Het Boxer Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Het Boxer Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:20

Ik heb wat rondgezocht op het forum, maar kon er nog geen topic over vinden..

Misschien leuk om een 'Boxertopic' te startten, en te praten over onze trouwe Boxervriendjes en vriendinnetjes, en foto's te delen? :D

Laat ik de spits maar afbijten ;)

Dit is Boeddha, m'n witte Boxerteefje geboren op 12-02-2013, en nu 4 maandjes bij ons.
Momenteel volg ik met haar een G&G cursus...soms nog wat lastig door haar enthousiasme :+

Het is een echte lieverd, grote knuffeldoos, en is gek op spelen en door het bos crossen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

troi

Re: Het Boxer Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:22

Leuk boxers! Hadden er vroeger twee. Meest geweldige honden ooit. Wel allebei vroeg overleden door allerlei genetische ellende, allergien, slechte heupen, slecht hart. Is de reden dat ik er nu niet zo snel meer voor zou kiezen. Maar jeuken doet het wel hoor, ze zijn zo leuk!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:24

Mag ik volgen? Onze boxer is bijna een jaartje overleden, maar wat zijn het geweldige honden. Jammer dat ze inderdaad zo gevoelig zijn voor allerlei onheil, maar als er een volgende hond komt (ik heb zelf nu een fox, de boxer was van mijn vader) dan zal ik zeker gaan twijfelen, en maakt een mooie gestroomde teef zeker een kans!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:08

jaaaaaaaa hier meld ik me uiteraard ook met boxer ;)

Troi: al jou redenen zijn voor mij ook een reden geweest wel een half jaar lang geen boxer in huis te hebben. Echter toen er weer 1 in het asiel terecht kwam waar ik werk die precies aan al mijn wensen voldeed kon ik hem echt niet laten zitten. Helaas weer gezondheidsproblemen (spondylose rug en nek) maar ja mijn DA kende ik inmiddels toch wel goed :( dus nu ook nog maar kennis gemaakt met de orthopeed. Echter gelukkig heeft hij er zelden last van, geen aangepaste beweging (nog) nodig en inmiddels toch al weer 7 jaar gelukkig.
Mijn eerste is 8 geworden en tweede 9.5 jaar hoop dat deze de 15 gaat halen.

Afbeelding
bovenste foto is mijn inmiddels overleden (tweede) boxer. Geweldig gave hond geweest!

Mijn huidige makker: Rambo
Afbeelding
jep hij zit een beetje in de kreukels haha

oh nee toch niet
Afbeelding

oh wat kan hij toch intelligent kijken
Afbeelding

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:25

Troi en Bellefleur... wat zonde dat jullie op zo'n manier afscheid hebben moeten nemen van jullie Boxers..
Tis ook zeker wel een punt om even over na te denken voor een aanschaf, maar wat een geweldige honden zijn het he!

Dierenfan, wat een ontzettende leukerd heb je nu, en je tweede was ook al zo'n mooie!
Geweldige leeftijden hebben ze gehaald, en je huidige makker...ik hoop dat hij nog jaren mee mag gaan!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:17

Ik volg hier graag mee, helaas 2 weken geleden mijn grote boxer liefde verloren .
ook een witje net als knappe boedha hierboven.

Wat een knapperd dierenfan!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 15:42

Timokyana, wat verschrikkelijk...sterkte met het verlies van je lieve witje :(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:48

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:43

Boxerfan hier! Ben er mee opgegroeid en heb er zelf 1 uit het asiel gehad. Zij is ondanks haar mankementen 12 jaar geworden. Ik wil er alleen geen meer, veel Boxers met een slechte gezondheid. ;(

Mijn zus heeft wel weer haar 2e Boxer, echt een schatje...ik paste toen ze pup was 1 dag in de week op...

Mocca, ze past nu niet meer door de tunnel. :D
Afbeelding

Hier heel moe van het spelen met mijn honden...
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:47

timokyana schreef:
Ik volg hier graag mee, helaas 2 weken geleden mijn grote boxer liefde verloren .
ook een witje net als knappe boedha hierboven.

Wat een knapperd dierenfan!

Sterkte...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:51

Wat een heerlijk puppenkind!

Mijn meisje is op 12 a 13 jaar geschat, ze heeft gelukkig een lang leventje mogen hebben.
Ze is 10 jaar bij mij geweest. Dankje!
Gelukkig nog een kanjer hier,alleen geen boxer maar een witte Am bull.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:54

Even een een mooie foto opgezocht van mijn meisje Mischy...
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:58

Leuk! Ik pas met mijn vriendin regelmatig op de boxer van de buren, en we ''ontvoeren'' haar regelmatig mee naar het bos :)

[BB-ITP] Rondstuiteren met boxer Senna!

Net een topic over haar gemaakt over de wandeling van vandaag :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is haar :) Senna is de naam, 5 jaar oud, en een heerlijk hyperactieve dame :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:09

mijn eerste 2 boxers zaten beiden rond de 40 kg gewicht. Enorme stevige reuen. Mijn huidige (derde) boxer weegt 28 kg. Een klein en fijn gebouwde reu dus.

De gezondheidsproblemen die ze hadden en de huidige heeft is niet allemaal op het ras te schuiven. Ze komen namelijk allen weg uit een situatie waarin ze (zwaar) verwaarloosd werden en dit kan ook zeker de problemen veroorzaakt hebben die hun hadden.

Nog wat plaatjes van mijn overleden kanjer:

zoals alle boxers zo gek als een deur:
Afbeelding

vrolijk:
Afbeelding

gestoord:
Afbeelding

wijs:
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:10

wat komen er ontzettend veel mooie boxers voorbij overigens! Geweldig om ze zo allemaal te zien. Zo jammer van hun gezondheid over het algemeen :(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:57

Ja leuk al die mooie Boxers, <3 en het karakter vind ik nog mooier. Die kleine van mijn zus is zo'n maffe spring in het veld, heerlijk! :D

Onze 2 Boxers Fausto en Bommel (bij mijn ouderlijk huis) die we na elkaar hebben gehad zijn beide maar 8 jaar geworden, jaren 70 en 80.

Mijn zus haar eerste Boxer Bora werd 9.
Hier in de straat woont een Boxer die op jonge leeftijd als knieproblemen heeft.

Mijn Boxer (kwam met 5 jaar) had al knieproblemen, later huidkanker maar goed toen was ze al een dame van bijna 12.
zij was trouwens een flinke teef van 28 kilo. Ze is geboren bij van Marvibox en het asiel zei dat de fokker geen interesse had in haar toen ze belde dat ze in het asiel zat ;( ....ik ben heel waarschijnlijk ook niet haar 2e eigenaar geweest.

Op de basisschool van mijn kinderen een aantal jaar geleden ook een Boxer met knieproblemen. Ik zie dat echt veel, zo zonde.

Had een vriendin vroeger en haar Boxer werd maar liefst 14 haar. Nooit ergens last van gehad dus ze zijn er wel die gezonde Boxers. :)

Nog wat foto's van Mis, op schoot bij mijn man, ze zat graag op schoot.

Afbeelding

en gek op ballen..

Afbeelding

En takken..

Afbeelding

En lief voor Diesel..

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:05

timokyana schreef:
Wat een heerlijk puppenkind!

Mijn meisje is op 12 a 13 jaar geschat, ze heeft gelukkig een lang leventje mogen hebben.
Ze is 10 jaar bij mij geweest. Dankje!
Gelukkig nog een kanjer hier,alleen geen boxer maar een witte Am bull.

Dan nog moeilijk maar wel inderdaad een mooie leeftijd gehaald....een Am Bull verschilt qua karakter niet zo heel veel van een Boxer denk ik?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:10

Mariska_R schreef:
Ik heb wat rondgezocht op het forum, maar kon er nog geen topic over vinden..

Misschien leuk om een 'Boxertopic' te startten, en te praten over onze trouwe Boxervriendjes en vriendinnetjes, en foto's te delen? :D

Laat ik de spits maar afbijten ;)

Dit is Boeddha, m'n witte Boxerteefje geboren op 12-02-2013, en nu 4 maandjes bij ons.
Momenteel volg ik met haar een G&G cursus...soms nog wat lastig door haar enthousiasme :+

Het is een echte lieverd, grote knuffeldoos, en is gek op spelen en door het bos crossen *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind die tekst op het tuigje echt geweldig. :D Een kennis van me had ook een witte Boxer en Vroeger in het asiel waar ik stage liep zat een witte Boxer, mijn vader heel lief aangekeken maar helaas. Was ook zo'n lieverd.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:17

Wij hebben een boxer gehad, in maart is ze op 9-jarige leeftijd overleden. ging heel snel ineens, waarschijnlijk een hersenbloeding gehad. |( Ik mis haar nog steeds heel erg, het was echt mn vriendinnetje en ik kon lezen en schrijven met haar..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:21

Wat een schatje is mis!

Ik heb niet zo'n 'ruige 'Am bull, juist het logge type met veel huidplooien/vel :-) . Hij is wat 'luier' als de boxers denk ik, verder wel heel lief.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:35

timokyana schreef:
Wat een schatje is mis!

Ik heb niet zo'n 'ruige 'Am bull, juist het logge type met veel huidplooien/vel :-) . Hij is wat 'luier' als de boxers denk ik, verder wel heel lief.

Even in je profiel gespiekt, Wat een leuk stel was het.

amandananana schreef:
Wij hebben een boxer gehad, in maart is ze op 9-jarige leeftijd overleden. ging heel snel ineens, waarschijnlijk een hersenbloeding gehad. |( Ik mis haar nog steeds heel erg, het was echt mn vriendinnetje en ik kon lezen en schrijven met haar..

Sterkte...

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:44

Hier ook een boxer fan! Onze boxer is nu 7 jaar en nog in goede gezondheid gelukkig.

Onze vorige boxer is ruim 8 geworden en die daar voor spijtig genoeg maar 11 maanden (is vergiftigd om daarna proberen in te breken terwijl mijn man op zakenreis was..............).

Hier is onze Dizzy!! Foto's zijn van zo'n jaar of 2/3 geleden maar ik heb op deze computer geen recentere foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:46

Ohh leuk! Wij hadden er ook een. Was gisteren 2 jaar geleden dat we dr in hebben moeten laten slapen. Nu af en toe nog een oppasboxer. Zal nog foto's laten zien.

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:58

Mijn ouders hebben ook 2 boxers gehad. Beide 11 jaar geworden en het waren beide weggevertjes. Hebben beide nog een mooie tijd bij ons mogen beleven.
Maar wat een GEWELDIGE beesten zijn het! Als er ooit een hond komt, dan is het een boxer.
Prachtige (domme) uitstraling, altijd speels, op z'n tijd vreselijk lui en zo intelligent! (als het hen uitkomt)
Ik lees gezellig mee en geniet van jullie mooie plaatjes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:12

Ook zo'n leukerd El75.......wat erg...heel triest verhaal van je jonge Boxer.

Indy1990 schreef:
Mijn ouders hebben ook 2 boxers gehad. Beide 11 jaar geworden en het waren beide weggevertjes. Hebben beide nog een mooie tijd bij ons mogen beleven.
Maar wat een GEWELDIGE beesten zijn het! Als er ooit een hond komt, dan is het een boxer.
Prachtige (domme) uitstraling, altijd speels, op z'n tijd vreselijk lui en zo intelligent! (als het hen uitkomt)
Ik lees gezellig mee en geniet van jullie mooie plaatjes!

Mijn vorige buurvrouw Vond Boxers maar domme honden, nee zij hielt van de zo slimme Flatcoated retrievers. Had ze maar beter niet kunnen zeggen want toen bleek dat mijn Boxer dingen veel makkelijker leerde dan haar Flatcoated retriever die ze pas kreeg nadat ze deze opmerking had gemaakt. Nou zijn Flatcoated retriever ook echt wel slimme honden maar deze dus wat minder. Toen gniffelde ik wel even.