Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tita schreef:Je had kan ook blaasontsteking hebben, dat is anders dan blaasgeruis.
Dat gaat echter alleen maar weg met AB toch een potje urine brengen bij de da omdat uit te sluiten.
Je kunt ook je kat op de bak zetten, misschien probeert ie te plassen maar lukt het niet dan weet je het ook zeker dat er iets mis is met de blaas
Ik heb 2x blaasontsteking gehad bij verschillende katten...de ene verloor kleine druppels plas, en de ander kromp in elkaar op de bak en ging gillen, piestte oplaats ook naast de bak
tita schreef:Geur weg is bijzaak, hoofdzaak is uitvinden waarom de kat in huis plast.
Ts dan doe je geen urine onderzoek maar koop je gewoon nieuw bankstelsel.
Picasso4ever schreef:tita schreef:Je had kan ook blaasontsteking hebben, dat is anders dan blaasgeruis.
Dat gaat echter alleen maar weg met AB toch een potje urine brengen bij de da omdat uit te sluiten.
Je kunt ook je kat op de bak zetten, misschien probeert ie te plassen maar lukt het niet dan weet je het ook zeker dat er iets mis is met de blaas
Ik heb 2x blaasontsteking gehad bij verschillende katten...de ene verloor kleine druppels plas, en de ander kromp in elkaar op de bak en ging gillen, piestte oplaats ook naast de bak
ik heb de kat die op de bank had geplast gecheckt; blaasontsteking zo goed als uitgesloten. Die keer dat de andere wél blaasontsteking had waren z'n oren vrij warm, klaagde echt (niet tíjdens het plassen trouwens) was onrustig, had écht last van z'n buik (als je eraan zat kreeg je gelijk een paar nagels om je oren. Wat logisch is, maar wel typerend) hij likte zich 'daar' de héle tijd, liet zich echt omvallen tijdens het lopen om zich te kunnen likken...
Dat heeft/doet die ander die op de bank had geplast allemaal niet, geen enkel van bovengenoemde symptomen. Dus vandaar; het lijkt mij echt héél onwaarschijnlijk dat hij blaasontsteking heeft.
matasja schreef:plast hij überhaupt wel op de bak? dat er plas in de bak ligt zegt niet dat hij erin gaat, kan ook ergens een eigen "hoekje" hebben.
probeer eens een andere korrel, bv van vitakraft, die doorzichtige parels, deze zorgen ook dat het niet stinkt in huis door de kattenbak, maar de korrels zelf zijn geurloos, misschien vind hij de geur te sterk.
heb je een bak met een deksel/klepje? zo ja probeer die er eens een dagje af te laten.
werkt dit beide niet zou het een dominatie probleem kunnen zijn.
verder zeg je dat je struvietbrokjes geeft, deze zijn ter preventie, maar als er nog struvieten zitten kun je ook natvoer krijgen die de struvieten echt afbreken.
qua kattenluikje, je kan een luikje kopen die op een microchip werkt. zelfde chip als de back home chip dus erg fijn en geen bandje om.

SuperAssie schreef:Beste is toch voor iedere kat één katten bak + eentje extra, verspreid ze zoveel mogelijk in het huis, zorg dat ze goed schoon blijven(dat doe je al, dus dat is al goed). Probleem kan misschien ook zijn de vulling met het frisse geurtje.. Daar houden sommige katten echt niet van. Probeer en eens een zonder geurtje? Dat geurtje zit er namelijk echt voor ons, niet voor de katten. En als je hem iedere dag schoon houd, wat je al doet, dan ruik je die bak echt niet hoor.
Als het dan nog niet over gaat zou ik toch een dierenarts bezoekje doen, kan best zijn dat ze toch iets onder de leden heeft etc waardoor ze zich niet prettig voelt en ergens anders gaat plassen dan de kattenbakken.