Een hele tijd geleden zijn mijn vriend en ik op het 'maffe' idee gekomen om een kalfje op te leren, net zoals een paard. Rede hiervoor was omdat mijn vriend het niet zo voor paarden heeft en ik, behalve mijn eigen merrie, geen nieuwe paarden mag kopen
Koeien vond hij geen probleem, dus ging ik dus een koe opleren
Gelukkig hebben mijn vriend zijn ouders een boerderij met vleesvee, dus aan een geschikt kalfje geraken was op zich al niet zo'n probleem.Natuurlijk hebben we eerst zitten nadenken over welke soort ik daar best voor kon gebruiken. Een melkkoe ? Een dikbil ? Een anders ras ? Dat was wel even wikken en wegen, want ja, zo comfortabel is zo'n magere melkkoe niet meteen. En een dikbil is dan snel te dik om handig te zijn... En toen kwam de oplossing

Dina, de enige melkkoe op het erf, laten lopen op de wei en laten springen door de dikbilstier van dienst

Zo gezegd zo gedaan, stier Jan en koe Dina hebben hun werk gedaan

Nu was het afwachten tot het kalfje 'afgebakken' was...
En deze morgen was het dan eindelijk zover

Erg blij was ik, toen ik ook nog aanwezig kon zijn. Ik was immers nog aanwezig bij mijn vriend thuis.
Ik had al meerdere keizersneden zien uitgevoerd worden bij de dikbillen, maar Dina kon het wel op de natuurlijke manier
Ik mocht helpen trekken aan de poten en zo letterlijk een hand bijdragen in het ter wereld brengen van 'mijn' kalfje.Echt een unieke ervaring

En voila, om kwart na 9 's morgens was het wonder geschied.
Dina is bevallen van een zwarte jongen: Charming in Black
Kortweg, Charlie

Oké, genoeg gepraat...
Kijk maar naar de foto's van mijn knappe zwarte parel

Zijn knappe koppie

Mooie vleugeltjes op zijn rug
(of een snor, 't is maar hoe je het bekijkt
)
Mama Dina is in de war... Ze aanziet mijn schoonmoeder als haar kindje en beon meteen met loeien en schoonlikken

Eerste ontmoeting met mama Dina

En al meteen grote liefde

Eerste pasjes op deze wereld

Zelfs gek doen en spelen met mama lukt al na 1u

Zoals elke knappe man, kan ook dit ventje mooi poseren voor de camera

Ik ben echt al volledig verliefd op dit ventje en hoop dat ik erin zal slagen hem op te leren

We zullen zien wat de toekomst brengt...
Bedankt om te kijken ! Maar hou het gerust in de gaten, want ik zal hier vast nog wat foto's gaan posten van mijn knappe ventje
Laten jullie een reactie achter?
Hetzelfde als bij een paard? Ook op 3-jarige leeftijd? Weer eens iets nieuws