Uitbreiding van de 'veestapel' :P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Uitbreiding van de 'veestapel' :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 06:41

Even bij het begin beginnen...
Thuis, bij mijn ouders, hebben wij altijd honden gehad, zowel pups als asielhonden. Ik ben er dus mee opgegroeid en kan wel zeggen dat ik een 'hondenmens' ben :) en verstand van zaken heb.
Nu ik zelf een gezin heb was er wel het plan om zelf ook een hond te nemen. Maar eigenlijk wel pas als onze kids allebei op de basisschool zitten (de oudste start in december, de jongste wordt in februari 3 jr).

Maar soms loopt het toch even anders :D
Een schoonzus van me heeft een hondje en daar zocht ze een nieuw thuis voor. Ik zei eigenlijk voor de grap tegen mijn man, dat het voor ons wel het ideale hondje zou zijn: hij is al volwassen, zindelijk, keurig opgevoed en bovendien al gechipt en gecastreerd. Hij gaat prima met kinderen (onze kindjes kennen hem dus ook), kan wel even alleen thuis zijn, blaft niet, sloopt niet, kan in de auto.
Ik had niet echt verwacht dat manlief er op in zou gaan (ik heb wel eens vaker van die 'briljante ideeën' :') ) maar dat deed hij dus wel! 8-) We hebben er een paar dagen over gedacht en gesproken en ik heb hem verschillende scenario's voorgelegd (ze hadden bij hem nooit huisdieren vroeger, dus hij moet wel weten waar ie aan begint) en hem op het hart gedrukt, er serieus over te denken.
Heb het dus een beetje van hem af laten hangen... En hij vond het toch wel een buitenkans.

Dus...

Vanaf vanmiddag zullen wij de nieuwe trotse eigenaren zijn van Zumba de chihuahua/keeshond kruising!
_O-
Okee die smiley moet ik natuurlijk even toelichten. Wij hebben thuis altijd jachthonden gehad en ik ben zelf ook meer van de 'serieuze' :o rassen, Weimaraner, Viszla, Duitse Staande. Met kleine gezelschapsrassen heb ik niks, normaal gesproken... Dit hondje is ook echt de knapste niet, met van die bolle oogjes :wow: Maar hij is wel een schatje, dus ik kan niet wachten tot ie er is. Hij gaat het qua aandacht en uitlaten waarschijnlijk ook beter krijgen bij ons, aangezien hij hier maar 3 ochtenden per week een aantal uurtjes alleen zal zijn, en mijn schoonzus werkt in het onderwijs dus bij haar zit hij langer alleen thuis.

Ik heb nog geen foto van hem, misschien vanmiddag.
Ohja en de topictitel: we hebben in onze tuin 2 buitenverblijven, een voor onze konijnen en een voor de krielkippen. Daar gaan we hem gedoseerd mee kennis laten maken natuurlijk :)

We gaan hem ook nog omdopen want we vinden Zumba echt een hele stomme naam O:) :=

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:40

Wow, is mijn post zo goed dat er niemand op Bokt iets over te zeggen heeft *\o/* :')

VenoSnorlax

Re: Uitbreiding van de 'veestapel' :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:41

Veel suc6 met je hondje kan geen grote hond zijn :')
En natuurlijk foto's posten he

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:46

Wij wachten op de foto's, iedereen kan wel een mooi verhaal ophangen, maar waar is het bewijs? :D

Grapje hoor, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En ook al is het een kleinere dan je gewend bent, ze hebben allemaal hun eigen karakter.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:49

hihi en tis zondagochtend he..denk dat om jouw tijd, de meeste mensen zich nog een uurtje omdraaien :P

Mooi verhaal, veel geluk met uhm Zumba :P
Maar idd, fotooooooo's :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:51

Haha gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik vind Zumba ook noet zo'n leuke naam, heb je al eennidee wat het gaat worden?
Wel een foto posten hoor vanmiddag, het lijkt me een grappig hondje. Wel echt totaal iets anders dan wat je van huis uit gewend bent, dus ik snap je smiley, haha!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:56

Ohja, zondag :o Oeps. Ik werk onregelmatig dus vergeet dan dat het voor anderen gewoon weekend is...
Ik zal voor een foto zorgen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:31

Klijntje schreef:
Wow, is mijn post zo goed dat er niemand op Bokt iets over te zeggen heeft *\o/* :')

het is zondag he ;) niet iedereen is zo vroeg op bokt

gefeliciteerd, maakt toch niet uit hoe die eruit ziet, t klinkt juist erg ideaal kan je ook overal mee naar toe nemen :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 14:45

Hij is er! *\o/*
We hebben al gewandeld, de kindjes hebben de riem ook vastgehouden :) Gaat super goed.
Even foto's uploaden (en checken hoeveel ik er mag plaatsen :o )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:51

Leuk hoor!
Ook fijn dat de kinderen met een hond (al lijkt het een cavia) :P kunnen opgroeien.
Fotoooo's!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 14:54

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:55

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Raap me op! Ober, hoe verzin je het! Geniaal _/-\o_

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:57

Vind ik Roffel nog een leukere naam dan Ober :')
Maar gefeliciteerd, ziet er lief uit!! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:58

Ahw wat een schattige gespierde cavia. <3
En vanwaar heet hij ober haha!

maar gefeliciteerd met je hondje!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:00

Wat een dotje!!!

Volgens mij hebben kleine hondjes vaker traanoogjes , heb zelf ook altijd zon kleine witte malteser gehad en bleéf poetsen. Ik deed het gewoon met keukenpapier, droog, heel voorzichtig wegpoetsen.

Ze heeft wel kromme pootjes inderdaad, als je haar laat checken bij een dierenarts zou ik daar even nar vragen.

Heel veel plezier met je nieuwe mopje!!!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:04

Hihi ik ben ook meer van de 'serieuze' rassen maar ik snap waarom je voor dit dotje gevallen bent :) Hij mag wel flink afvallen zeg! Dan komt hij ook wat beter tot zn recht denk ik :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:06

Haha, dan moet je hem wel leren de drankjes te brengen!
Een schatje hoor!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 15:41

Het ging tussen Buurman, Ober en Dries Roelvink :j Dus dan komt ie er toch niet zo slecht vanaf haha :+
Onze konijnen heten Gerard Ekdom en Iemand Anders, en dat zijn vrouwtjes, wij geven onze dieren wel vaker aparte namen O:)
Ja, hij moet inderdaad flink afvallen! Hij weegt ergens tussen de 7en 8 kg en dat is echt veel te veel := Daar gaat dus wel aan gewerkt worden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:45

Nou ja als hij ober is zal hij wel afvallen...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 16:48

:D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:07

Haha, geweldig!! Ik vind het een heel leuk hondje om te zien! :D
Volgens mij heb je speciale doekkies bij de dierenwinkel voor die traansporen.
Ik gebruikte bij mn franse bull altijd de doekjes van nivea/demak'up voor gevoelige huid.
Ging prima. Als er maar geen alcohol of parfum in zit.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:34

We hebben nog staaaapels ongeparfumeerde babydoekjes voor de gevoelige huid in huis! Dus dat zal dan wel goedkomen :)
Tijdens het avondeten ging hij al uit zichzelf in zijn mandje liggen. Hij laat ook gewoon een balletje van zich 'afpakken' door de kids zonder moeilijk te doen. Ik denk dat we een goede keus hebben gemaakt :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:02

Oooh wat een scheetje! Heel veel geluk gewenst ennuh, zijn naam is briljant..hier gingen meneer pastoor en mevrouw jansen ook al rond hoor ;) dus niks geks aan de namen, hihi.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:13

Wat eens schatje, en het zelfde verhaal als hier.
Ik wilde altijd graag een grote hond, en nu we op een boerderij wonen zou die droom dan ook snel in vervulling gaan. de jongste kinderen waren toen 4 en we hadden zo iets nou als ze 5 of 6 zijn (wat beter geneigd zijn om dieren te respecteren) dan komt er een vooral grote hond!

Uiteindelijk gevallen voor een kruising teckel/keeshond.)

Hahahaha heel lief ding, al wel een wat oudere hond. doet geen kind/vlieg kwaad. en uiteindelijk vinden we dit beter. De kinderen kunnen goed leren omgaan met honden, deze hond vind alles geweldig, maar waarschuwt als hij het niet leuk meer vind.

En mocht deze hond ooit wegvallen (hij is nu 9) dan zijn de kinderen rijp voor een grote hond (denk ik)

Geniet er van, het is een leuk ding om te zien.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 10:45

Ha, bedankt voor de leuke reacties :) Vanmiddag gaan we even met hem langs de DA, even inschrijven, wegen en voedingstips krijgen ;)
Vannacht was ook goed gegaan, we hebben wel de bankstellen afgedekt met speelgoed enz, zodat hij er niet op kon. Want dat is zijn enige slechte eigenschap :+ En een beetje lastig te corrigeren als je er zelf niet bij bent :P Dus dan maar zo.