Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:08

Ik ben daar wel heel benieuwd naar.

13 jaar geleden toen wij onze hond kregen was onze situatie helemaal anders dan nu.
Ik werk vaak lange dagen tegenwoordig, niet iedere dag gelukkig, mijn man is van baan gewisseld fulltime maar werkt diensten en verder van huis.
Meestal als we allebei een lange dag weg zijn brengen we de hond naar de schoonouders, maar ook dat is niet altijd mogelijk door ziekehuisbezoeken enz.
Ik voel me dan best schuldig naar de hond toe, ook al laat ik hem goed uit en weet ik dat zeker hij eigenlijk de hele dag slaapt.
Maar toch knaagt het en dit is ook een reden om hierna geen hond meer te willen, alleen al om die reden.
Pension is hij nooit geweest en om dat nu nog te proberen met zijn 13 jaar, dan is hij meer op z'n gemak thuis.
Maar ondertussen moeten wij natuurlijk toch gewoon werken.
Ook wil onze oude dobbes niet meer graag mee naar de paardjes, vroeger ging hij altijd mee.
Dus die tijd is hij ook al alleen op de dagen dat ik vrij heb.
Dat zijn geen uren gelukkig.
We houden altijd rekening met hem, zodat hij niet te lang of te veel alleen is maar soms valt je hele planning in elkaar.
Hoe doen de mensen hier dat nou?

Eske_B

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:10

Bij ons is het geluk dat ik en mijn broer de hond uit kunnen laten. Hij zit per dag 4-6 uur alleen op dit moment, bij uitzondering 8 uur en hij gaat 3x per dag uit. 12 jaar geleden was de situatie wel anders. We hebben het geluk een makkelijke hond te hebben die niet zo ver hoeft te lopen.

En een uitlaatservice voor bijvoorbeeld een middagwandeling? Of je buurmeisje oid?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:11

Ik hoor wel van mensen dat ze een uitlaatservice laten komen.

Bij ons is er bijna altijd wel iemand thuis en anders nooit langer dan een paar uurtjes weg. Mijn zus kan zelfs in haar lunchpauze naar huis om de hond uit te laten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:13

ik vind daf een hoop hondeneigenaren zich moeten schamen.
alsof drie rondjes op een dag langs se sloot genoeg is.

Ik heb collega's die de hond tien uur thuis hebben of heel de dag in de auto op het werk.

Vind het goed dat je er mee bezig bent :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:14

Ik ben ook benieuwd hoe mensen dit doen. Ik vind het ook niet fijn als mijn hond alleen is. Zelfs niet als ik naar mn werk ben geweest de hele dag en thuis komen haar uitlaat en ga eten en daarna naar de paarden ga om te rijden en ze gaat dan niet mee. Vind ik dan op 1 of andere manier zielig. Ik geef haar dan meestal zo'n snackbal met kaas er in om mijn eigen gevoel dan beter te maken hahah. Dan denk ik dan is ze evne bezig en dan hoeft ze mij die tijd al niet te missen haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:15

Je hebt tegenwoordig overal uitlaatservice, dan zijn ze toch met andere honden en het breekt de dag.
Daar zou ik aan denken, of misschien gewoon iemand uit de buurt...
Meestal is het ook fijn samen te werken met de buren die ook een hond/dieren hebben, doe jij de ene keer wat en zij de andere keer.
Zelf ben ik tegenwoordig thuis dus heb tijd genoeg, maar gaan we een hele dag weg regel ik het ook met de buren. :j

bellehorses

Ik werk zelf 3 dagen in de week, onze hond gaat op die dagen naar mijn ouders. Soms, als ik haar niet bij mij mijn ouders kan brengen, en mijn vriend ook niet thuis is neem ik of een halve dag verlof of ik werk ochtends en werk smiddags thuis (gelukkig komt dit niet vaak voor)

GamblersCup

Uitlaatservice laten komen (wel duur) of een buurmeisje bijvoorbeeld vragen of die elke dag even een ommetje maakt met de hond voor een paar euro. Een hond zo lang alleen binnen laten is not done. En wat is "goed" uitlaten... meer schijten of pissen kan niet, en hij/zij moet uiteindelijk toch weer of het ophouden tot er eindelijk iemand thuis komt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:17

Vind het ook niet leuk dat ie alleen zit, maar vandaag heeft hij misschien 2 uur alleen gezeten, en soms is dat 6 uur. Mijn hond slaapt veel, hij is al 12. En als er iemand thuis komt, de eerste dus, gaat hij meteen uit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:17

Wat een hond de hele dag in de auto????

Hij is nu max een 6/7 uur per dag alleen en opzicht doet hij dat prima.
Echt graag wandelen wil hij niet echt meer veel of lang en hondenuitlaatservice dat is in mijn streek niet echt.
Daarbij gaan de meeste met een hele zooi honden op pad en dat gaat met hem gewoon niet meer.
En het feit dat je een vreemde de sleutel moet geven, word ik niet heel blij van.

Eske_B

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:18

En heb je geen buurmeisje die tijd over heeft en voor een paar euro met je hond wil wandelen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:19

Tja, als je hond aangeeft om het niet erg te vinden dat hij alleen thuis ligt. Wat is dan het probleem? Hij krijgt verder neem ik aan wel gewoon aandacht als jullie er wel zijn en wordt netjes uitgelaten en krijgt eten. Dus dan is het toch goed?

Onze hond van 12 vond het ook geen probleem om de hele dag alleen thuis te zijn, die lag toch te slapen.. Je deed hem toch geen plezier meer met lang wandelen en de hele dag stoeien en aandacht geven..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:20

bellehorses schreef:
Ik werk zelf 3 dagen in de week, onze hond gaat op die dagen naar mijn ouders. Soms, als ik haar niet bij mij mijn ouders kan brengen, en mijn vriend ook niet thuis is neem ik of een halve dag verlof of ik werk ochtends en werk smiddags thuis (gelukkig komt dit niet vaak voor)

Zo gaat het bij ons ook min of meer.
Zo had mijn man maandag vrij en hoeven we de hond maar twee dagen weg te brengen.
Zijn er zieken op het werk en wordt zijn verlof ingetrokken, sta je dan met je plan -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:20

Er bestaat een hondencreche, een collega van mij brengt er de honden heen als ze werken moet en haalt het weer op als ze weer naar huis gaat.

En een andere collega neemt een vrij lange pauze, zodat ze naar huis kan om ze uit te laten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:20

Nou ja, een vreemde een sleutel geven (net als met poetsvrouwen) of je hond veels te lang alleen binnen laten zitten.... als het welzijn van je hond vooruit gaat door iemand een sleutel te geven, zou dat absoluut mijn keuze zijn! En als het geen uitlaatservice is, waarom niet als "bijbaantje" voor een scholier uit de buurt?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:22

EskeGirl schreef:
En heb je geen buurmeisje die tijd over heeft en voor een paar euro met je hond wil wandelen?

nee geen buurmeisje of mensen die dat willen doen, veel mensen werken zelf veel hier en zijn blij dat ze zelf hun ding geregeld krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:22

Ik werk 4 dagen, mijn man 5. Hij werkt in ploegen is en daardoor of de ochtend of de middag thuis
Als zoontje weggebracht wordt naar opa en oma gaat de hond mee
Hij zit dus soms uur of 4 alleen thuis maar verder is er iemand bij of hij hij mee
Ik laat hem verder s`morgens en s`avonds kort uit maar hij rent de hele dag door huis en de tuin en gaat mee naar de paarden waar hij half uur tot uur los rontloopt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:25

GamblersCup schreef:
Nou ja, een vreemde een sleutel geven (net als met poetsvrouwen) of je hond veels te lang alleen binnen laten zitten.... als het welzijn van je hond vooruit gaat door iemand een sleutel te geven, zou dat absoluut mijn keuze zijn! En als het geen uitlaatservice is, waarom niet als "bijbaantje" voor een scholier uit de buurt?

Als ik die mogelijkheid had gehad of iemand zou vinden zou dit allang gebeurd zijn, denk je niet.
Daarbij kijk ik graag de kat uit de boom voordat ik de hond met een of andere vreemde meegeef.
Ik doe wat ik kan, maar situaties in het leven veranderen nou eenmaal, er zal nou eenmaal gewerkt moeten worden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:26

En dat weet je hoe? Heb je al een briefje bij de supermarkt opgehangen, advertenties op internet gezet etc om een scholier te vinden?

Komt misschien wat snibbig over, maar je vraagt hoe anderen dat doen, je zoekt zogenaamd naar een oplossing, maar eigenlijk wil je niks. "Sleutel aan een vreemde geven doe ik liever niet", en volgens mij heb je ook gewoon nog niet gezocht. Zeker als die hond ouder is zal ie waarschijnlijk niet meer zolang op kunnen houden. Ik vind het altijd zo sneu voor honden die de hele dag alleen thuis zijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:27

TS je hond is 13, ik denk dat hij thuis idd lekker ligt te slapen en dat hij dat veel liever heeft dan nu nog aan een pension wennen, ik vind dat je je hier om dan ook niet schuldig hoeft te voelen want je laat hem goed uit en een oude hond heeft minder nodig dan echt een jonge hond met veel energie, die 6 of 7 uurtjes gaan pas een probleem worden als hij zijn behoefte niet meer zo lang op kan houden.

Mensen die beide 40 uur werken en dan een hond aanschaffen vind ik wel egoïstisch, je kiest er dan bewust voor om de hond zo lang alleen te laten en ik vraag me dan wel eens af waarom ze dan aan een hond beginnen, voor de weekenden?
Windhonden schijnen het niet zo erg te vinden als ze goed uitgelaten worden, die zijn in huis vrij lui en slapen veel maar toch zou ik persoonlijk niet aan een hond beginnen als ik zo veel werkte

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:28

Onze hond gaat met mijn vriend mee naar z'n werk.. :)
Als we die luxe niet hadden gehad, waren wij niet aan een hond begonnen. We laten hem nooit langer dan 5 uurtjes alleen en dat komt al niet vaak voor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:30

Je komt idd snibbig en betweterig over.
Alsof ik er niet alles aan doe, dat jij misschien de ideale situatie hebt of geen baan, zegt niet dat ik er niks aan doe.
Ik geef geen vreemde een sleutel van m'n huis en iemand die ik mijn hond geef wil ik kunnen vertrouwen, punt.
Als ik later een toppic plaats: hond mishandeld door buurmeisje die 'm uitliet.
Staan mensen als jij als eerste op hun achterste poten hoe ik de hond nou toch aan zo'n jong iemand mee kon geven of aan een vreemde.
Ik doe mijn best om het goed te doen en dan vooral voor de hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:32

je hond heeft schijnbaar geen problemen met het schema zoals het nu is,vergeet niet dat hij erg oud is.
Ik heb hier een tekkel van 16,die kan gewoon vrij loslopen maar ligt echt de hele dag te slapen ;)

Mariska_28Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:33

Hier zitten de dames 4 dagen per week 8 uur alleen (nouja met zijn 2en). Ze vermaken zich prima, en als ik een keer een halve dag vrij ben, slapen ze toch gewoon.. :D Ik durf het niet aan om andere met ze te laten lopen, teveel jachtdrift, en ben bang dat ze weglopen. Rennen doen ze `s ochtends op de wei, en `s middags als ik weer thuis ben. Voor de rest van de dag slapen ze, knagen lekker aan de runderoren die ze hebben, en controleren altijd goed of ik echt niets op het aanrecht achter heb gelaten dat eetbaar is :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:34

Tja TS lastig.. De mijne gaat naar oma en opa of naar het pension. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekenen dat ik op zoek ben naar minder uren zodat wij weer hele dagen samen zijn. Ik heb geen hond genomen om hem alleen te laten. Opa en oma vindt hij fantastisch en ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe, het pension iets minder. Maar een echte oplossing is minder gaan werken :)