Ik vraag me soms af of mijn hond niet erg veel slaapt.
Hij slaapt sowieso de hele nacht (dit weet ik omdat hij in zijn mandje bij mij op de kamer ligt en pas op staat als ik naar beneden ga) Vervolgens krijgt hij zijn brokken en gaan we wandelen. Tegen de tijd dat we terug zijn en ik alweer bezig ben ontbijten etc. ligt hij alweer in zijn mand te slapen. Dit doet hij zo tot tegen de middag ergens, dan wordt hij weer uitgelaten. Na het uitlaten en zijn stokje kauwen etc. valt hij weer lekker in slaap tot tegen de avond iedereen thuis komt. Dit is meestal het moment dat hij wat levendiger wordt. In de avond krijgt hij zijn eten en gaan we voor zijn lange wandeling. Als hij terug komt kauwt hij weer even op zijn stokje en valt daarna weer in slaap. Daarna nog even zijn korte rondje voor het slapen gaan en jawel, dan gaan we naar boven en slaapt hij weer heel de nacht door. Ik zou me niet verbazen als dat beest 20 uur per dag slaapt
Hij is dan ook alleen enthousiast en wakker als er bijvoorbeeld iemand thuis komt van weg geweest, als we buiten aan het wandelen zijn of als hij eten krijgt. Het komt wel eens voor dat hij een beetje aan het spelen is, en hij gaat ook regelmatig even de tuin in waar hij dan wel eens wat rent of doet, maar veel is het nooit. Ook zijn er natuurlijk de regelmatige knuffels of komt hij wel eens aandacht vragen. Soms ben ik bang dat hij slaapt uit verveling ofzo. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit bij jullie honden zit. Hij is overigens verder een vrolijke hond die gek is op aandacht en buiten heel enthousiast door het gras rent en met andere honden speelt.
.
Meestal komt hij pas na het avondeten er weer gezellig bij zitten. En in het weekend slaapt onze hond altijd nadat hij zijn grote wandeling heeft gehad, dan is ie ook de komende uren weer rustig.
)
Tenzij ik wat met ze ga doen (balletje gooien, of uitlaten natuurlijk). Als ze niet vermaakt worden, gaan ze slapen