Hond poept en plast na 1,5 jaar nog steeds in huis..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Hond poept en plast na 1,5 jaar nog steeds in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:11

Vorige jaar zijn wij de trotse eigenaren geworden van een ontzettend lieve Amstaff.
Hij was direct beste maatjes met onze andere hond, wat een geweldig gezicht was. Druk bezig geweest met zindelijk maken, cursussen volgen e.d.
Het zindelijk maken ging wat moeizaam, maar verder was het een schat van een beest en luisterde goed dus waren erg blij met hem!

Maar nu hij anderhalf is, doet hij nog steeds z'n behoefte in huis.. We laten hem 4x per dag uit, doet dan netjes zijn behoeftes ook. Maar met grote regelmaat (sommige momenten zelf dagelijks) poept of plast hij tussen het uitlaten door nog in huis.. En ook in z'n bench! We snappen er niets van. Vaak gebeurd het als we even naar de wc zijn, of ons zoontje naar bed brengen. Dus nooit als we beneden zijn.
En soms poept hij ook wel 4/5x in huis.
Dit in combinatie dat hij erg actief is en veel speelt met onze andere hond, betekend dat hij dus behoorlijk aan de magere kant is.. Hij krijgt 3x per dag eten, waarvan 2x brokken (in een schrokbak, zodat hij er wat langer over doet) en smiddags 4 boterhammen.
Dus eten krijgt hij meer dan genoeg..

Er zijn ook weken dat het beter gaat, dan poept hij 2/3x per dag (nog vrij veel) en doet dan ook alles netjes buiten. Je ziet hem dan ook weer wat dikker worden. Een echte dikzak zal hij nooit worden, maar dan is hij iig op normaal gewicht..

Ook verhaard hij al sinds we hem hebben belachelijk veel. En het stopt ook niet! Je zou denken dat hij onderhand kaal zou zijn :P

We zijn gister weer met hem naar de DA geweest, en die zegt dat het vele verharen door stress komt... Zal die man best weten waar hij over praat, maar kan het me gewoon niet voorstellen! Hij is nergens bang voor, nooit ergens van onder de indruk. Komt dus 4x per dag buiten, en dan kan hij lekker rennen en spelen. De rest vd dag mag hij in de tuin lopen of binnen (wat hij zelf wil) en z'n leven bestaat eigenlijk uit eten, spelen en slapen..

Het vele poepen, in huis poepen en het feit dat hij zo mager is snapt de DA ook niet. We moeten nu vlees bij z'n brokken gaan geven, en kijken of dat beter gaat. Zo niet, gaat hij een bloedonderzoek doen.

Zit nu dus een beetje met m'n handen in m'n haar.. Hij toont namelijk ook heel niet ziek. Hij is vrolijk, een echte knuffelkont, en lekker actief. Eet gewoon goed.
Maar waarom poept hij nog steeds met regelmaat in huis? En blijft hij zo mager en veel verharen?

Uiteraard gaan we direct weer terug naar de DA als het niet beter gaat met het vlees, maar hoop dat er misschien bokkers zijn die dit herkennen?
Hij wordt overigens gewoon ontwormt en ontvlooit, en krijgt jaarlijks zijn enting :)

*edit - hij weegt nu overigens maar 27 kilo. En is echt een grote hond! Veelste licht dus..

Caira

Re: Hond poept en plast na 1,5 jaar nog steeds in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:13

Ik zou inderdaad ook overstappen op vers vlees, klinkt alsof hij toch enorm gevoelig is en de voedingsstoffen uit de brokken niet goed op kan nemen. Dus echt helemaal overstappen, en niets erbij voeren voor minimaal 1 maand. Mijn DH van 45 kilo poept op vers vlees echt maar 1x per dag.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:16

Ik zou hem sowieso geen boterhammen geven. Ik denk dat dat al een grote boosdoener is.
Welke brokken voer je? Ik zou overgaan op vers vlees (KVV) en/of goede brokken.
Wij voeren zelf voornamelijk KVV en soms brokken van Taste of the Wild en onze hond verhaart momenteel heel weinig en glimt als een spiegeltje.
Die van ons poept trouwens wel zeker 2x per dag, ook op vers. Maar die heeft ook meer voer nodig dan de gemiddelde hond, is net als die van jou lekker speels en valt anders terug in gewicht.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:18

Talishe schreef:
Ik zou hem sowieso geen boterhammen geven. Ik denk dat dat al een grote boosdoener is.
Welke brokken voer je? Ik zou overgaan op vers vlees (KVV) en/of goede brokken.
Wij voeren zelf voornamelijk KVV en soms brokken van Taste of the Wild en onze hond verhaart momenteel heel weinig en glimt als een spiegeltje.
Die van ons poept trouwens wel zeker 2x per dag, ook op vers. Maar die heeft ook meer voer nodig dan de gemiddelde hond, is net als die van jou lekker speels en valt anders terug in gewicht.

hoeveel heeft die van jou nodig dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Het nut van de boterhammen snap ik ook niet helemaal, zijn allemaal gluten, wat is je doel daarvan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:19

Zou mij niet verbazen als het idd stress is..
Bovendien is stress een mogelijke oorzaak om teveel te verbranden.. dat hij te dun is verbaast me dan ook niet.

Heeft je hond geen last van verlatingsangst?? Omdat het elke keer gebeurd als jullie er even niet bij zijn..
Wat zou er gebeuren als je je stem op zou nemen (dat je loopt te zingen of zo), en deze afspeelt als je er niet bent..?

Die boterhammen begrijp ik trouwens ook niet helemaal... :=
Laatst bijgewerkt door Casarell op 08-10-13 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:20

Ik vind 1x poepen op de dag echt veel te weinig, dat betekent dat hij 24 uur lang met afvalstoffen in zijn lichaam loopt rond te zeulen. 4 tot 6 x op een dag is ook weer veelste veel. Pas op met zomaar in eens overstappen, doe dit in stapjes en zoek een goede kwaliteit vers vlees uit.

Geef jij je hond serieus 4 boterhammen op een dag? Het is een hond, geen kind. Haren kunnen ook een hormoon probleem zijn, is hij nog een intacte reu of gecastreerd?

Als het een drukke hond of intelligente hond is kan het ook zijn dat hij te weinig stimulans heeft in zijn leven. Dat eten, slapen en spelen niet genoeg is voor hem.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:20

@caira - Ja we hebben ook al een aantal verschillende soorten brokken geprobeerd, maar niets lijkt te werken.. Vers vlees, bedoel je dan dat vlees wat bij de supermarkt in de vriezer ligt? Had nu nl die blikken gehaald. het doel van het brood was dus omdat we hem er iets bij wouden geven omdat hij elke keer zo mager werd.
@ Talishe - We doen die boterhammen sinds een paar maanden, omdat hij dus elke keer zo mager bleef.. Merk brokken zou ik even moeten kijken, weet ik zo gauw niet uit m'n hoofd. Maar zal iig ook geen brood meer geven, en dan ook wat vlees doen. Geef liever 3x per dag wat minder, dan 2x per dag heel veel (in de hoop dat hij dan wat meer opneemt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:22

Verharen hoeft niet alleen door stress te komen. Verschil van temperatuur tussen binnen en buiten zorgt ook voor constant verharen. Verder zou ik ook eens de boterhsmmen achterwegen laten. En de hond eens wat vaker buiten laten dan alleen 4 keer per dag uitlaten.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:23

Caira schreef:
hoeveel heeft die van jou nodig dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Het nut van de boterhammen snap ik ook niet helemaal, zijn allemaal gluten, wat is je doel daarvan?

Hij krijgt sowieso 500 gram KVV per dag, wat volgens mij normaal is bij een hond van 25 kilo. Maar daarbij dus vaak een bekertje brok, nog een kippen vleugeltje of wat hanen nekjes, dat soort snacks. (en stiekem eet hij vaak wat voer van de kat)

@_kimo_
Met vlees voor de hond wordt specifiek diervoeding bedoelt. De meeste supermarkten hebben smuldier of Rodi. Veel dierenwinkels hebben in de diepvries ook wel wat KVV en anders kan je het ook online bestellen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:24

Ik voer brokken van orijen en daar doet die van mij het super op. Verder kan met stress ook een gebrek aan rust zijn hè.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:25

Stoppen met granen!

hoe ruikt de huid/vacht van de hond?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:25

xx_Horsiex schreef:
Ik vind 1x poepen op de dag echt veel te weinig, dat betekent dat hij 24 uur lang met afvalstoffen in zijn lichaam loopt rond te zeulen. 4 tot 6 x op een dag is ook weer veelste veel. Pas op met zomaar in eens overstappen, doe dit in stapjes en zoek een goede kwaliteit vers vlees uit.

Geef jij je hond serieus 4 boterhammen op een dag? Het is een hond, geen kind. Haren kunnen ook een hormoon probleem zijn, is hij nog een intacte reu of gecastreerd?

Als het een drukke hond of intelligente hond is kan het ook zijn dat hij te weinig stimulans heeft in zijn leven. Dat eten, slapen en spelen niet genoeg is voor hem.

1 keer op een dag poepen is genoeg hoor, ze moeten wel vaker plassen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:26

@Casarell - Nee hij kan gelukkig prima alleen thuis zijn :) Maar meestal is er altijd wel iemand thuis. Ik werk 20 uur, en voornamelijk de avonden en het weekend, en m'n man is overdag aan het werk en het weekend vrij. Dus ze zijn soms 2/3uurtjes alleen als ik bijv. naar m'n pony ben. En hij heeft dan ook m'n andere hond dus is niet alleen gelukkig :) Hij doet het ook niet als we echt weg zijn. Maar vaak als het even 5 min is als we naar de wc zijn bijvoorbeeld. Dat is zo vreemd ervan. Brood was dus om het wat bij te voeren.. M'n oma deed dat ook altijd bij haar hondje, en dat werkte eigenlijk altijd heel goed :P

@horsies - hij is gecastereerd. Intelligent is hij niet.. :') Het is een schat van een beest, maar kan soms echt heel dom/lomp zijn := En zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik nog meer met hem zou moeten doen.. Hij komt er 4x per dag uit, loopt dan lekker los en gaat spelen. Thuis speelt hij ook regelmatig met z'n speeltjes of met onze andere hond. En heb ook gewoon m'n huishouden, mn kindje, pony en werk dus kan hem ook niet de hele dag bezig gaan houden..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:26

het poepen gebeurt als jullie even geen toezicht houden? Lijkt me dan gedragsprobleem en geen lichamelijk probleem en waarschijnlijk stress gerelateerd

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:28

@ laura - hij kan ook de hele dag in de tuin spelen als hij wil (deur staat altijd open)
@talishe - oke zal eens kijken!
@Jjane - rust is er genoeg :) Smiddags ben ik vaak weg naar m'n pony, en in de ochtend rommel ik wat in huis. De nachten heeft hij sowieso rust.
@colway - gewoon normaal :) Klopt het poepen is als we even op de wc zitten of boven zijn. Hij doet het ook niet altijd. Gaat soms weken goed, en dan ineens doet hij het weer

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:30

Vind het trouwens wel erg slecht van de DA dat hij niets over het brood heeft gezegd.. Als ik het zo lees is brood juist slecht, en hij zei er niets over!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:32

omdat veel dierenartsen niet goed op de hoogte zijn van wat nou wel en niet goed is voor de hond. Mijn hond krijgt of 800 of 1200 gram kvv per dag, ik kijk per dag hoe hij eruit ziet. 1x per dag poepen is echt niet te weinig, zeker niet bij vers vlees.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:38

wij hebben zulke problemen ook met ons teefje gehad.
Na vele pogingen en onderzoekjes toch maar een gedragsdeskundige gebeld. Die zei dat het probleem er feitelijk in zat dat de hond een controlefreak was en het gezinsleven niet goed bij kon benen.

Toen wij een weekje op vakantie gingen is de hond naar mijn schoonmoeder gegaan en was daar geen probleem. Na herhaling van zetten is besloten dat de hond daar blijft wonen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:41

_Kimo_ schreef:
@Casarell - Nee hij kan gelukkig prima alleen thuis zijn :) Maar meestal is er altijd wel iemand thuis. Ik werk 20 uur, en voornamelijk de avonden en het weekend, en m'n man is overdag aan het werk en het weekend vrij. Dus ze zijn soms 2/3uurtjes alleen als ik bijv. naar m'n pony ben. En hij heeft dan ook m'n andere hond dus is niet alleen gelukkig :) Hij doet het ook niet als we echt weg zijn. Maar vaak als het even 5 min is als we naar de wc zijn bijvoorbeeld.

Ik heb het niet over wel-of-niet thuis zijn, ik heb het over dat de hond even alleen gelaten wordt.. ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:41

Colway schreef:
het poepen gebeurt als jullie even geen toezicht houden? Lijkt me dan gedragsprobleem en geen lichamelijk probleem en waarschijnlijk stress gerelateerd

Dat bedoel ik dus ook... ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:44

Caira schreef:
omdat veel dierenartsen niet goed op de hoogte zijn van wat nou wel en niet goed is voor de hond. M

Inderdaad, dierenartsen zijn berucht om hun gebrek aan kennis van dierengezondheid.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:46

sorry ik had het moeten nuanceren, ik bedoelde qua voeding.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:48

Caira schreef:
sorry ik had het moeten nuanceren, ik bedoelde qua voeding.

Oh, maak je geen zorgen, over die opmerking zou ik niet minder sarcastisch gedaan hebben.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:49

_Kimo_ schreef:
@caira - Ja we hebben ook al een aantal verschillende soorten brokken geprobeerd, maar niets lijkt te werken.. Vers vlees, bedoel je dan dat vlees wat bij de supermarkt in de vriezer ligt? Had nu nl die blikken gehaald.

In blikken zit overigens geen vers vlees. De kwaliteit van veel blikvoer is vaak zelfs nog slechter dan van brokken, dus pas daar wel mee op. Met vers vlees wordt in dit geval BARF of KVV bedoeld, waarbij je je hond dus echt rauw voert. Kijk maar eens op http://www.voerwijzer.com Daar staat een duidelijke uitleg over het vers voeren en kun je ook verschillende merken vergelijken.

Onze hond is een jaar geleden overgezet op KVV. Ze poepte 3 tot 4 keer per dag op de brokken die ze voorheen kreeg. Nu poept ze 1, hoogstens 2 keer per dag. De hoeveelheden zijn ook veel minder, alles wordt veel beter verteerd en opgenomen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:54

Zo vaak moeten poepen op een dag lijkt me ook niet echt normaal voor een hond?
Dan zou zijn spijsvertering misschien van slag zijn, icm stress (jullie uit het zicht).

Ik zou de hond sowieso van het brood afhalen, dat is geen hondenvoer.
En daarna de hond op goed voer zetten, dus geen supermarktkwaliteit.

En dan ook nog de hond vaker uitlaten.
Niet dat 4 x per dag niet genoeg is, maar om ongelukjes te voorkomen.