vanaf pup af aan al niet .hij is op vers afgespeend en in het nest at hij aardig door, maar wat wil je, met 7 broers en zusjes moet je wel, anders is je eten gewoon op
maar vanaf dat hij hier in huis was, mondjesmaat.
verschillende merken zijn de revue gepasseerd, Carnibest, smuldier, mulder, lotgering en nog meer.
op een gegeven moment, om de haverklap jeukklachten en diarree, kip geschrapt en wat bleek, meneer is idd allergisch voor kip.
toen is hij een tijde beter gaan eten ,maar dat kakte op een gegeven moment weer in en nu eet ie al weer weten zo slecht dat ie aan het afvallen is ,
hij is nooit mager geweest, gewoon netjes , tot erg slank, dmv veranderingen in het voer heb ik "te mager" altijd voor kunnen blijven, maar inmiddels gaat ie toch weer wat gewicht verliezen en ben ik even door de ideeën heen
momenteel heb ik wild, vis, paard en eend liggen, de eerste drie gaan er bar slecht in (deze week heeft ie 2 keer goed gegeten, zondag en maandag toen hij penslappen kreeg)
de rest van de week minimaal, gisteren 2 happen, eergisteren 2 happen , vorige week op de pensdag(zondag) na ook een beetje die hoeveelheden...
geloof vorige week 1 keer zijn hele maaltje .
ter verduidelijking, tis een actieve rottweiler van 50 kg die normaal gezien een pond kvv krijgt en een paar stukjes gedroogde long.
voor zijn gewicht in combi met activiteit is dat echt weinig, maar hij eet over de afgelopen weken misschien een kwart van wat hij mag hebben en het randje vet gaat er nu wel af zeg maar .
externe factoren, loopse teven in de buurt , maar goed, dat is niet 12 maanden per jaar en hij eet gewoon altijd al matigjes...
ben eigenlijk inmiddels in staat om een zak brok te gaan halen en dat te proberen, we trainen 2 keer per week op de club, pakken thuis alles ook een paar keer per week erbij(appél en speuren)
we vragen best wat van hem en ik wil wel zeker zijn dat hij voldoende voeding binnenkrijgt om zijn lijf goed te onderhouden ...
ergens denk ik dan weer "overbezorgd baasje
" maar ik zou toch graag zien dat ie een beetje enthousiast word op zijn eten hier nog goede tips om het allemaal meer interessant te maken ?

hier merkte ik wel wat verschil, niet helemaal goed, maar de betere periodes waren wat langer, maar goed operatief is hier nog niet er door kwa beslissing, dus waarschijnlijk stellen we die beslissing nog een jaar uit door een implantaat voor een jaar .
gisteren ging dat goed, dus vandaag gewoon weer proberen.
MM heeft nu ook een variant zonder kip trouwens..Hoop in elk geval dat je een oplossing vind,wat zo is niet leuk