Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jilleroo schreef:dat ze luidruchtig waren heb ik idd gelezen, dat is mijn huidige hondje ook , dus daar ben ik bekend mee

jilleroo schreef:Ik vind het lastig in te schatten hoe hoog ze precies zijn op foto's etc, vandaar dat ik ze ook in het echt wil zien op 5 okt tijdens de ijsselshow.
jilleroo schreef:Weet iemand ook of ze geschikt zijn voor naast de fiets? Of zijn ze daar net te klein voor?
LukieBradley schreef:Mijn nichtjes hebben er eentje, superleuk beest als hij goed afgericht zou zijn.
Maar produceert over het algemeen veel lawaai, woont 4 huizen verderop en regelmatig zit zij avonds te blaffen.
Kan ook aan de eigenaren liggen natuurlijk maar het kan behoorlijk hard gaan.
Toen ik ze nog veel zag vond ik het een leuk beest om mee om te gaan, lichtelijk schuw (weet niet of dat normaal is) en luisterde goed.
Ook heel vriendelijk maar heeft niet veel met andere honden.
kohtje schreef:Ik heb er een van 16 jaar . Dat blaffen is eigenlijk alleen als ze wat doet . Dat is goed onder controle te houden.
Vind de shelty tegenwoordig best duur in aanschaf en er zijn veel types. Ga in Zwolle lekker langs de ring zitten en eens bekijken wat je zou willen.
We zijn een paar weken terug bij een fokker geweest om eens te kennis te maken met het ras enzo, dat beviel heel goed
Volgend jaar plannen ze weer een nest, wie weet
Cathrine_s schreef:Ik heb ook zelf shelties en vindt het echt en heerlijk hond. Die moet wel bewegging en/of training hebben. Anders gaan ze zelf dingen uitvinden. Het blaffen valt wel mee, als daar iemand voor de deur staat dan blaffen ze ff en dan is het klaar.
Ik hoop ook eind deze jaar en nest te hebben. De teef is al gedekt, nu maar wachten of ze zwanger is.