Toekomstige dekreu weet niet hoe hij moet dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorenza

Toekomstige dekreu weet niet hoe hij moet dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 12:36

Onze jonge reu wordt over twee maanden 2 jaar. We hebben hem sinds pupje en hij is oa aangeschaft als toekomstig dekreu-tje, maar inmiddels weet hij nog steeds niet hoe 'het' moet. Hij is nog wel heel speels en heeft zeker wel genoeg interesse in de dames, maar het komt niet verder dan proberen overdwars te dekken of achterstevoren ofzo. Proberen te helpen, teefje er bv goed en recht voor zetten heeft geen effect.
Is er nog hoop dat het kwartje gaat vallen? Mijn gecastreerde reu wist met 8-9 maanden al hoe moest. Het is een verschrikkelijk mooi en lief diertje en ik kan niet wachten op z'n eerstje nestje. Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt, dat ze op deze leeftijd nog steeds niet snappen hoe het werkt?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:40

ja hoor is toch je dekreu aanleren dat jij je er mee bemoeid, daardoor kan je hem dus ondersteunen en de dekking in goede banen leiden..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:17

Gewoon een (geduldig) loops teefje regelen en ze samen opsluiten in een kamer, webcam erop en ze lekker een paar uur met rust laten. Als het hem eenmaal gelukt is zal hij er de volgende keer niet zoveel tijd meer voor nodig hebben.
Je ermee bemoeien werkt vaak averechts, hij moet het echt zelf uitzoeken.

Miepie77

Re: Toekomstige dekreu weet niet hoe hij moet dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:27

eens met mn voorganger, heb een dekkater die pas na ruim 2 jaar snapte wat de bedoeling was dmv een poes die al 2 nestjes had gehad, die heeft hem zeg maar de gebruiksaanwijzing met plattegrond voorgelezen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:35

Miepie77 schreef:
eens met mn voorganger, heb een dekkater die pas na ruim 2 jaar snapte wat de bedoeling was dmv een poes die al 2 nestjes had gehad, die heeft hem zeg maar de gebruiksaanwijzing met plattegrond voorgelezen :P

Dus gewoon een loopse teef met ervaring erbij zetten. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:13

Ervaring wil niet altijd zeggen dat ze geduldig zijn, maar het is gewoon een beetje uitproberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:56

en als je zelf geen ervaring hebt met reutjes de goede kant op te wijzen etc, zoek iemand die dat wel heeft
, je moet er ook maar net handigheid mee hebben :j
soms hebben ze net wat hulp nodig om de goeie ingang te vinden ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:41

Je kunt je natuurlijk ook afvragen of je wel moet fokken met een dier dat nog te dom is om te dekken..... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:49

Vind ik leuk :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:52

Ik kende er ook zoeen die heeft het nooit geleerd. Daar deden ze alles met ki na tig keer proberen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:57

Kuggur schreef:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of je wel moet fokken met een dier dat nog te dom is om te dekken..... ;)

_O- _O- _O- _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:58

Kuggur schreef:

Jep!! Heeft deze hond qua gezondheid, karakter (en uiterlijk) echt zoveel meerwaarde voor het ras en is hij zo geweldig dat dekken echt van groot belang voor het ras is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:00

Iris82 schreef:
Ik kende er ook zoeen die heeft het nooit geleerd. Daar deden ze alles met ki na tig keer proberen.

jep leuk en als je daar dus mee door fokt en het door ver erft dan zit je dadelijk in een raspopulatie met een heel gedeelte honden die niet gedekt willen of kunnen worden. Geen idee of je daar op staat te wachten.

Daarnaast ben ik een heel raar mens :P als de natuur zelf niet lukt dan is er iets niet in orde wat wij mensen niet op kunnen vangen. Echter in zo'n geval ben ik van het luisteren naar de dieren. Wat niet wil gebeurd niet als het niet van levensbelang is en dus perce moet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:02

Er zijn al zoveel hondenleed op de wereld zonder baas en of is afgedankt/ gedumpt.

Kijk bij de Marktplaats, ontzettend veel honden die men kwijt moeten.

En dan gaan vermeerderen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:16

ik ben zelf niet tegen fokken van mij mag TS fokken naar goede en gezonde honden is nog steeds vraag want er zijn veel honden maar helaas overlijden er ook veel.

Dat er zat overbodige honden zijn idd maar niet alles wat gefokt wordt wordt gefokt op de MP manier. Dus men vind het mooi en het moet maar op elkaar want prachtige puppen gaan daar uit komen en karakter en gezondheid is niet belangrijk.

Kijk als dit een reu is van een ras met kleine populatie goede en gezonde honden en hij is rondom getest en in orde bevonden dan kan ik zelfs al snappen dat men als hij ook nog eens lijnen heeft waar verder niet veel of niet mee gefokt wordt dat hij voor de fok heel waardevol is. In zo'n geval zou ik ook van alles proberen i.p.v. zonder meer uitsluiten.

Echter als het gewoon een gemiddelde hond is die niet super bijzonder is (voor een eigenaar is dat wel zo dat snap ik maar nu gewoon algemeen naar een ras gekeken) dan zou ik het laten zoals het is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:50

Kuggur schreef:

_O-

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 15:07

Kuggur schreef:

Hihihi, ik moet hier stiekem ook erg om lachen. Ik vergeef het hem nog een beetje vanwege de jonge leeftijd, maar het bewijst dat tie inderdaad niet al te bijdehand is :o
Mocht het kwartje inderdaad niet vallen, dan houdt het gewoon op voor hem. Wellicht ga ik dan voor een reu-tje buiten de deur, ik zie wel. Maar ik geef de hoop nu nog niet op, wellicht lukt het als mijn oudste weer loops wordt .Zij is 6 en weet dondersgoed hoe het moet :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:14

Ragdollcat schreef:
Er zijn al zoveel hondenleed op de wereld zonder baas en of is afgedankt/ gedumpt.

zegt de persoon met een raskatten-naam... :')

We weten verder niets van deze hond, beetje voorbarige conclusie dus.
Wie weet is het wel een ras die goede dekreuen nodig heeft en is dit een goede dekreu voor dit ras, los van dat hij niet wil dekken :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:26

Diaz schreef:
Ragdollcat schreef:

zegt de persoon met een raskatten-naam... :')

We weten verder niets van deze hond, beetje voorbarige conclusie dus.
Wie weet is het wel een ras die goede dekreuen nodig heeft en is dit een goede dekreu voor dit ras, los van dat hij niet wil dekken :P

Nou en?

Ik fok tenminste niet met de dieren en ik haal ze lekker uit het asiel vandaan en of ik koop het maar dan wel bij goed bekend staande fokkers die er serieus mee bezig zijn.

En hij is gelijk geholpen toen hij er de leeftijd voor had.

Want aan vermeerderen doe ik niet. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:32

TS fokt toch geen pretnestjes?? Ze gaf al aan dat ze met stamboom en gezondheidsverklaringen fokt? Dat is dus iemand waar jij je raskat vandaan zou halen, alleen fokt zij dan honden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:38

Ragdollcat schreef:
Nou en?

Ik fok tenminste niet met de dieren en ik haal ze lekker uit het asiel vandaan en of ik koop het maar dan wel bij goed bekend staande fokkers die er serieus mee bezig zijn.

En hij is gelijk geholpen toen hij er de leeftijd voor had.

Want aan vermeerderen doe ik niet. :)

Je zou ook de TS op de man af kunnen vragen of ze serieus bezig is, gezondheidsonderzoeken laat doen. Je reacties wijzen er op dat je de conclusie al getrokken hebt dat dit niet zo is...misschien heb je gelijk hoor, ik heb geen idee....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:41

Het is zo jammer dat mensen meteen weer de moraalridder uithangen..

Voor dieren met een goede stamboom en gezondheidsverklaring is er altijd wel interesse..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:42

Ik denk van wel, want als ze serieus bezig is en ervaring heeft door de rasverenigingen en noem maar op, dan zou ze hier niet om hulp vragen over een reu die niet weet hoe te dekken.

En in haar profiel zie ik helemaal niets terug van dat het ook een erkende hondenfokker is/ heeft.

Wel foto's van de leuke mooie schitterende ponys.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:43

Misschien is het haar eerste dekreu?

Oordelen is zo makkelijk, afwachten tot je het volledige verhaal weet lastiger zie ik. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:47

Achja, je moet ook al je prive in je profiel zetten anders kan het niet waar zijn.
Als het je oprecht intresseert zou je ts ook kunnen vragen of ze foto's heeft.