Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Loody schreef:Als een hond op medicatie moet leven, leeft hij niet pijnvrij.
Aangezien rimadyl maar 8 uur per dag werkt.
Onze oude herder had het ook. In zijn rug op meerdere plaatsen. Na 2 jaar op Rimadyl geleefd te hebben. hebben wij besloten om hem te laten in slapen.
Hij is 13 jaar geworden.
hij was ook altijd vrolijk maar het laatste half jaar zagen wij dat hij minder actief werd en moeite kreeg met opstaan en lopen. Hij was gewoon op.
Nu konden wij er voor kiezen om hem met nog meer pijnstillers enz vol te stoppen maar wij hebben dit niet gedaan. Hij is en was een waardige hond! en ook op die manier afscheid van hem genomen.
Ik persoonlijk snap niet waarom je een hond echt helemaal vol met pijnstillers moet proppen zodat hij nog kan leven... maar dat is mijn mening... Dit is in mijn ogen puur aan jezelf denken en niet aan de hond.
(wij hebben dit ook gedaan met rimadyl 2 x keer per dag en heb nu spijt dat ik mijn stoere man niet eerder had verlost van zijn pijn)

Neptunus schreef:is er trouwens bij een grote honden meer kans op spondylose?
of maakt dat geen verschil?
dus hij krijgt zijn jas zodat zijn rug droog blijft en hij niet totaal verkleumd raakt (het is niet vaak nodig dat wij in de regen lopen met de tegenwoordige buienradars echter op dagen als afgelopen zondag dat het 24/7 regent en ze toch veel behoefte aan beweging hebben dan lopen wij dus 2 uur totaal die dag in de regen)