Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammylover schreef:Mij is geleerd om mijn wijsvinger tussen de voorpootjes te leggen, richting de borst, duim aan de ene kant van het lijfje, de overige drie vingers aan de andere kant, zodat het konijn echt in je hand ligt en dan met je andere hand het kontje ondersteunen.
Geryon schreef:Dat lijkt inderdaad een fijne manier. Beste is natuurlijk om ze zo min mogelijk op te pakken. Mijn buitenkonijnen waren niet tam, dus kon niet anders dan ze eerst bij hun nekvel pakken, helaas.
oomens schreef:Sammylover schreef:Mij is geleerd om mijn wijsvinger tussen de voorpootjes te leggen, richting de borst, duim aan de ene kant van het lijfje, de overige drie vingers aan de andere kant, zodat het konijn echt in je hand ligt en dan met je andere hand het kontje ondersteunen.
Bedoel je vanaf de voorkant?
Dat zal bij ons konijn niet lukken, want je mag van hem never nooit onder zijn kin/hals komen.

aanmaken. Klopt dit? Ik pak een.konijn soms bij de nek en dan kont ondersteunen of opscheppen en dan ondersteunen. Alleen wel opletten dat ie stil zit anders kunnen ze hun rug breken.
Willemina_L schreef:Plaats je linkerhand om de oren, de rechterhand om de staart. Til dan vanuit je knieën het dier omhoog tot mondhoogte. Met de tanden kunt u vervolgens het gewicht van de handen ontlasten door het in de nek of rug vast te pakken. Dit alles uiteraard met beleid....![]()
![]()
![]()
Even voor de duidelijkheid: Ik ben dol op konijnen hoor en zal ze altijd netjes oppakken als het echt nodig is om ze op te pakken. Konijnen vinden het over het algemeen helemaal niet leuk om opgepakt te worden...
Sylvia_S schreef:Geryon schreef:Nou sorry maar ik heb echt nog nóóit een moeder konijn haar jong zien pakken.
Mij lijkt juist dat ze adrenaline aanmaken als je ze aan het nekvel pakt, want het zijn nog altijd prooidieren.
Oeps sorry, waarschijnlijk ben ik dan in de war geweest met een ander dier.