Ik zit met een situatie en ik moet het gewoon even van mij afgschrijven. (opbouwende kritiek of tips mogen uiteraard altijd, maar liefst niet teveel afbreken. Ik zit zelf ook in een dilemma hierdoor)
Ik ben in het bezit van een jonge, pluizige kattin genaamd Milky Way. Deze diva verblijft bij mijn vriend thuis en verhuist mee met mij en mijn vriend van zodra we alleen gaan wonen. Milk is van eind mei en dus nu bijna 5 maand oud. Er was gepland om ze de pil te geven afgelopen weekend, dus toen ze 4.5 maand was. Veel vroeger mg je een pil niet geven (staat op de bijsluiter) en een kat is ook maar geslachtsrijp rond de 6 maand.
Maar de sloerie liep echter al vroeg met de katers te klooien en wegens het gebrek aan een degelijke seksuele voorlichting van mama-poes, zit Milky hoogst waarschijnlijk nu al 'vol'... Ze is verzwaard de laatste tijd en lijkt ook een bol buikje te hebben (hier waren mijn schoonmoeder en ik het afgelopen weekend over eens, maar ze heeft desondanks de pil aan Milk gegeven). Milky heeft echter lang haar, dus dit camoufleert de ene moment, maar benadrukt de buik op een ander moment (afhankelijk van de stand van haar haar). 100% is het dus niet zeker dat ze met jongen in zit.
Maar nu hebben 3 dierenartsen al gezegd om de jongen gewoon in te laten slapen. Het zullen winterkatjes zijn en deze hebben weinig/geen weerstand, blijven klein en zijn erg vaak ziek (ook in volwassenheid). Maar natuurlijk vind ik het gewoon zo ontzettend moeilijk om te beslissen de jongen in te slapen, zonder ze een kans te gunnen. Maar mijn schoonmoeder wil echt niet opnieuw een nestje katten in huis (ze zit al te zeggen dat ze maar meteen in de caravan moeten, in de winter
)Ik begrijp mijn schoonmoeder wel dat ze geen katten meer in huis wil. Ze hebben er al 7 katten in huis en dat is al rommel en opkuis genoeg.
Maar toch heb ik het er moeilijk mee... De kat zit immers bij mijn vriend thuis, dus ik moet me ook een beetje schikken naar de 'regels van het huis' en ik heb daarbovenop ook nog eens 3x het advies gekregen om de kittens meteen te laten inslapen. (of Milk te laten steriliseren terwijl ze jongen in heeft. Maar dit wil ik niet, omdat ik er wel graag een nestje uit wil kweken met een langharige kater)
Pff... Vind het een moeilijke situatie...
Het liefst zou ik gewoon kiezen voor een 'abortus' of een middeltje om de jongen te laten afkomen. Zo zijn de jongen nog niet levensvatbaar, heeft Milky achteraf geen gemis van haar verloren kittens en zijn de kleintjes bespaart van een 'ziek' bestaan...
Ik typte het ook om het een beetje luchtiger te maken.