantal 'Exoknagen' overgeslagen maar deze keer wil ik toch graag weer gaan. Zijn er nog meer bokkers die gaan?

Sweetgirl1

Re: Exoknaag/Terrariumbeurs Houten in December

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:39

Lijkt me ook wel weer leuk er heen te gaan wanneer is het?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 10:03

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:05

Okee nou ik kijk wel even of ik ga lijkt me gezellig met wat Bokt mensen een keer te gaan ofzo

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:20

Misschien dat ik deze keer ook weer ga :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:47

Zou leuk zijn Jenn!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:49

Ik was vorig jaar volgens mij geweest, ging voor de knaagdieren, zag alleen maar enge beesten, het stonk en was duur (10,- per persoon)... Nee nooit meer....

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:55

Ruby1995 schreef:
Ik was vorig jaar volgens mij geweest, ging voor de knaagdieren, zag alleen maar enge beesten, het stonk en was duur (10,- per persoon)... Nee nooit meer....

Dan ben je in de verkeerde zaal geweest.. Er zijn altijd 2 reptielen zalen en 1 knaagdierzaal.

Net als de afgelopen 6 jaar ga ik ook deze keer weer. Ben benieuwd of er nog wat nieuws is onder de klagers en lekker reptieletjss kijken. Dromen mag je houden toch?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:34

Ben ook in de knaagdierzaal geweest, waren maar een paar konijntjes en een paar andere knaagdieren.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:05

Ik denk dat ik dit jaar maar eens een keertje ga kijken, lijkt me wel leuk :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 07:41

Ruby, ik ben met je eens dat 't duur is inderdaad :j Maar om te zeggen dat 't stinkt... In de hoek van de voedseldieren wel iets inderdaad. Maar echt niet in heel de zaal vind ik. Nja dat kan iedereen ook weer anders ervaren.
En die enge beesten vind ik juist fascinerend om te zien. Zoveel soorten insecten, spinnetjes en kikkertjes. Maar ben je in juni geweest toevallig? Dan is 't altijd een stuk kleiner namelijk. In april is de hele beurs op z'n grootst vaak. Heb er zelfs een keer een stel minipaardjes zien staan.

Lisa, zeker doen! Ik vind 't altijd wel de moeite waard iig.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:25

Ik was in december geweest, ik vond t best leuk om die enge beesten te zien maar als je voor de knaagdieren komt is het een echte tegenvaller op dat moment voor zoveel geld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 10:19

Ja ok. De entree die je betaald is natuurlijk voor terraria en exoknaag. Maar als je interesse dan alleen uitgaan naar de knaagdieren, begrijp ik je wel.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:31

Kan je hier eigenlijk hokken en dieren kopen of alleen dieren? Of dat ook niet en kan je alleen kijken? Ik heb besloten sowieso te gaan maar ben hier wel nieuwsgierig naar :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:35

Ik ben afgelopen april geweest. Ik vond het super leuk, maar helaas zie je hier en daar ook wel wat minder diervriendelijke situaties. Je kunt vooral veel dieren kopen, maar er zijn ook zeker wat stands met spullen voor dieren. Ik ben een echt hamstermens en heb vorig jaar een Syrische hamster gekocht op de beurs. Ik zit te twijfelen om nu weer te gaan of straks in april. Die in april schijnt altijd wat groter te zijn...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:35

Ik ga :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:40

overigens hadden ze in april 'goede regels' en kom ik erachter dat iemand vosjes, ja VOSJES achter de toonbank verkocht.. ze zaten daar gewoon in een bench, ben er melding van gaan doen en er werd nada aan gedaan...
vind ik persoonlijk heeel slecht, want iedereen weet dat dat niet hoort/mag! En het was ook nog een Nederlandse stand, de beestjes waren in nederland gefokt..
ik vind exoknaag een leuk idee, maar moet veel strikter controle gehouden worden over wat binnen wordt gebracht. Zo zouden er zeker buitenlandse partijen mogen komen, maar moeten ze wel alle papieren hebben.
Ik heb een geprobeerd een griekse landschildpad te kopen ( heb er zelf thuis met papieren) en die bleek gewoon zonder papieren of chip te zijn ( dat is allemaal verplicht in nederland en in aangrenzende landen voor een griekse landschildpad he!)

Slecht gewoon...
maar ondanks dat, en als je koopt en kijkt bij de juiste mensen een leuke en leerzame beurs :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:43

Is er een groot aanbod aan reptielen?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:06

Wij Gaan ook ,zowel voor de knagers als voor de reptielen.
Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me erg leuk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:15

Lisa, ik heb er ook wel eens hokken gezien :j Maar het zijn vooral dieren. Ik wil iedereen wel aanraden om, als je er een dier wilt kopen, je te oriënteren op fokkers enz voor je naar exoknaag gaat. Er staan namelijk ook redelijk wat, tja, minder goeie fokkers zeg maar. Maar je moet doen waar je je prettig bij voelt natuurlijk. Zelf wil ik altijd graag wat meer weten van de fokker voor ik er zomaar een diertje koop.
En zeker kun je ook gewoon rond kijken zonder iets te kopen :)

Luniek, die in april is inderdaad altijd wat groter :j

KingYasFenn, klopt inderdaad. Ik heb er wel eens een vleermuis zien zitten en nog veel meer dieren waarvan je ook denkt, wie heeft er thuis nou werkelijk de ruimte en kennis om zo'n dier goed te houden? Vandaar dat ik hierboven ook al aanraade om echt even research te doen naar fokkers die naar exoknaag komen voor je er zomaar een dier aanschaft.

Chimello, het aanbod reptielen is heel erg groot! Tenminste, ik als reptielenleek vind 't gigantisch. Allerlei slangen, baardagamen, kikkertjes en andere hagedisjes.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:17

Ik zal me dan zeker eens gaan oriënteren op aanwezige fokkers, ik ben voornamelijk opzoek naar een konijn. Ik hoop dat ze die ook hebben maar dan ga ik eens zoeken :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:17

Op de site staat vast een lijst van standhouders. En anders via konijnenfora eens zoeken?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:34

Als je een dier koopt, moet je daar dan de hele dag mee sjouwen of mag je ze dan aan het eind van de beurs ophalen?
Ik wil misschien wat muizen kopen.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:34

Toen ik nog hamstertjes fokte heb ik er gestaan met een stand. Al mijn dieren voor de verkoop en de keuring werden gecontroleerd. Hoe dit bij de reptielen zaal zat weet ik niet, maar bij mij en de standhouder naast mij werd alles goed gecontroleerd. (geslacht gescheiden, op leeftijd, geen zieke/zwangere dieren etc etc)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:20

Lisa_H schreef:
Ik zal me dan zeker eens gaan oriënteren op aanwezige fokkers, ik ben voornamelijk opzoek naar een konijn. Ik hoop dat ze die ook hebben maar dan ga ik eens zoeken :D

Als je opzoek bent naar een konijn zou ik niet teveel hopen op de exo. Op het knaagdierengedeelte waren de laatste keer maar een paar konijnen. En die waren veelal alleen om te aaien of voor de keuring. Het aanbod op het knaagdierengedeelte bestond voor het grootste deel uit veel kleurmuizen en dwerghamsters. Verder waren ratten, Syrische hamsters en gerbils ook aardig vertegenwoordigd. Konijnen, cavia's en chinchilla's heb ik veel minder gezien.

Als ik ga, ga ik wel weer vooraf kaarten bestellen. Dat is ook zeker een tip voor de mensen die er heen gaan. De rij is anders echt enorm, vooral 's ochtends. Vorige keer heb ik van mensen gehoord dat ze bijna 3 kwartier buiten in de rij hebben gestaan. Als je je kaartjes al hebt kun je zo doorlopen.