moedeloos...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

moedeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 16:29

Wat kan ik nog doen? Heb twee oudere honden, broertjes van 12. Nu eet Taco al sinds meer fan n week niet en ademt heel vlak met een toon erbij. Woensdag bij de da geweest, boven de 40 graden koorts... da denkt aan n longontsteking ( da en ik geen flauw idee hoe t kan), spuit en ab kuur gehad. Koorts zakt alleen maar naar 39,3 - 39,5... eten krijg ik er niet in, echt van alles geprobeerd. Vrijdag weer naar de da geweest. Weer spuit, koorts zakte naar 39,1 ( joehoe dacht ik nog) , ademhaling geen verandering... nu weer gemeten: 39,7...maar t ergste is, dat ik echt helemaal geen eten in krijg, absoluut niets :-(
Zometeen weer da, maar zou t ook wat anders kunnen zijn ? Na 5 dagen AB + de 2 spuiten zou toch tenminste iets verbetering moeten zijn, of niet ?
Alle suggesties zijn welkom

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:32

Drinkt hij wel goed? Heb je al gekookte rijst met kip geprobeerd? Dat eten ze bijna altijd wel.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:34

Heel lastig, maar drinkt hij wel?
Dat is belangrijker dan eten.

Heel sneu om te zien dat je hond zo ziek is en dan vooral ook nog dat benauwde ademhalen erbij. Je maakt je (terecht) zorgen.

Hoop dat de medicatie aanslaat mocht er straks weer een spuit in gaan. Je zou zeggen dat AB nu toch wel wat moet gaan doen.

Sterkte en een knuffel aan Taco :(:)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:36

drinkt hij wel water?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 16:40

Dankje, drinken ook alleen maar mondjesmaat, maar tenminste n beetje.ik vind t gewoon zo raar dat hij niet op ab ab reageert. En ben natuurlijk doodsbang dat t fout afloopt...

HorseTopShop

Re: moedeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:01

Dat is goed. Al is het maar een beetje....
Bespreek het straks weer met de DA. Hij/zij zal ook moeten zien dat het niet goed is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:07

Ik gaf de oude hond van mij een gebakken hamburger. Of als het echt niet wilde slagroom of vla. Niet echt gezond, maar dat at hij altijd wel. DA zei altijd, maakt niet uit als er maar wat ingaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:10

Zit er niks dwars in z'n keel/slokdarm? Dat kan ook een moeizame ademhaling geven omdat de luchtpijp dichtgedrukt wordt, geeft uiteraard ook koorts, en dan is het vrij logisch dat je hond niet wil eten...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:13

Ik ging dan toch ook eens naar een andere DA voor een second opinion.
En wat eten betreft: idd, maakt niet zoveel uit wat, als je er maar iets in krijgt.
Ik heb hier een hond al eens brintapap gegeven, of yoghurt (met honing) eten ze meestal ook wel.
Misschien keelpijn? En dat hoeven ze maar op te sloeberen.
Zou het zeker eens proberen met een beetje lauw water met honing, als ze misselijk zijn helpt dat wel iets.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:15

Misschien eens nadenken over een rontgen (keel/slokdarm/longen/borstholte)
Veel sterkte!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 17:56

Allemaal bedankt voor de tips en lieve woorden. Slokdarm en keel zijn in orde. Ruis komt van de rechter kant van de long, maar er drukt niets op , volgens da zijn alle andere organen van gewone grote
. Eten heb k er echt van alles verzonnen, hij likt niet eens van mijn hand. Morgen wordt n groot bloedbeeld gemaakt. Ik wordt er alleen knetter van dat ik mijn jong zie lijden en niets kan doen , en zijn broer heeft t ook moeilijk mee... is echt vertederend om te zien hoe hij zich om Taco bekommert. .. likken, troosten, daar houd ik mijn hart ook nog vast over. Hun zijn in de laatste 12 jaar nog nooit zonder elkaar geweest ( behalve de laatste paar dagen toen ik met taco naar de Da was... en toen heeft Pake de boel bijna afgebroken)...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 19:33

Hehe, whiskas zakjes natvoer voor kittens werkt...1 zakje heeft hij binnen, tenminste wat :-)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:58

gelukkig iets binnen!

begrijp ik uit je post dat je al wel een rontgen hebt laten nemen?
aangezien de DA zegt dat de organen de juiste grote hebben.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:00

Je kunt bij de dierenarts blikjes voer krijgen voor honden deze kun je aanlengen met wat water tot het vloeibaar word en met een grote spuit in de bek spuiten. In deze blikjes zitten alle voedingstoffen die een hond nodig heeft. Toen mijn Rottweiler het Parvovirus had hebben wij hem zo weer aan het eten gekregen....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 10:25

ff update, het koorts is nu wel weg ( gelukkig, dus dat heeft de AB kuur wel voor elkaar ) maar het ademen blijft , ook het eten wil niet - ondertussen ben ik al blij als Taco n half zakje kattenvoer binnen werkt... vanmiddag weer naar da... maar ik heb zo het gevoel dat hij het gewoon opgeeft. De laatste twee dagen gaat hij nog harder achteruit, ligt alleen maar en wil absoluut niet wandelen, sloft met starre ogen achteraan ( en dan heb ik het over 50 meter naar een grasveldje) . Terug meteen in zijn mandje, liggen hoofd naar beneden en niet eens op een knuffelbeurt reageren.
Zou dat kunnen dat hij gewoon opgeeft ? Het gaat mij niet om de kosten ( tot nu toe zijn we al aardig op weg naar de 300 :\ ) maar om nog een week zo verder te dokteren en geen enkel verbetering wat het ademen betreft te zien ik wil niet dat hij lijdt en volgens mij doet hij dat op dit moment toch heel erg... raar blijft ook, dat hij niet hijgt of hoest... alleen zo vlak ademen...
Dus ik zit hier maar te malen... en heb er ook nog een tweede probleem erbij: zijn broer Pake is dus fit en vrollijk, hij bekummert zich extreem om Taco ( poetsen, likken, tegen hem aankruipen ) en zodra ik naar de Da ga - of met Taco alleen ga wandelen, breekt Pake de boel af en jankt nog erger als een wolf.
Ik ga dus eerst met Pake, zodat ie zijn energie kwijt kan, dan geef ik hem eten ( wat er normaal gesproken binnen n halve seconde weg is door die vreetzak :9 ) en ga dus met Taco naar het veldje. ik ben nog niet de oprit af en het janken begint... en kom ik terug: dan pas eet ie.Hij wil dus absoluut niet zonder zijn broer, ook al is mijn man thuis...
Dus ik houd mijn hart vast als het met Taco fout afloopt..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:57

Is er een rontgen genomen van de longen/hart?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:04

als ik dit zo lees zou ik eigenlijk toch wel met spoed een rontgenfoto + bloedbeeld laten trekken...alleen al om zeker te weten dat het wel een longontsteking is en niet iets anders ook speelt...

en ja..dat die 2 zo aan elkaar gehecht zijn,zo had ik er ook 2 broer en zus,zeker het reutje hing vreselijk aan het teefje,en zij is ook pas overleden...

reutje is echt heel lang zichzelf niet meer geweest,zo vreselijk down...hij is nu iets vrolijker maar nog steeds niet zichzelf,hij mist echt zijn maatje...overduidelijk...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:14

Idd, foto maken. Kan een hoop duidelijk worden of je wel of niet door moet tobben.
Sterkte

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:40

Als het afloopt heb ik maar 1 tip: je andere hond meenemen en afscheid laten nemen. Dus als de ene overleden is, de ander erbij laten en het tijd geven afscheid te nemen. Hebben we hier bijv ook gedaan met overleden poes en onze hond. Waren dikke maatjes, maar hond heeft hem daarna nooit gezocht. Hij stond wel 10 minuten te waken bij de overleden kat trouwens.

Sterkte, ik hoop dat hij toch nog opknapt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:09

Is er inmiddels al meer bekend hoe het gaat met Taco?
Idd wat Kimmie zegt, bloed en rofo geen idee? Om toch de zekerheid te hebben wat er aan de hand kan zijn?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 09:18

Update: gisteren met spoed naar n ander da (die mijne was op nascholing) zelde diagnose, spuiten en nog sterkere ab... vanochtend weer naar mijn eigen da want hij gaat nog harder achteruit. Maar nu kon ze wel iets in zijn buik voelen en alles duid op tumor met uitzaaingen ( hij had al lang op de ab kuren moeten reageren... om 11 moet ik terug komen voor echo. Wordt t dan bevestigd, is het direct exit. Hij lijdt nu echt, kan niet meer staan, lopen, eten...is alleen n hoopje ellende. Mij is aangeraden zijn broer mee te nemen, voor het geval dat...
Eerlijk: ik verwacht niet dat Taco weer mee naar huis mag... doet pijn maar zo is het ook geen doen en nog meer lijden mag echt niet... jullie horen het straks...en nogmaals bedankt voor al die tips en lieve worden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:25

Heel, heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:30

:( wat een trieste update....heel veel sterkte vandaag!! :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:33

verschrikkelijk nieuws....Heel veel sterkte vandaag!!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:37

Heeft ie geen harde of opgezwolle buik? Heel veel sterkte voor komende aankomende tijd!