Katertje heel erg ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruikerit

Katertje heel erg ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:28

Lieve Bokkers,

Helaas is katertje Iker (ongeveer een jaar oud) heel erg ziek geworden, we komen er echt niet achter wat er aan de hand is, maar hij ligt er zo ontzettend zielig bij...
Misschien komt jullie dit bekend voor:

Iker is een echte luierkat, hij gaat wel naar buiten maar meer om daar lekker in de zon te gaan liggen. Sinds een tijdje (week? ik zou het niet met zekerheid durven zeggen) werd hij steeds onhandiger, kon niet meer op de bank springen etc. Nu sinds een paar dagen (4-5) dagen kan Ikertje nauwelijks meer lopen.. Zijn hele lijfje werkt tegen, wanneer hij probeert te lopen schuiven zowel achter als voorpootjes steeds weg en z'n kopje kan ie ook niet meer goed omhoog houden. Hij valt dus de hele tijd om tijdens het lopen, hij ligt dan ook vooral stil.
Daarnaast kijkt ie heel vreemd uit zn ogen, hij heeft zn ogen de hele tijd wagenwijd open en grote pupillen.
Hij eet wel, drinkt niet goed, maar dat geef ik m bij.

Herkent iemand mijn verhaal of hebben jullie een idee? In ieder geval bedankt voor het lezen.

Suusie22

Re: Katertje heel erg ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:29

Waarom ga je niet naar de dierenarts?
Dit lijkt me helemaal niet goed!

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:30

Wat zou je er van denken om naar een dierenarts te gaan?
Snap niet dat je dat niet een aantal dagen eerder hebt gedaan.
Laatst bijgewerkt door gigil op 22-10-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:31

Wat zegt de DA er van? Als je daar nog niet geweest bent zou ik als ik jou was er maar snel naar toe gaan

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:33

Klinkt ernstig en het lijkt me niet iets dat van zelf weg gaat.
Dus een bezoekje aan de dierenarts is hier wel op zijn plaats.

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:37

Uiteraard ben ik al meerdere malen naar de dierenarts geweest, sorry vergeten erbij te zetten. Maar die kan ook niks vinden. Hij krijgt nu NOVACAM en antibiotica, de laatste pas sinds vanmorgen, de NOVACAM sinds drie dagen.
Laatst bijgewerkt door Gebruikerit op 22-10-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:38

Zijn er al aanvullende onderzoeken gedaan (bloed, urine, foto, scan?), kwam daar helemaal niks uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:38

Andere dierenarts zoeken. Dit lijkt mij een flinke neurologische afwijking.. beestje kan zijn eigen lichaam niet meer besturen..

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:42

Bloed is wel onderzocht, maar daar is ook niks uitgekomen. De rest volgensmij niet, hij is wel bij twee dierenartsen geweest.
Maar Jans, is daar dan nog wat aan te doen? Als dat namelijk de enige mogelijke optie eigenlijk nog is en daar is niks aan te doen wil ik m liever niet nog helemaal heen en weer slepen.

De dierenarts zelf dacht aan misschien een hersentumor, en zei dat als de antibiotica niet binnen een paar dagen zou aanslaan dat t eigenlijk wel afgelopen zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Gebruikerit op 22-10-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:45

Zou het niet zo kunnen zijn dat hij een tia of een hersenbloeding heeft gehad?

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:47

Ik weet niet wat de symptomen daarvan zijn, maar wat moet ik doen om daarachter te komen?

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:48

Mijn kat was dan wel ouder ( 15) maar die viel ook steeds om enzo en ging via de muren lopen. Die had een hersenbloeding gehad en kreeg hier pilletjes voor, die hielpen soms wel en soms niet.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:49

Hmm lyme misschien?

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:49

Die van ons kreeg prednison hiervoor...

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:53

Kan ook een middenooronsteking zijn, meegemaakt met een kat van een kennis, ik zou iig even laten kijken naar zijn oren en evenwichtsorgaan, en ook naar z'n hersens!

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:55

De antibiotica die hij nu krijgt is voor de oorontsteking, dus als dat het is zou hij morgen als iets beter moeten gaan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:56

Citaat:
Zijn hele lijfje werkt tegen, wanneer hij probeert te lopen schuiven zowel achter als voorpootjes steeds weg en z'n kopje kan ie ook niet meer goed omhoog houden. Hij valt dus de hele tijd om tijdens het lopen, hij ligt dan ook vooral stil.
Daarnaast kijkt ie heel vreemd uit zn ogen, hij heeft zn ogen de hele tijd wagenwijd open en grote pupillen.
Hij eet wel, drinkt niet goed, maar dat geef ik m bij.

Zijn allemaal symptomen van een tia of hersenbloeding. :)

Ik duim voor je dat het beter gaat met de medicijnen :(:)

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 16:05

Volgens de dierenarts is er niks te doen aan een hersenbloeding, klopt dit wel? Ik dacht gelezen te hebben dat anderen wel medicijnen hiervoor hadden voor hun kat?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:08

Wij hebben een oude kat met oa tia's. Zij krijgt betablokkers en bloedverdunners. Heeft er daarna een enkele keer een gehad. Tia is een stolsel in de hersenen, een beroerte dus. Ze kunnen er idd blind van worden. Onze kat loopt scheef en heeft wat evenwichtsproblemen, maar ze is al ruim 17, dus...

Maar jouw katertje klinkt wel heel ernstig. Ontzettend zielig en naar als zo'n jong dier er zo slecht aan toe is. Misschien toch naar een andere dierenarts voor een second opinion? Heeft ons al een aantal malen prima geholpen.

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 16:22

Ik denk dat ik morgen dan idd maar naar een andere dierenarts ga, misschien dat dat dan wat wordt.
Weet iemand een goede dierenarts rondom Amsterdam?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:23

Oei dat klinkt niet goed..
Ik zou naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion en de hersentjes goed laten nakijken.
Misschien een hersenletsel oid aangezien hij zijn lichaam niet meer zo goed kan besturen..
Heel veel beterschap en succes met je kleine vriend! :(:)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:28

Waarom laat je je niet doorverwijzen naar het MCD (Medisch centrum voor dieren)?. Dan weet je precies wat er aan de hand is er wat er evt. nog aan te doen is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:27

Ik zou aan je dierenarts vragen om een doorverwijzing naar de universiteit van Utrecht.
Daar hebben ze veel meer ervaring met ziektebeelden waar gewonen DA niet uitkomen.
En veel meer apparatuur om onderzoek te doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:31

komt je kat buiten?
Heeft hij koorts?Hersenvliesontsteking,hebben ze daar aan gedacht.
Meestal in dit soort vage gevallen geven ze prenison.Maar dat kan niet samen met meloxicam!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:38

Hersenvliesontsteking dacht ik ook. Maar dan zou hij zieker moeten zijn. En ook niet eten en drinken. Tenminste de keer dat ik dat mee heb gemaakt. En idd flink koorts.