Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ben dan nog wel geen ouder, maar wel met katten opgegroeid. Mijn ouders hebben ons altijd geleerd dat we met respect met ze om moesten gaan. Deden we dit niet met als gevolg dat ze een keer uithaalden, eigen schuld dikke bult. Mijn ouders hebben nooit vanwege ons katten weggedaan, en ik kan me ook niet herinneren dat een van onze katten mij ooit echt pijn heeft gedaan. Het is voor die dieren gewoon even wennen in eerste instantie maar die kans moet je ze wel geven vind ik 
We hebben een paar katten, meerdere honden, paarden (tijdens mijn zwangerschap al een pony voor hem gekocht
), cavia's, kippen, etc. us hij leert echt wel met dieren omgaan
Donja schreef:Gelukkig heb ik hele lieve vrienden, die haar graag een plekje wilden geven (daar had ze eerder gelogeerd en daar waren geen problemen). Ik zie haar dus nog af en toe en ze heeft nu een super plekje (anders was ze ook niet weggegaan).
Telpeva schreef:Imo, als iets bij familie A goed gaat, wil niet zeggen dat dat bij familie B hetzelfde verloopt. Waarom er vanuit gaan dat een ander een smoes verzint en niet de waarheid spreekt?
.
en daarna een uitgebreid gesprek over dat de poes nooit een vriendje zal worden als de poes er niet op kan vertrouwen dat je er lief tegen bent. Dat maakte veel indruk en daarna heb ik het nooit meer gezien.heidy_wilco schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het trouwens echt heel erg belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien. Ik had en heb ook altijd dieren om mij heen. 2 katten lagen altijd bij mij in de box. Als ik een keer vervelend was tegen dieren en ik kreeg eens een keer een snauw, dan kregen wij eerder op onze kop dan de dieren![]()
Heel veel mensen kunnen geen dier aan, maar in plaats van dat die mensen zochzelf gaan verwijten, kijken ze eerst naar het dier.
Tabaluga12 schreef:Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...
Mijn zoon is inmiddels 7 en de hond 11 en nog steeds zijn de regels duidelijk
Tiffany schreef:Tabaluga12 schreef:Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...
Kijkt een dierenarts zo'n diertje niet na dan voordat de spuit er in gaat? Nietjes zijn nou niet echt onopvallend..