Waar kitten('s) vandaan halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Waar kitten('s) vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 22:56

Hoi dierenliefhebbers,

Volgende week verhuis ik, en nu kan ik eindelijk 1 of 2 katten in huis nemen!
Ik heb dus al een zoektocht gestart naar leuke kittens,maar de vraag is,waar kan ik nu het beste zoeken?
En zeker in deze tijd?

Marktplaats,of asiel?
En als ik er twee aanschaf,beste 2 katerbroertjes of?

Vertel,wie geeft me tips?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:58

asiel doornakker eindhoven heeft nog kittens zitten, zie hun site meeste zitten bij gastgezinnen

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:59

Wij kochten vroeger altijd katten uit het asiel, zodat deze ook een leuk huisje kregen. Alleen zijn deze vaak al een maand of 3 en dus is het echte kittenachtige er vanaf. Daarom hebben we onze laatste twee kittens via Marktplaats gekocht toen ze een maand of 2 waren, maar beide manieren zijn ons goed bevallen.
Wij hebben alleen maar poesjes, dus wat je het beste aan kunt schaffen durf ik niet te zeggen.

Anoniem

Re: Waar kitten('s) vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:00

Het asiel? Zitten er zat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:01

Het asiel, dan zijn ze gezond, ingeënt en weet je waar je ze haalt. Bovendien krijg je dan een gratis castratie of korting er op. Op MP verkopen de meest wazige mensen hun dieren, voor veel geld maar geen DA die de beestjes gezien heeft.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:03

Absoluut bij het asiel.
Ik heb afgelopen zondag twee kittens bij iemand opgehaald die ik kende (moederpoes was bij hun aan komen lopen). Het was de bedoeling om te kijken, maar gezien hun conditie heb ik ze opgevangen. Zij stonden eerst ook op marktplaats en als je deze kittens in huis had gehaald had je een heleboel ellende.
Daarbij zijn heel veel marktplaats kittens van mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun kat maar ongeholpen buiten laten lopen met alle gevolgen van.

Bij een asiel weet je dat ze zijn nagekeken door een dierenarts en dat ze alle behandelingen gehad hebben en overall is het nog veel goedkoper ook :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:06

bij doornacker mogen de kittens weg als ze gechipt zijn (met 1e enting) en minimaal 750 gram wegen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:12

je kan ook 2 leuke volwassen katten een goed huis geven, uit het asiel ntl. ;)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:14

Asiel. :j Dat is een grotere garantie op gezondheid en een fijn karakter dan Marktplaats.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:12

ik zou voor asiel gaan maar wat mijn belangrijkste punt is gaan voor een opvang, fokker of particulier die ze minimaal!!!! 12 weken bij de moeder en nestgenoten laat zitten. Dan zit je namelijk goed (niet elk asiel doet dat ) gezien de opvoeding die mams geeft nooit vervangen kan worden. Persoonlijk zou ik dus ook niet voor een flessenkitten gaan.

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:22

Asiel is natuurlijk geweldig, omdat ze nog zo jong zijn zullen ze niet zo bang zijn..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:26

asiel is betrouwbaarder dan marktplaats..hier zou ik voor kiezen :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:32

Asiel!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:55

dierenfan schreef:
ik zou voor asiel gaan maar wat mijn belangrijkste punt is gaan voor een opvang, fokker of particulier die ze minimaal!!!! 12 weken bij de moeder en nestgenoten laat zitten. Dan zit je namelijk goed (niet elk asiel doet dat ) gezien de opvoeding die mams geeft nooit vervangen kan worden. Persoonlijk zou ik dus ook niet voor een flessenkitten gaan.

zowat alle gastgezinnen hebben zelf ook huisdieren (is bijna een vereiste) zo heb ik als pluspunt erbij dat ik 2 grote labradors en een volwassen kater heb die gek zijn op kittens, de moederpoezen als die er al zijn bemoeien zich vaak totaal niet meer met de kittens als ze zelfstandig eten ze mogen bij haar slapen en ze wast ze dan, maar thats it, spelen of opvoeden waar jij het over hebt is er zowat totaal niet meer bij, dat doen de labjes en de andere kat hier wel en wij, de gastgezinnen zijn er juist voor om zoveel mogelijk op te voeden in alle opzichten, niet alleen gezondheid maar ook gedrag. het in hokjes zitten en even gekroeld worden is uit de tijd (tenminste voor doornacker wel) mochten de kittens veel behoefte hebben aan speeltoestellen, klimmen etc. kunnen zo gezamelijk in een kitten ruimte geplaatst worden in het asiel, een binnen ruimte en grote buitenruimte waar allerlei voorzieningen zijn om jonge kittens te vermaken, pas een paar maanden oud. van al mijn flessen kittens, weeskittens of kittens die met mams zijn gekomen is totaal geen onderscheid in opvoeding, hebben nix aparte zorg of andere gebruiksaanwijzing, niemand kan herkennen aan de kittens onder welke omstandigheden ze zijn opgevoed/opgevangen de eerste weken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:02

Asiel is wel mijn voorkeur eigenlijk. En liefst een kitten,of 2. Ik heb namelijk een hond en een peuter. De hond is gewend met katten gelukkig,maar volwassen katten niet altijd,en ook vanwege mijn peuter neem ik het liefst een kitten. Dan heb je ze vanaf het begin af aan en leren ze toch net wat beter dingen dan een volwassen kat.

En,als ik er 2 neem,2 katers of wat is het beste?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:04

Waar je ze het beste vandaan haalt heb ik geen ervaring mee.

wij hebben 11 jaar geleden 2 kittens opgehaald bij kennissen, een poesje en kater. We hebben ze beiden rond hun eerste levensjaar laten castreren. Poesje heeft w nog even de poezenpil gehad daarvoor omdat we niet het risico wilden lopen dat broer en zus een nest zouden krijgen.

maar verder is de combi goed bevallen!! Ze waren altijd samen en lagen samen in 1 mandje, gingen samen op jacht etc. Helaas is de kater sinds 2 jaar verdwenen.. dood, weggelopen, meegenomen, we weten het helaas tot op de dag van vandaag niet zeker :( met t poesje zijn we nog steeds heel blij!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:05

Als het uit hetzelfde nest komt, maakt het doorgaans niet zoveel uit volgens mij. Maar ze kunnen je bij het asiel ook adviseren, daar kennen ze de dieren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:07

kater en een poes geeft in de meeste gevallen minste problemen vanuit asiel *hier dan* wordt castratie/sterilisatie gelijk afgesproken, evenals eventuele 2e enting als ze die nog niet gehad hebben, dus daar geen omkijken naar.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:08

het kittenseizoen is zijn hoogtepunt al weer aardig voorbij. Als je dan kittens ziet op MP dan vragen ze de hoofdprijs voor een huis-tuin en keuken kitten met als hoogtepunt 150 euro rond januari/feb
daar zou ik niet intrappen en inderdaad via het asiel gaan zoeken of rondvragen of er nog mensen persoonlijk kittens weten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:09

Wat sneu Thinka! Broer en zus bevallen dus goed. Leuk om te weten.

Lieveli,dat ga ik eens doen inderdaad. Alleen de meeste kittens verblijven bij een gastgezin,je kunt ze pas ophalen als ze naar het asiel gaan.Je komt dus niet bij het gastgezin thuis is mij verteld.

Goed,we zullen het zien! Heb er erg veel zin in,om een of twee van die doerakken in huis te hebben weer :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:09

Uiteraard dierenasiel of opvang adres. Maar ga niet alleen bij de kleintjes kijken er zitten ook zoveel leuke volwassen katten die een baasje zoeken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:12

Cowgirl,ik ga het liefst voor een kitten. Heb al een hond,en een peuter in huis.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:14

Saskia9 schreef:
Wat sneu Thinka! Broer en zus bevallen dus goed. Leuk om te weten.

Lieveli,dat ga ik eens doen inderdaad. Alleen de meeste kittens verblijven bij een gastgezin,je kunt ze pas ophalen als ze naar het asiel gaan.Je komt dus niet bij het gastgezin thuis is mij verteld.

Goed,we zullen het zien! Heb er erg veel zin in,om een of twee van die doerakken in huis te hebben weer :D

ja hoor bij ons wel, je krijgt eventueel een contact nummer dat je kan bellen, krijg je gastgezin aan de lijn, kan je horen hoe en wat de kittens zijn/doen en afspreken.

niet alle gastgezinnen zijn in die gelegenheid om dat zo te doen, of ze hebben de kittens net terug gebracht naar asiel vanwege vakantie, of omstandigheden of om plaats te maken met nieuwe stumpertjes die meer aandacht/verzorging nodig hebben dan de plaatsbare kittens...

http://www.facebook.com/KittensInGastgezinVoorDeDoornakkerTeEindhoven

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:27

Wij hebben 2 jaar geleden 2 kittens in huis gehaald. Een vanuit haar fokker en een vanuit het asiel. 2 dames die nu echt niet meer zonder elkaar kunnen. Broer en zus hoeft dus niet per sé om het goed te laten gaan :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:21

Ik heb 2 jaar geleden eind december nog 2 kittens gehaald (van marktplaats). Ze waren geboren op dierendag, dus toen bijna 3 maand.
Overigens waren ze gratis en volledig gezond. Het zijn echt de beste katten ter wereld <3
Het zijn twee broertjes overigens.