Sinds een paar dagen maakt mijn kat 2 a 3 per dag een soort raar hijggeluid alsof er iets klem zit. Ik heb het einde van de hijgsessie op film gekregen, normaal doet ze het vaker achter elkaar, nu hoor je het maar twee keer. Het andere tikkende geluid is de wasmachine overigens. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Veel dank voor het meedenken
mocht ie het niet doen dan is hier iig ook nog de link en kun je het filmpje sowieso op die manier bekijken
Klinkt alsof hij zich verslikt heeft. Onze katten (die van mijn ouders) hebben dan ook weleens dat ze hard moeten hoesten en hijgen. Ik vind het filmpje alleen niet erg duidelijk.
Ja, en gewoon gras ook hoor. Ik heb hier in de tuin een grote pot met gewoon gras voor de katten opgekweekt.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-10-13 10:24
Daar gaan ze doorgaans wel van over hun nek ja. De birmanen van mijn ouders kiezen dan bij voorkeur een plekje op het kleed uit
Anoniem
Geplaatst: 13-10-13 10:25
Cayenne schreef:
Daar gaan ze doorgaans wel van over hun nek ja. De birmanen van mijn ouders kiezen dan bij voorkeur een plekje op het kleed uit
Dan heb je mazzel, die van mij kiest de macbook van m'n vriend uit..
Ik zou ook denken aan een haarbal, (katten)gras werkt dan goed ja
DromenLies
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-13 10:27
Helaas heb ik niet de luxe van een tuin. Het kleed is hier ook favoriet of de badmat. Mevrouw eet, drinkt en doet haar behoefte gewoon netjes dus volgens mij is ze niet erg ziek. Bedankt voor jullie tips, ben er al veel geruster op.
Goede kans dat het een grashaar is die klem zit in de keel. Even naar het spreekuur van de dierenarts, dan kunnen ze dat zo verwijderen.
Anoniem
Geplaatst: 13-10-13 10:36
DromenLies schreef:
Helaas heb ik niet de luxe van een tuin.
Kweek je toch gewoon een pot gras? Handje graszaad op vochtige aarde, goed vochtig houden en je hebt een flinke graspol. Mijn tuin is betegeld dus ik heb ook potten gras voor de katten, en bakken gras voor de cavia's om te grazen. Hartstikke handig!
Dit is een haarbal wat vast zit, doet mijne ook dan. Ff wat haarbal pasta geven
DromenLies
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-13 14:27
Goed een kleine update. Ik heb een bevriende DA geconsulteerd en die zei dat ik wat olie door dr eten moest doen en kattengras maar ook ontwormen. Dus ik heb wat olie door haar eten gedaan maar een week later had ze weer een redelijkzware hijgaanval. Gister heb ik kattengras gekocht, daar wordt driftig van gegeten maar vooralsnog is er niet gebraakt. De dierenspeciaalzaak zei dat pasta mij niet ging helpen omdat het waarschijnlijk in de luchtpijp vast zit. Toen ik haar net optilde begon te weer te kuchen dus ik heb voor morgenochtend een afspraak bij de DA gemaakt.
Ja ik zoek er ook niks ergs achter maar aangezien ze last blijft houden, ga ik toch maar even langs. Jammer dat het niet op een goedkope en makkelijke manier kon maar haar gezondheid gaat natuurlijk voor alles.
De DA dacht aan een licjhte vorm van bronchitis :S maar vannacht heeft poes een hele dikke haarbal uitgegooid dus ik hoop dat ze zich nu weer kip/poes lekker voelt maar daar lijkt het gelukkig wel op.
DromenLies
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 14:07
Hoi, daar ben ik weer. Het probleem is er weer. Heb dit keer een duidelijker filmpje dus ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waar ze nou last van heeft. Heb wel antihaarbal pasta gegeven eergister maar ze heeft nog steeds last. Eergister had ze ook een kleine haarbal. Helaas was het kattengras uitverkocht maar als het goed is, wordt het morgen weer geleverd en ga ik meteen een plantje halen. Hebben jullie nog meer tips?
Ik zou toch eens kijken of je haar wat kan helpen bij de haarballen. Ze hebben er ook speciaal voer voor.
Gisteren deed Jack het ook, maar die schrok ergens heel erg van en verslikte zich denk ik De andere kat heeft het wat vaker en soms lijkt de haarbal echt dwars te zitten. Vooral in de verharingsperiodes is het bij haar erger. De kleine woont binnen dus die verhaart niet zo als haar en heeft er dus ook minder last van. Ik zou het even aankijken en anders eens op internet rondstruinen over info hoe je haarballen kunt oplossen of minder erg maken.
Vind het trouwens ook naar als de katten het doen, vooral de poes lijkt er soms wel in de blijven