Afgelopen dinsdag werd ik 17. Als cadeautje kreeg ik twee kommen met vissen: 1 kom met 6 guppies en 1 kom met drie goudvissen (sluierstaart).
Deze beesten kreeg ik maandag avond, moeders had ze namelijk op maandag gehaald en je kan ze moeilijk verstoppen!
Waar
Ze heeft ze gehaald bij de Intratuin in Barneveld. Hier heeft ze advies gevraagd. Ook heeft ze gevraagd wat er in welke kom moest. De desbetreffende man/vrouw vertelde dat de aantallen die ik nu heb (6xgup, 3x goud) prima konden in die kommen.
Inhoud kommen
Bij de guppies in de kom staat: 1 planje, Mr Krabs ter decoratie (hier onder in een linkje) en steentjes. Bruin met wit.
Bij de goudvissen in de kom staat: 1 plantje, Spongebob (ook in het linkje) en steentjes, bruin met wit.
Guppies
Ik was in de zevende hemel met m'n visjes! Helaas toen ik dinsdag uit school thuis kwam was er één gup dood. Niks aan te doen, gelukkig leeft de rest nog! Direct de kom schoongemaakt, gup er uit. Bij de guppies geen problemen dus verder.
Goudvissen
Het water van de goudvissen was erg troebel. Geen probleem, maak ik ook wel even schoon!
Dus voordat de verjaardagsvisite kwam had ik mijn beestjes weer in een schone kom. Prima. Volgende ochtend (woensdag) kwam ik uit bed, en de goudvissen zwommen boven in de kom. Ze hadden dus zuurstof gebrek. Kom wéér schoongemaakt. 's Middags toen mijn zusje thuis kwam: zelfde verhaal. Ze heeft direct de Intratuin opgebeld, en die bevestigden dat het inderdaad zuurstof gebrek was. De oplossing? Zuurstof schelpen! Moeders gelijk de auto ingesprongen en schelpen halen. Helaas had de dierzaak ze niet.Gisteren heeft ze alsnog die schelpen gehaald. Ik heb de kom weer helemaal leeg gehaald en schoongemaakt. Alles er in, en de zuurstof schelp er ook in. Gisteravond alles nog prima. Vanmorgen: Weer naar zuurstof happende vissen! Ook het water is wéér troebel. En dat terwijl ik precies het zelfde gedaan heb met de goudvissen als dat ik met de guppies heb gedaan. En die hebben nog steeds nergens last van!
Probleem
Ik heb dus geen idee meer wat ik hier aan kan doen! Mijn vraag is dus: weet iemand wat ik hier nog aan kan doen?
Liefs Elize
Kommen: http://www.aquarium-winkel.nl/bokaal-cylinder-28-cm-p-401.html?zenid=eb223b1cda7f5ed544a0064ee98d48c7 ----- Het is een beetje dat idee, alleen dan
zijn die van mij veel hoger!
Decoratie linkje http://www.beslist.nl/products/dieren_accessoires/r/spongebob_aquarium_decoratie/

.