Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze is er nu een maand en stilletjes aan begint het te beteren, we hebben toch al twee sloopvrije ochtenden gehad, ze begint het te leren ^^
. Ik hoor Kenzo meteen als hij gaat jengelen.Solleke_Noah schreef:Weet je het moment dat hij ongeveer begint te jengelen? Dan zou ik dat eerst voor proberen zijn en dus opstaan voor hij begint te jengelen. Dan dat tijdstip telkens wat proberen te verlengen met 10 minuten. Andere optie is inderdaad laten jengelen tot hij een moment stopt, en als hij stopt pas beneden komen.
Mindim schreef:Logisch dat hij begint te jengelen toch? Hij ligt al vanaf de avond er voor in zijn bench en dan moet hij daar ook nog de halve ochtend in liggen. Moet je voor jezelf eens even optellen hoeveel uren dat dier in een hok zit.
Mindim schreef:Hij wil gewoon aandacht en gezelschap, want hij zit tenslotte al sinds de vorige avond alleen en waarom laat je hem dan in de bench als je wel beneden bent?

Nammie schreef:Misschien moet je zus sochtends wat meer tijd voor de hond nemen.
Hem echt uitlaten in plaats van alleen maar te laten plassen , dus even een fikse wandeling oid , zodat de pup daarna misschien weer wat slaap gaat pakken in de bench.
Dan zal je zus er dus wat eerder uit moeten , en er even flink wat werk van moeten maken[maar ook dit is tijdelijk...]
Def schreef:Ik denk dat de hond doordat jij een paar keer naar beneden bent gegaan, nu weet dat jij dus nog thuis bent als je zus weg is. De nacht in de bench vind ik niet zo lang. Van 01:00 tot 07:00. Dat lijkt me prima. Maar voor hem dan te wachten na een heel kort rondje plassen tot dat jij wakker bent, vind ik dan wel weer lang. Zeker voor een jonge hond. Die willen als ze wakker zijn eruit en wat doen.
Ik zou er toch eerder uitgaan als ik jou was en dan een flinke wandeling maken met de hond en dan eventueel weer zelf in bed gaan om nog even te slapen.
Als wij hier uitgegaan zijn, doe ik dat ook wel eens. Laat ik de hond snachts even plassen rond 03:30 als ik terug kom en dan sta ik sochtends wel eerder op loop een flinke ronde met haar en dan duik ik mijn bed weer in en hoor de hond totaal niet meer.
. Maar dat waren volwassen honden die ontzettend goed zindelijk waren. Dit is een pup die zelf soms niet weet wat hij wil...eilleen333 schreef:Mindim schreef:Logisch dat hij begint te jengelen toch? Hij ligt al vanaf de avond er voor in zijn bench en dan moet hij daar ook nog de halve ochtend in liggen. Moet je voor jezelf eens even optellen hoeveel uren dat dier in een hok zit.
Dat begrijp ik, alleen vind ik de situatie gek. Hij stopt meteen als ik beneden ben, ook als ik hem niet uit de bench haal/ Dat wilde ik vanmorgen proberen. ik kwam beneden, en kon op mijn dooie gemakje van alles doen terwijl de hond dus weer verder ging slapen. Dus hij wil niet perse uit de bench, maar hij wil gewoon niet alleen beneden blijven heb ik het idee.
Daarom het topic.
Ik weet ook wel dat je een hond niet te lang in een bench wil hebben. Het liefst heb ik hem er helemaal niet in, en dat is ook ons streven. Voor onze vorige hond hadden we niet eens een bench.
Maar ik ga het allemaal met mijn zus bespreken. Heel plat gezegd is het haar hond... Zij wilde een pup, ik zei al dat een volwassen hond makkelijker is, en dat ik geen tijd heb om voor een pup te zorgen als ik straks weer naar school ga. Maar het is haar keus, ik probeer alleen het beste te doen.
alleen is maar alleen natuurlijk.eilleen333 schreef:Maar hoe breid ik dat uit? Want hij ligt nu echt alleen maar te slapen, maar als ik weg ga (naar buiten of naar boven) gaat hij wel jengelen. Hoe kan ik dat het best uitbreiden zonder dat hij dus jengelt?