Slapen jullie honden ook zoveel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Slapen jullie honden ook zoveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:31

Beste Bokkers,
Ik vraag me soms af of mijn hond niet erg veel slaapt. :D Hij slaapt sowieso de hele nacht (dit weet ik omdat hij in zijn mandje bij mij op de kamer ligt en pas op staat als ik naar beneden ga) Vervolgens krijgt hij zijn brokken en gaan we wandelen. Tegen de tijd dat we terug zijn en ik alweer bezig ben ontbijten etc. ligt hij alweer in zijn mand te slapen. Dit doet hij zo tot tegen de middag ergens, dan wordt hij weer uitgelaten. Na het uitlaten en zijn stokje kauwen etc. valt hij weer lekker in slaap tot tegen de avond iedereen thuis komt. Dit is meestal het moment dat hij wat levendiger wordt. In de avond krijgt hij zijn eten en gaan we voor zijn lange wandeling. Als hij terug komt kauwt hij weer even op zijn stokje en valt daarna weer in slaap. Daarna nog even zijn korte rondje voor het slapen gaan en jawel, dan gaan we naar boven en slaapt hij weer heel de nacht door. Ik zou me niet verbazen als dat beest 20 uur per dag slaapt :+ Hij is dan ook alleen enthousiast en wakker als er bijvoorbeeld iemand thuis komt van weg geweest, als we buiten aan het wandelen zijn of als hij eten krijgt. Het komt wel eens voor dat hij een beetje aan het spelen is, en hij gaat ook regelmatig even de tuin in waar hij dan wel eens wat rent of doet, maar veel is het nooit. Ook zijn er natuurlijk de regelmatige knuffels of komt hij wel eens aandacht vragen. Soms ben ik bang dat hij slaapt uit verveling ofzo. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit bij jullie honden zit.
Hij is overigens verder een vrolijke hond die gek is op aandacht en buiten heel enthousiast door het gras rent en met andere honden speelt.

Eske_B

Re: Slapen jullie honden ook zoveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Ja, ik heb een bejaard beest die sowieso 's avonds en 's nachts slaapt. En ik denk ook overdag, als we weg zijn :).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:33

Mijn DH is meestal net een vloerkleedje. Tot ik zeg, ga je mee? dan is het een pingpongbal

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:34

De hele dag. En nacht. Echt altijd. En dat doet ze al sinds ze klein was. Ze is nu bijna 9. Het enige waarvoor ze opstaat is om uit te gaan en dat hoeft van haar ook echt niet langer te duren dan 10 minuten. Daarna ploft ze bij ons op de bank neer en slaapt daar verder. Neemt daarbij ook rustig de halve bank in beslag :=

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:36

Ja op werkdagen wel, hij mag dan met de uitlaat mee en komt helemaal bek af terug :') Meestal komt hij pas na het avondeten er weer gezellig bij zitten. En in het weekend slaapt onze hond altijd nadat hij zijn grote wandeling heeft gehad, dan is ie ook de komende uren weer rustig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

Mijn honden zijn altijd in slaap als ze binnen zijn, dat is hun rust plaats eenmaal buiten komen ze in actie en zijn het alle 4 drukte makers :=

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

Onze Mechelaar is 7. Het is per dag verschillend. De ene dag is het een stuiterbal de andere dag slaapt ze ook veel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:38

Jep, want hij had toch geen vriendje om mee te spelen. Nu hij een vriendinnetje heeft is hij een stuk actiever :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:44

Oke dus het komt bij meer honden voor! Soms ben ik bang dat hij niet genoeg geprikkeld wordt en zichzelf gaat vervelen.
Meneer ligt overigens ook altijd erbij alsof hij dood is! :D Het is een teckel en bevind zich 99% van de tijd op zijn rug.

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:51

mijn 6 honden slapen ook heel veel...vooral de oudere.Als ik in de tuin bezig ben slapen ze om mij heen.
Als ik weer op deze wereld kom,kom ik als hond :+ (niet in roemenie... :7 )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:54

Mijn hondjes slapen ook veel :j Tenzij ik wat met ze ga doen (balletje gooien, of uitlaten natuurlijk). Als ze niet vermaakt worden, gaan ze slapen :+

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:04

Mijn hond slaapt ook erg veel, maar als hij wakker is, is hij ook écht wakker.
Honden hebben trouwens ook veel meer slaap nodig dan mensen. Als ik het me goed herinner varieert dat van 12 tot 18 uur per dag, afhankelijk van het ras, de grootte en de leeftijd van de hond.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 06:53

Ik heb 1 hondje die de hele dag slaapt als we niet aan het wandelen zijn, en de ander (een Aussie) slaapt nooit :+ Ik weet wel wat ik fijner vind :D

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:14

Ja hoor, vooral mijn labrador retriever, van jongs af aan is zijn favoriete hobby slapen.

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:15

Ja, tegenwoordig meer als eerst. Hij word volgende maand ook 10 jaar :+

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:34

Onze Aussie slaapt/ligt/rust van zodra hij alleen is of wij ons neerzetten, dus ja, die slaapt ook erg veel. Hij is nu 10maanden en weet dat hij binnen rustig moet zijn (slapen of rusten), gaan we ermee buiten of maken we aanstalten om met hem te trainen, spelen, dan is het juist een pingpongballetje :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:21

Die van mij slaapt ook de hele dag en nacht. 's Avonds rond 8 uur heeft ze haar gekke half uur, en daarna valt ze in slaap en slaapt gerust tot 9 of 10 uur 's morgens door.. En overdag ligt ze ook vooral te slapen en af en toe uit het raam te kijken.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:50

Honden slapen gemiddeld 12 tot 14 uur. Dus best wel wat... Mijn hond ligt meestal ook te slapen, zeker als ik met haar flink heb gewandeld.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:53

Mijn jack russel slaapt ook constant. Snachts overdag het maakt hem niet uit hij slaapt constant :') Maar bij mij zeker geen paniek hij is namelijk al weer 13 jaar..

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:11

Ik zou willen dat mijn honden wat meer sliepen. 2 jachthonden van allebei rond de 1 jaar (Duitse Staande en Weimaraner) die soort ADHD zijn. Na een het wandelen doen ze soms even een dutje van een uurtje, maar daarna ist weer een drukke boel (gaan om 7 uur, 10.30uur, 14.30uur, 17.00uur 20.00uur en 23.00uur uit, wandelingen (met uitzondering van de wandelingen om 7uur en 23uur) van minimaal 20/25min tot 90min.

Kom soms echt nergens anders aan toe, dan 'politieagentje' spelen.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:16

Hier slapen ze ook best veel. Behalve rond wandeltijd en na het avondeten, dan is het speelkwartier (nu dus ook, zijn ze met een stuk stof aan het trekken met zijn tweeën :D )
In de zomer zijn ze wat meer wakker want dan moet er in de tuin gepatrouilleerd worden. :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:26

ja die van mij slapen ook af en toe maar zijn toch wel behoorlijk actief. Het is wel zo dat ze 'sa vonds vanaf half 8 ofzo slapen tot 's ochtends 10 uur (om 21.30 en 06.00 uur gaan ze wel even plassen en 's ochtends ook eten). De rest van de dag zijn ze echt wel aanwezig en bezig tenzij het zeer warm is of erg slecht weer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:29

Die van mij slapen in de nacht en de dame van 13 slaapt overdag heel veel maar die andere twee, als ze al even liggen hoeft er maar wat te gebeuren of ze vliegen weer overeind.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:43

Onze hond slaapt ook redelijk wat. Vaak gaat ie rond 7 uur 's avonds al in zijn mandje liggen om te slapen en als ie er dan nog uit moet is ie gewoon niet wakker te krijgen :D
Dan slaapt hij hele nacht door en als ik 's ochtends met hem ga wandelen is hij gewoon enthousiast en bij thuiskomt gaat hij weer liggen slapen tot uurtje of 11.
's Middags is verschillend. Hij loopt graag met mij het huis door als ik bezig ben met het huishouden en helpt dan ook fanatiek mee met de was opruimen (op zijn manier dan, een sok uit de wasmachine grijpen en weg rennen zie ik niet als helpen :+ ).
Maar soms heeft hij ook dagen dat hij gewoon overdag echt niet slaapt en alleen maar wilt spelen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:54

Ik zocht op: ‘teckel slaapt veel’ in Google en kwam op dit topic uit. Jouw verhaal kon precies de mijne zijn. Ook teckels. Eentje is nog wat beweeglijker maar die is jonger (1 jaar) maar die van 4 slaapt 98% van de tijd én idd graag op z’n rug... ondanks het topic wat ouder is: bedankt dat je m’n zorgen wegneemt.