Kennelhoest.... Bedankt he!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 12:39

Ik ben pissed! Goed pissed!
Ik zit hier met een pup van 9 maanden die de longen uit haar lijf proest, en waarom? Omdat iemand zo dom is geweest haar hond mee te slepen naar de club terwijl ze wíst dat ie kennelhoest had!
Mijne is niet de enige die aangestoken is, gelukkig is ze loops en heeft ze daardoor even geen contact met andere honden.
Vanacht amper een oog dicht gedaan met m'n zeehondje :(
Morgen even met de da overleggen of ze aan de ab moet of niet...
Echt joh, bedankt he! *knop frusty uit *
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 29-09-13 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:42

Erg slim van die persoon :\

Het is wel zo dat onze entingen van kennelhoest niet ALLE virussen en bacteriën kunnen dekken die kennelhoest veroorzaken,
maar als je hond kennelhoest heeft, hou het dier dan toch thuis tot die genezen is :(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:43

Baas van de andere hond aansprakelijk stellen?

LadyMadonna

Re: Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 12:51

Tja, zie het maar waar te krijgen, haar woord tegen dat van ons natuurlijk.
Die van mij was al twee dagen wat aan het kuchen, vervelend wel, maar niet schokkend. Tot het gister aardig mis ging...
Ik denk: laat ik club genootje eens vragen of die van haar ook last heeft, tja, die was vanaf maandag al bezig, en zaterdag hebben ze op t zelfde veld als de aanstichter gelopen (die tegen mijn clubgenootje heeft gezegd dat hij het net gehad had)
Als ik nu nog les zou volgen zou ik dus eerst bij de club informeren of ik welkom ben, maarja, daar denken andere mensen kennelijk anders over...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:52

Gewoon hoestsiroop geven. beest is gewoon flink verkouden...
Kan op de hondenclub gebeuren maar ook gewoon op straat...

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:54

Ga even naar de drogist of Kruidvat of iets dergelijks en haal een fles tijmsiroop: 3x daags een eetlepel. Wordt in ieder geval het hoesten stuk minder van.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:57

Het is maar een griepje....

Kan hij overal oplopen

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:59

op sommige clubs is het verplicht om in te enten tegen kennelhoest
mischien even navragen? en als het op die club ook is, die persoon aansprakelijk stellen

ik vind zowiezo dat je je hond daarvoor moet inenten, of het moet een hond zijn die het erf nooit afkomt

voorkomen is beter dan genezen zeg ik dan maar

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:59

Snap je frustratie heeel goed!
Die van ons is er net vanaf.. Die had gespeeld met een hond die achteraf ook kennelhoest bleek te hebben.
Arme hond heeft ook achterlijk lopen hoesten en moest noodgedwongen aangelijnd blijven(ivm besmetting) en werd daar mega gefrustreerd van, kon haar energie niet kwijt.

Wij hebben ontstekingsremmers van de DA gehad en daarnaast heeft ze puur luchtwegen gehad, was binnen no time over en geen antibiotica voor nodig gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:01

Mijn honden worden nooit geent tegen kennelhoest, en ik heb er maar ooit 1 gehad die het had, terwijl ik meerdere honden heb lopen.
Het is maar een hoestje hoor, hier wordt net gedaan of het een acuut doodvonnis is....
Aansprakelijk stellen? Echt te grappig :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:02

Dan zal ik wel weer de muts zijn die overal rekening mee houdt... Die van mij komt nu niet van het erg af en daar ga ik zéker niet mee naar de club :n
Het is maar een griepje, nog wel ja, hopen dat dat ook zo blijft.
Ze krijgt idd al hoest siroop en honing, temp. 2x per dag.
Ze toont verder nog niet ziek oid, maar t is echt een zee hond.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:04

Het mag dan wel 'maar' een griepje zijn. Het is wel heeel erg vervelend.
Je hele lijf gaat op den duur zeer doen als je zo aan het hoesten bent. En als je weet dat je hond zoiets heeft, dan houd je hem toch even bij de anderen uit de buurt? Het is al vervelend genoeg dat je eigen hond er last van heeft, zadel een ander er dan niet ook mee op.

TS: groot gelijk dat je nu contact met andere honden vermijd, hebben wij toen ook gedaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:06

Ondanks dat een hond ingeënt is kan kennelhoest alsnog toeslaan, het is een virus wat gewoonweg rondgaat in de lucht. Wellicht wist de betreffende eigenaar niet eens dat het besmettelijk was... Daarnaast kan de betreffende hond dus wél de inenting gehad hebben maar alsnog later ziek zijn geworden. M.a.w. haal eerst eens meer duidelijkheid bij diegene. Want je gaat toch ook niet je zieke collega aansprakelijk stellen als je door hem de griep krijgt. :')

Die van mij heeft het dus ook gehad een paar jaar terug, ondanks de juiste inentingen maar het was zo vies vochtig benauwd en dan slaat het net even harder toe. Een kuurtje en rust verder en voila, het is voorbij.

Ik vind de reactie nogal overtrokken van je TS. :o
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 29-09-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:08

Maar goed, als je weet dat je hond kennelhoest heeft.
Als je op een hondenvereniging zit, is het niet meer dan logisch dat je daar dan rekening mee houdt.
Daar ga je dan gewoon niet heen!
En ook melden, zodat andere hondeneigenaren het ook weten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:10

Als diegene het niet wist dat het besmettelijk was?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:13

Ik begrijp niet waarom niemand van de club ingegrepen heeft. Een hond met kennelhoest hoor je van een grote afstand; hierdoor moet het voor een cursusleider hoorbaar zijn...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:15

Niet weten dat het besmettelijk was?
Diegene wist toch al dat het kennelhoest was.
Waarschijnlijk te horen gekregen van de dierenarts.
Dan ben je nogal dom bezig als je dan toch naar cursus gaat.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:16

magda_90 schreef:
Ondanks dat een hond ingeënt is kan kennelhoest alsnog toeslaan, het is een virus wat gewoonweg rondgaat in de lucht. Wellicht wist de betreffende eigenaar niet eens dat het besmettelijk was... Daarnaast kan de betreffende hond dus wél de inenting gehad hebben maar alsnog later ziek zijn geworden. M.a.w. haal eerst eens meer duidelijkheid bij diegene. Want je gaat toch ook niet je zieke collega aansprakelijk stellen als je door hem de griep krijgt. :')

Die van mij heeft het dus ook gehad een paar jaar terug, ondanks de juiste inentingen maar het was zo vies vochtig benauwd en dan slaat het net even harder toe. Een kuurtje en rust verder en voila, het is voorbij.

Ik vind de reactie nogal overtrokken van je TS. :o

Hier sluit ik me bij aan :') Kennelkuch kunnen ze overal oplopen, dat is het risico van een huisdier, beetje kindersiroop 2 x daags een lepeltje en het is hier altijd zonder problemen over gegaan.

Vervelend is het wel maar om met een vingertje te gaan wijzen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:19

mika11 schreef:
Niet weten dat het besmettelijk was?
Diegene wist toch al dat het kennelhoest was.
Waarschijnlijk te horen gekregen van de dierenarts.
Dan ben je nogal dom bezig als je dan toch naar cursus gaat.

Je was er niet bij en je kent de betreffende eigenaar niet, dus deze voorbarige conclusies slaan nergens op. That's my point.
Het kan dus inderdaad voorkomen dat de eigenaar niet wist dat het besmettelijk was, dat weten wij niet. Maar ondertussen wel kwaadaardig met het vingertje wijzen. :Z

[edit]
Daarnaast, in hoeverre is het geleden dat deze les was en wanneer zijn de symptomen tot uiting gekomen? Het hoeft dus niet eens van de betreffende hond te zijn gekomen; voor elk dier (én mens) is dit een lastige periode met die wisselende weersomstandigheden, dat kan ook de oorzaak zijn. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:22

Hier mag je gerust met een vinger wijzen, naar de persoon die naar de hondenschool is gegaan.

Ook al kan een hond dat virus ook elders oplopen, je gaat toch niet doelbewust met een besmettelijke hond naar een hondenschool?
Met het idee van..."och, wat maakt het uit, misschien werden die andere honden anders ook wel ziek".
Dit geldt dus als mensen dat hun hond kennelhoest heeft!

Magda, als die persoon inderdaad van niks wist, dat kan.
Dan is het een leer voor de volgende keer.
Maar ik begreep uit de OP dat die persoon het wel wist.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-09-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:24

mika11 schreef:
Hier mag je gerust met een vinger wijzen, naar de persoon die naar de hondenschool is gegaan.

Ook al kan een hond dat virus ook elders oplopen, je gaat toch niet doelbewust met een besmettelijke hond naar een hondenschool?
Met het idee van..."och, wat maakt het uit, misschien werden die andere honden anders ook wel ziek".

Maar wie zegt dat iemand doelbewust een zieke hond meeneemt, je kent het verhaal van die eigenaar toch helemaal niet?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:25

Mijn hond was kennelhoest geënt (asiel) en in aanraking geweest met een hond met kennelhoest.

Mocht gewoon in de les komen.

Het is maar een griepje, en goed voor de weerstand.

Net als met een mensengriepje: Op letten met oudere honden en pups.
Alles daar tussen houdt er over het algemeen niks aan over.

Mij honden zijn ook niet kennelhoest geënt, en worden dat ook niet.
Zijn gezonde honden die een griepje prima kunnen hebben.

En daarbij zijn er zoveel kennelhoest/griepvarianten......daar kun je nooit allemaal tegen enten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:25

mika11 schreef:

In de OP staat dat de eigenaar wist dat de hond kennelhoest had, maar er werd niet vermeld dat de eigenaar ook wist of het besmettelijk was. ;)
Daarnaast was jij er niet bij, je kent de eigenaar niet dus nee het doelbewust met de vingers wijzen vind ik onterecht. Ik kan ook wel tegen jou zeggen: "Jij bent verkouden, blijf binnen want als ik ziek wordt ben jij de schuldige!".

Daarnaast, nogmaals, het heerst. Wie zegt dat deze besmetting van deze hond wegkomt? Ik heb net geïnformeerd en hier op de praktijken stijgen de meldingen al weer.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:27

Nee, ik bedoel ook als mensen het wel weten.
Er wordt door sommige mensen beweert dat kennelhoest zo onschuldig is, dat het eigenlijk onzin is om daarvoor thuis te blijven.
Naar die mensen mag je van met het vingertje wijzen dus, als die dus doelbewust wel naar een hondenschool gaan. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:30

Bij de introductie van de school zijn een aantal dingen besproken, waaronder loopsheid en ziekte, en dat je daarbij altijd even telefonisch of per mail moet overleggen of je welkom bent, en dat is hier dus niet gebeurt.
Nu de mijne ziek is, neem ik mijn verantwoordelijkheid, evenals m'n club genootje. Maar kennelijk vinden sommige dat raar. Prima, ik vind het de normaalste zaak van de wereld.
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat mijn hond andere besmet. Heb net ook mijn buren ingelicht, die ook honden hebben.