Agressieve honden in het asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Agressieve honden in het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:17

Na aanleiding van het topic voor mensen met een 'moeilijke' hond: een topic over waarom er in hemelsnaam zoveel honden met gedragsproblemen zijn. (niet persoonlijk bedoeld naar iets of iemand, maar het is gewoon zo)
Veel herplaats honden hebben gedragsproblemen die veroorzaakt worden door gebeurtenissen in het verleden.

Wij zijn rond aan het kijken voor een nieuwe hond, onder andere op ikzoekbaas.nl. En wat ik daar lees... Man o man...
"Terughoudend naar vreemden en wil nog wel eens happen."
"Kan met honden/katten/kinderen: Nee"
"Liefst plaatsen op een erf en niet in gezinssituatie ivm gedragsprobleem"
"Niet voor de beginennde hondeneigenaaar ivm gedragdprobleem"
"Zeer waaks, heeft de postbode gebeten"
"Moet weg ivm agressie naar de kinderen"

En zo zijn er tig... Wat doen de mensen toch met hun hond? Waarom zitten er zoveel honden in het asiel met (angst)agressie?

Wij zoeken een hond die goed kan met mens en dier. Omdat we in het verleden een hond had die dat niet kon, en dat willen we echt niet herhalen. We wonen in een vrij drukke buurt, dus een hond die niet goed tegen mensen kan past gewoon niet in deze omgeving. Een hond die mensen juist leuk vindt kan dan wel weer heel goed.

Maar goed, het valt me dus op dat echt 80% van de honden die ik bekeken heb bijt, gebeten heeft of angstsgressie vertoond. Dat vind ik echt erg. Ik vind het niet veilig om deze honden te plaatsen eigenlijk... Ik bedoel, de nieuwe eigenaar kan er goed voor zijn, en dat kan goed gaan, maar hoe zit het met de veiligheid van de maatschappij? Een agressieve hond die losbreekt, dat risico kunnen we toch niet lopen?
Ja, de dieren verdienen een kans, maar is dat het risico echt waard?

Moeten we dieren die tekeken van agressie vertonen wel weer toelaten in de maatschappij? Dat brengt mij naar het topic over het paard die door een hond is aangevallen. Dat kan toch niet? En dit was dan een groot en sterk paard. Wat als die hond het op een kind had voorzien?

Dan hebben we nog de eeuwige buitenland discussie. Dieren uit het buitenland naar Nederland halen om ze hier een beter leven te geven. De pupjes wil nog wel, maar de volwassen dieren.. Gewend om op straat te leven en zichzelf te verdedigen en te vechten voor hun voedsel. Die komen hier in de stad, met een voerbak en een warme mand. Vaak vertonen ze zeer afwijkend en mogelijk gevaarlijk gedrag. Moeten we onszelf die problemen wel op de hals halen?

Wat vinden jullie van het beleid in nederland mbt het herplaatsen van huisdieren met gedragsproblemen?

Hebben jullie een herplaatser met agressie/gedragsproblemen? Heb je daar bewust voor gekozen of bleek het een 'toevalsbevinding' na aanschaf?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 03-10-13 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kermis

Re: Agressieve honden in het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:21

Ik kan me niet anders dan aansluiten bij jouw post.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:23

Dan heb je nog mazzel dat het betreffende asiel het erbij zet. Mijn vader heeft een Engelse bulldog uit het asiel gehaald waarbij hij geen enkele waarschuwing kreeg. Toen de beheerder van het asiel voor de derde keer belde of alles nog wel goedging, voelde mijn vader dat er meer aan de hand was. Hij heeft ernaar gevraagd maar kreeg geen antwoord. Mijn stiefmoeder moest eerst twee keer heel fors gebeten worden.....

Beetje jammer want als ze het van te voren geweten hadden, waren ze anders met de hond omgegaan en had mijn vader ervoor kunnen zorgen dat dit niet gebeurd was. Nu was het vertrouwen weg en hebben ze besloten de hond terug te brengen. Mijn vader heeft open kaart gespeeld en uiteindelijk kreeg hij dus ook te horen dat dit al tig keer eerder gebeurd was. Daarop heeft mijn vader aangeboden de hond op zijn kosten in te laten slapen want baas nummer tien op rij had echt geen verschil geboden. Dat werd geweigerd en vervolgens stond de hond doodleuk weer in de aanbieding op de asielpagina, zie http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=264508

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:25

Een herplaatser kies je omdat je een hond een tweede kans gunt. Met die honden moet je hard aan het werk om er weer een gewone gezinshond van te maken. Dat moet je kunnen en je moet er maar zin in hebben. Het is zeker niet makkelijk, maar als je een doorzetter bent en je inleest kan je van bijna iedere hond een normaal dier maken. Het is net als met paarden; in de hand van de een is het een draak, in de hand van een ander een mak schaap...

Zelf heb ik een buitenlander. Hij was ruim 1 jaar toen hij kwam en kende niks. We zijn 9 maanden verder en hij is in de stad nog niet 100% relaxt (hij vindt drukte snel eng), maar hij loopt los in het bos en is in thuis werkelijk geweldig. Het was hard werken met hem, maar hij is het meer dan waard.

EDIT: ik vergeet te zeggen dat ik agressieve honden niet vind thuishoren in de maatschappij, maar ik vind ook dat "niet met kinderen" vaker te maken heeft met opvoeding (rangorde/dominantie) dan met niet af te leren agressie....
Laatst bijgewerkt door EllenB op 03-10-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:25

wij hebben een hond die ontzettend bang is naar vreemde mensen toe.. of het echt een grdragsprobleem is... tja beslis jij het maar.. wij zijn eraan gewent, toch zal hij nooit bijten etc.. doet hij gewoon niet. Hij blaft wil weg en that's it.
toch snap ik je post wel!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:28

daffodil schreef:
Dan heb je nog mazzel dat het betreffende asiel het erbij zet. Mijn vader heeft een Engelse bulldog uit het asiel gehaald waarbij hij geen enkele waarschuwing kreeg. Toen de beheerder van het asiel voor de derde keer belde of alles nog wel goedging, voelde mijn vader dat er meer aan de hand was. Hij heeft ernaar gevraagd maar kreeg geen antwoord. Mijn stiefmoeder moest eerst twee keer heel fors gebeten worden.....

Beetje jammer want als ze het van te voren geweten hadden, waren ze anders met de hond omgegaan en had mijn vader ervoor kunnen zorgen dat dit niet gebeurd was. Nu was het vertrouwen weg en hebben ze besloten de hond terug te brengen. Mijn vader heeft open kaart gespeeld en uiteindelijk kreeg hij dus ook te horen dat dit al tig keer eerder gebeurd was. Daarop heeft mijn vader aangeboden de hond op zijn kosten in te laten slapen want baas nummer tien op rij had echt geen verschil geboden. Dat werd geweigerd en vervolgens stond de hond doodleuk weer in de aanbieding op de asielpagina, zie http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=264508

Belachelijk!
Wij hebben ook een hond met een gedragsprobleem gehad. Toen we haar een tijdje in huis hadden bleek dat ze al 4 gezinenn had gehad voordat wij haar kregen. Maar ze werd steeds teruggebracht naar het asiel omdat ze zo lastig was. Maar die was dan niet echt agressief. In het begin hapte ze richting schoenen als die bij haar mand kwamen, maar echt bijten, nee. Dat niet. Dat diertje was echt alleen bang en zou nooit bijten als je haar niet tot het uitsterste dreef.

Maar feit is wel dat het asiel dat destijds verzwegen heeft, en dat vind ik wel heel kwalijk. Ik was toen 9 of 10 toen we haar kregen, dus dan loop je als asiel wel een risico... Wat als ik een wat onstuimiger kind was geweest en op de hond was gedoken als ze in haar mand lag? Ik denk dat ze dan (toen ze net bij ons was) best eens had kunnen bijten. Gelukkig waren wij 'normale' mensen en is het helemaal goedgekomen met haar, maar ik vindt dat asiels daar meer informatie over moeten geven en honden misschien moeten weigeren aan bepaalde persoenen die er niet mee om kunnen gaan. Of misschien zelfs de dieren helemaal niet plaatsen als ze echt agressief zijn.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:30

Ik verbaas me ook dat er zoveel honden met gedragsproblemen zijn. Maar er zijn ook veel honden die nieuwe goede baas krijgen welke de hond goed kan heropvoeden.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 03-10-13 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:30

kionasuppie schreef:
wij hebben een hond die ontzettend bang is naar vreemde mensen toe.. of het echt een grdragsprobleem is... tja beslis jij het maar.. wij zijn eraan gewent, toch zal hij nooit bijten etc.. doet hij gewoon niet. Hij blaft wil weg en that's it.
toch snap ik je post wel!

Het gaat mij dan vooral om honden waar dus letterlijk bij staat dat ze bijten als ze bang zijn. Dat vind ik echt te ver gaan voor de maatschappij. Een hond die bang is en blaft, maar niet bijt, is natuurlijk een heel ander verhaal. Die verdienen zeker een tweede kans.

Ik wil zelf graag een hond uit het asiel, omdat ze die tweede kans verdienen. Maar er zit gewoon niets wat mij aanspreekt wat geen bijtincidenten op zijn naam heeft staan... Triest.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:34

Ja erg he....ik heb heel erg gezocht op internet en kwam op het bulldoggenforum al dingen tegen waarvan ik eigenlijk wist dat het op deze hond betrekking had. En het ging dus ook fout. De eerste keer dachten ze nog dat mijn stiefmoeder m had laten schrikken en dat ie daarom deed maar de tweede keer werd duidelijk dat het dat niet geweest was. Dier lag in zijn mand aan de andere kant van de kamer toen ze door de kamer liep. Hij schoot uit zijn mand en viel haar been aan. Beet haar vol in haar voet en liet niet meer los. Ze hebben zijn kaak moeten ontzetten om haar voet los te krijgen....je wilt toch niet weten wat dat kan betekenen in een gezin met kinderen. En dan staat er nu bij dat kinderen niet favoriet zijn. Er had met koeienletters moeten staan dat dit dier niet in de buurt van kinderen gehouden kan worden! Ik snap dat gewoon niet.

En mijn vader was er stuk van....die had het nog wel aangedurfd maar mijn stiefmoeder niet en dat snap ik helemaal. Mijn vader heeft veel meer ervaring met moeilijke honden dan zij, de boxer ervoor had de eerste acht maanden van zijn leven in een schuur doorgebracht, nou die was dus ook echt niet makkelijk. Als het asiel gewoon eerlijk geweest was, hadden ze m gewoon genomen maar waren ze anders (strikter) met m omgegaan. Nu kon ie razendsnel het hele huis tot zijn eigendom claimen zonder dat ze daar voldoende bij stilstonden met als gevolg een hele vervelende bijtwond en een hond weer terug in het asiel. Waar hij mijns inziens niet hoort, want ik vraag me af of dit dier nog te heropvoeden is met zijn zes jaar en tig bijtincidenten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:35

Wij hebben een hond gehad met agressie/gedragsprobleem. Hij was 5x teruggebracht, en zelfs van asiel verhuisd omdat hij een medewerker had gebeten.
Ik heb achteraf nooit begrepen hoe ze hem hebben kunnen herplaatsen, heb ook nooit meer een vraag van het asiel gehad hoe het met hem ging.
Hij was voor ons een superlieve hond, maar bleef agressief naar (buur)kinderen, vreemden, bekenden, andere honden.. Loslopen was geen optie, en als er bezoek kwam moest de hond naar de schuur (aangezien het bezoek wel binnen mocht komen, maar het niet moest wagen om weg te gaan).

Ik dacht heel eerlijk dat het wel mee zou vallen, dat het asiel nooit een hond zou herplaatsen die zo dominant/agressief is, maar dat is in de praktijk dus wel zo...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:38

Ondanks dat elke hond een tweede / derde / vierde kans verdient... Zijn sommige dieren écht beter af met een spuitje...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:40

EllenB schreef:
Een herplaatser kies je omdat je een hond een tweede kans gunt. Met die honden moet je hard aan het werk om er weer een gewone gezinshond van te maken. Dat moet je kunnen en je moet er maar zin in hebben. Het is zeker niet makkelijk, maar als je een doorzetter bent en je inleest kan je van bijna iedere hond een normaal dier maken. Het is net als met paarden; in de hand van de een is het een draak, in de hand van een ander een mak schaap...

Zelf heb ik een buitenlander. Hij was ruim 1 jaar toen hij kwam en kende niks. We zijn 9 maanden verder en hij is in de stad nog niet 100% relaxt (hij vindt drukte snel eng), maar hij loopt los in het bos en is in thuis werkelijk geweldig. Het was hard werken met hem, maar hij is het meer dan waard.

EDIT: ik vergeet te zeggen dat ik agressieve honden niet vind thuishoren in de maatschappij, maar ik vind ook dat "niet met kinderen" vaker te maken heeft met opvoeding (rangorde/dominantie) dan met niet af te leren agressie....

De meeste mensen komen naar een asiel om een hond waar een klik mee is een goed tehuis te geven en niet om de komende 10 jaar als een soort van TBS bewaker te moeten leven met een hond die tijdelijk of zelfs blijvend een gevaar is voor de omgeving.

Maar als ik in dit topic de ervaringen zo lees zouden sommige dierenasielen toch een wat minder strikt "niet euthanasiebeleid" moeten volgen. En eerlijker moeten zijn over mislukkingen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:42

Het lijkt wel of ik zelf dat stuk heb geschreven!
Volgens mij zijn er nog steeds veel te veel mensen die er niet goed over na denken als ze een hond in huis nemen. Met alle gevolgen van dien..

Wij zijn ook aan het kijken voor een herplaatser maar bij ons valt ook 80% af door bijtincidenten of door het niet kunnen met andere honden en of kinderen.

Omdat wij niets kunnen vinden wat geschikt is en gaan nu toch op termijn bij pups kijken.

Overigens vind ik het belachelijk dat die engels bul van hier boven nog aan word geboden! Idioten!!! Een arm is erg, maar wat als hij een kind pakt? (Hoeft ook niet in huis te zijn maar buiten) die asiels mogen per direct dicht! Dan de agressieve honden maar die ingeslapen worden.. jammer. Dit gaat te ver..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:45

Terwijl sommige "agressieve" honden bij de juiste nieuwe eigenaar geen gevaar hoeven te vormen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:46

Ik vind het moeilijk als er staat dat de hond niet in een gezin met kinderen geplaatst kan worden. Want bij ons thuis zijn geen kinderen, maar op straat wel. Het beeld wat ze dan soms geven is denk ik gewoon niet juist...

Ik zat net weer te kijken. Een hondje waarmee ze al tijden aan het oefenen zijn omdat ze had gebeten uit angst en zich zo ellendig voelde en dat ze met veel pijn en moeite weer een beetje plezier uit het diertje halen. Maar verderop staat dat het een ongecompliceerde hond is en blijft.. Euh...???

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:49

Soms word er ook bij gezet dat een hond niet met kleine kinderen kan, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat een hond onbetrouwbaar is. Soms kan een hond ook te lomp of druk zijn voor kleine kinderen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:50

Wesco schreef:
Terwijl sommige "agressieve" honden bij de juiste nieuwe eigenaar geen gevaar hoeven te vormen.

Klopt, maar daar zijn er dus te weinig van, zulke nieuwe eigenaren.
En laten we wel wezen: er zijn nogal wat mensen die hun eigen capaciteiten behoorlijk overschatten...
Daarbij: ik heb zelf wel eens meegemaakt hoe een hondentrainer haar te corrigeren hond liet ontsnappen uit de halsband waarop dat dier mijn hond te grazen nam...
Maar mevrouw bleef maar volhouden dat het gedrag van haar hond maar "tijdelijk" was, en dat het uiteindelijk allemaal goed zou komen. 8)7

Daar heeft degene die gebeten is op dat moment duidelijk geen boodschap aan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:50

Ik kan het ook niet begrijpen dat er zoveel honden zijn met problemen.

Wij hebben altijd honden gehad, mijn ouders zijn begonnen met een samojeed ruin, niet gepland overigens.
Mijn moeder werkte toen nog als poets vrouw tijdens haar studie en heeft de hond gekregen omdat de eigenaar doodsbang voor het dier was, hond was een jaar oud en bracht hele dagen door in zijn eigen uitwerpselen in zijn bench.

Dier was ook echt agressief, maar een bloed mooie hond met een van de betere stambomen. (ouder honden rechtstreeks van Rusland.) Zeer cru maar mijn vader heeft letterlijk met de hond gevochten toen zij hem net hadden. Het dier heeft nog 17 jaar bij ons geleefd en is de liefste gezinshond ooit geweest. Een goede waker, liet iedereen binnen maar buiten kwamen ze niet meer, dat was dus koffie drinken als vrienden van mijn vader dacht ach die hond kent me toch en maar wachten tot iemand thuis kwam.

Toen Iwan een paar jaar was kwam Chelsea een samojeed teefje puppy, dit is ook een geweldige gezinshond geweest, heeft een keer ruzie gehad met Iwan in de jaren dat ze samen waren maar verder nooit gemeen richting mensen of dieren.
Toen Iwan overleed kreeg mijn moeder een frans buldogje van een vriendin die stervende was door kanker. Was een pup en in zeer slechte gezondheid. Chelsea, Hope en de twee katten lagen altijd bij elkaar te slapen en mijn broertje en zusje sprongen er geregeld boven op, trokken aan staarten en oren. Geen enkele grom of snauw nooit.

Chelsea en Hope zijn helaas niet meer.

Mijn moeder heeft nu sinds enkele jaren de bastaard hond van mijn oma omdat deze naar het bejaardenhuis ging, ook dit is een leuk dier, een blafferd dat wel, maar is niet veel gewend omdat hij enkel korte rondjes met oma ging. Verder hartstikke lief, betrouwbaar, niet bijten.
Mijn moeder woont samen met haar vriend die een Berner Senner heeft, deze is net gecastreerd is geloof ik 4 jaar jong. Lief dier, betrouwbaar, luistert goed, zeer enthiousiast en met vier kinderen hartstikke lief, ook richting de hond van mijn moeder en de kat. Enige probleem is wel dat hij nogal graag op twee poten staat en dus tegen je op springt. Dit word gelukkig elke keer goed gecorrigeerd, maar merk wel dat deze hond veel meer vrijheid heeft gekregen dan onze honden altijd kregen wat dat betreft.

Ook mijn oma en opa hebben meerdere honden gehad van herder tot Duitse Dog tot Chihchu etc. nooit problemen tot deze hond dan, deze kan niet alleen zijn, verlatingsangst. Na verschillende honden'therapeuten', aroma verstuifers, radio, tv etc. gaat hij dus overal mee naar toe of naar de oppas. Dit is dan ook de eerste hond die ook boven slaapt.

Ik snap dus niet dat er dus toch zoveel honden met problemen zijn dit is heel onnodig.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:53

Wesco schreef:

Maar dat risico wil ik niet lopen! Ik wil graag mijn andere hond heel houden en ook van mijn buurmeisje wil ik nog niet af :=

En straks hebben we wel een kind in huis en dan? Hond weer weg? Nee ik wil een hond die ik de rest van zijn leven een leuk leven kan geven.

En in sommige teksten staat inderdaad erg tegenstrijdige situatie..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:53

Wesco schreef:
Soms word er ook bij gezet dat een hond niet met kleine kinderen kan, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat een hond onbetrouwbaar is. Soms kan een hond ook te lomp of druk zijn voor kleine kinderen.

Op zich kun je nog beter hebben dat ze wat te voorzichtig zijn, en zeggen dat een hond niet met kleine kinderen kan (en dat kan heel goed door lompheid , drukte zijn ja) dan dat er domweg gezwegen wordt over bestaand bijtgedrag.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:55

Het gaat nu om de asiels die inderdaad "gevaarlijke" honden als herplaatser aanbieden, maar dat komt omdat zoveel mensen een hond nemen, denken dat de hond geboren word met de commando's "Hier, blijf, zit & lig" en jeetje, als de hond dan ineens zelf maar leider gaat worden omdat hij geen leider heeft, word de hond bestempeld als "gevaarlijk" en moet hij maar naar het asiel of iets dergelijks. Vreselijk vind ik het.

Ben er wel mee eens dat sommige honden beter af zijn met een spuitje als van hot naar her geplaatst en overal tot de conclusie dat er inderdaad niet mee valt om te gaan, dás pas frustrerend en verwarrend voor een hond die al problemen heeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:56

Gedeeltelijk met je post eens, maar ik zie bepaalde dingen die onder 'gedragsproblemen' genoemd worden niet alleen problemen ontstaan door verkeerde/geen opvoeding. Karakters van dieren verschillen net als dat die van mensen dat doen. Ook zal een ene persoon heel anders reageren op een situatie dan een ander en dat is dus bij honden ook zo. Een hond die bij de ene persoon totaal niet op zijn plaats kan/zal zijn, kan het bij een ander juist heel goed doen.
Veel honden komen helaas ook in asiels, doordat mensen van die films hebben gezien (Rex/Lassie/Dalmatiers/Hatchi), denken zo'n hond moet ik ook hebben, maar zich totaal niet verdiepen in het ras -O- Dan is ineens zo'n o zo schattige pup, toch niet zo leuk meer als die wat groter is....
Het is ontzettend rot als een hond meerdere keren opnieuw geplaatst moet worden, maar dat geldt gelukkig niet voor iedere hond.

Ik zie dat niet als onjuist, kan niet thuis bij kinderen! Als je je hond netjes bij je houdt (wel of niet aan de lijn) hoeft dat toch totaal geen problemen op straat te geven als je kinderen tegen komt?!? Maar in huis kun je gewoon niet 24 uur per dag je kind/hond in de gaten houden of het wel goed gaat. Het kind komt dan ook op plaatsen die de hond als eigen ziet en zal dan veel sneller reageren als wanneer je een kindje onderweg tegen komt.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:56

Ik vond dat het asiel bij onze hond wel de juiste informatie gaf. Jammer dat sommige asiels dat niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:59

Veel mensen "nemen" een hond, zonder dat ze eigenlijk weten hoe je met een hond om moet gaan.
Een puppy is zó gekocht. Maar een boek lezen over puppy's, hondengedrag, etc. is weer een stap moeilijker. Veel mensen slaan dat helemaal over en beginnen dus aan een huisdier, zonder dat ze weten hoe de psyche van het dier werkt.

Als er dan een klein probleempje is, pakken ze het niet of niet goed aan. En kan het escaleren tot het probleem zo groot is, dat de situatie onhoudbaar is geworden.
En dan gaat 't beestje naar 't asiel.

"Verkeerd" dierengedrag is 9 v/d 10x een mensenprobleem. Veroorzaakt door mensen/baasjes.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:00

Kentaro schreef:
Ik zie dat niet als onjuist, kan niet thuis bij kinderen! Als je je hond netjes bij je houdt (wel of niet aan de lijn) hoeft dat toch totaal geen problemen op straat te geven als je kinderen tegen komt?!? Maar in huis kun je gewoon niet 24 uur per dag je kind/hond in de gaten houden of het wel goed gaat. Het kind komt dan ook op plaatsen die de hond als eigen ziet en zal dan veel sneller reageren als wanneer je een kindje onderweg tegen komt.

Maar stel je krijgt een hond die dus niet met kinderen kan en naar ze uitvalt. Aan de riem is dat geen probleem, maar wat als hij zich uit de riem weet te werken? Vinden we dat dan echt een gevaar voor de maatschappij of moet zo'n hond wel geplaatst kunnen worden?