We hebben de kooi opengelaten, voerbakje is vol, hangt lekker appeltje, maarre gaat er niet heen.
Ik heb hem geprobeerd te pakken, maar hij is me helaas te snel af, laat me redelijk dichtbij komen wel, maar vliegt vervolgens weg, is normaal niet gewend uit zn kooi te komen dus reageert wat angstig. Komt natuurlijk bij dat ie misschien ook mijn zenuwen een beetje voelt.
Heb ook eten in een netje gelegd, in de hoop dat ie daarin ging zitten, maar is misschien iets te simpel gedacht van me, want eten ligt nog onaangeroerd.
Hebben al geprobeerd om een nacht de lamp boven zn kooi aan te laten in de hoop dat ie naar het licht trok , maar heeft ook niet geholpen.
Heb ook al voer voor zn kooi gestrooid, maar ook niet opaf gekomen....
Hij verschuilt zich hier achter planten, heeft vannacht op de verwarming geslapen, en zit afentoe bovenop het aquarium.
Echter houdt hij alles goed in de gaten, als ik te dichtbij kom issie weg.
Stokjes kan ik misschien wel nog proberen, offie die opzoekt.
In zn kooi is hij dat natuurlijk gewend.
Ik heb m afgelopen dagen ook nog niet zien eten of drinken. Erg ongezonde indruk maakt ie ook niet. Dus misschien dat ie afentoe wat meepikt als ik snachts slaap ofzo.
Zat er wel aan te denken nu maar voer door de woonkamer te strooien zodat ie iig wat binnenkrijgt.
Maar wel een beetje bang dan dat ie nooit zn kooi opzoeken gaat...
Ik merk idd wel dat hij in de donkere hoekjes zit, als t licht aangaat weg is. Wist helemaal niet dat parkieten in het donker niet kunnen zien. Bedankt voor jullie hulp! Dan ga ik dat zo proberen.
Mn vinger zal ie niet gaan opzoeken. Daar ben ik ondertussen wel van overtuigd:)