Aangezien ik niks op internet of bokt kon vinden ben ik benieuwd of iemand de goude tip heeft!
Mijn vriend en ik hebben een oudere kat(hij wordt 14 of 15 jaar). Hij doet alles nog heel netjes op zijn bak, alleen neemt hij de halve kattenbakvulling mee naar buiten en dit is dus door ons hele appartement te vinden.
We hadden eerst heel fijn kattengrit(kleine witte korreltjes) maar dit hebben we na 1 nacht al weggegooid want de hele vloer lag vol.
Toen zijn we op aanraden van een kennis overgestapt op houtkorrels(dus grove korrels van ongeveer 1 tot 1,5 cm lang).
Dit leek de oplossing te zijn, alleen valt dit ons na een week toch ook weer vies tegen. Als het nat wordt, wordt het ook en soort poeder. Dus hebben we toen gekeken of we de bak vaker konden verschonen en er hele nieuwe vulling in te doen, alleen hielp dit dus ook niet. Dit vonden we na 1 dag toch ook weer overal.
Op zich is het natuurlijk niet heel erg, alleen vind ik het best vervelend om elke dag te moeten stofzuigen als dit eigenlijk niet nodig is.
Misschien ook niet onbelangrijk, we hebben nu een 'luxe' kattenbak waar al een soort uitlooprekje in zit.
Voor de geïnteresseerde, deze is het:
http://www.woefenhinnik.nl/4553/kattenbak-wit-curver-petlife.html
Ik ben heel benieuwd of iemand een tip heeft!
Alvast bedankt!!

Tot nu toe lijkt me catsan het meest ideaal. De mensen hadden er een speciale plastic zak in liggen (in de bak), 1 zak catsan erin, iedere dag de drollen eruit scheppen, urine zakt naar onder... Ging met 1 kat bijna 2 weken mee!! Zak eruit, dichtknopen en weggooien. Ideaal!! En er lagen in vergelijking met die sameklonterende kattenbakvullign véél minder zooi in huis. Of misschien was het wel een hele nette kat
Maar we hebben er nu ook geen last meer van, hij ging er ook zonder problemen op. Inderdaad gewoon de drollen eruit halen en verder leeggooien/vervangen wanneer de korrels 'vol' zijn
Ik rook helemaal niets 2 weken lang. Was met 1 kat.