Monsters...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Monsters...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 11:29

Oh jee, wat heb ik me op de hals gehaald??!!

´We´ wilden al een paar jaar, sinds onze halfpers overleed, graag een gezellige kat voor in huis.
Wederom wat hariger dan het standaard model en geen platneus.

Als je het daar weer eens over hebt komt er uiteraard nét een advertentie op facebook voor een nestje mooie Main Coons voorbij van bijna 8 weken.
Ik: ´Nâh laten we het toch maar niet doen; heb je weer zo´n smerige gritbak in huis etc en bovendien zit die man uit de weg van waar we regelmatig komen. Mag dan een stuk goedkoper dan NL zijn maar het is ook bepaald niet gratis zeg!´
Niet dus.

Twee weken later weer op facebook; nul verkocht. Prijs in nog lager, dus vriendin vraagt waar hij eigenlijk exáct zit en dat blijkt pál bij het vliegveld te zijn, waar we de dag erop een logee naar wegbrengen.
´Alleen maar even kijken als we er tóch zowat zijn.´

Hmmm. Dat ken ik :roll:

Was nog een hele klucht om het te vinden maar dat is het verhaal nu niet.
Uitendelijk gevonden en het bleek een schát van een engelsman. Stoere bink met haltershirt en vol tattoos, maar vreselijk lief en teder voor zijn poes met nestje. Alles ook kráákhelder spic en span.
Hij was ten einde raad want zijn vrouw wilde de kittens GÍSTEREN het huis uit en wel ALLEMAAL....

Vriendin helemaal in de wolken met de katjes, niets verkocht en hij mocht niets houden = eerste keus en er zat een héél mooi en aanhankelijk katertje bij.
´Ok, een katertje dan.´ Vriendin begon te zweven.

Ik blijf een Hollander dus tóch nog even gevraagd wat de prijs was zónder papieren.
Hij was blijkbaar zó blij een goed adres te hebben dat hij ploep twee voor de prijs van één opgooide.
ZÚCHT..... -O-
en ja hoor; ´Dan wil ik díe erbij.´ op een snoezig identieke poezenuitvoering doelend.

Dan kan je nog zo sterk in je schoenen staand ´Hoho...´ roepen, maar dat is hardhollend achteruit onderhandelen dus ik greep de strohalm ´Maar we zijn alleen komen kijken, dus hebben geen geld bij ons´ om tijd te winnen en buítem de deur sta je een stuk sterken dan bij gf met de twee kittens inmiddels in de armen.
´Oh, maar dat heb ik wel bij me hoor.´
:x

Wij naar huis met ik mijn bonuspunten-boekje vol en :

Afbeelding

Inmiddels zijn ze bijna 16 weken en het katertje weegt 1500 gram. ANDERHALVE KILO 8)7 en hij is zo lichtvoetig als nijlpaard. Het lijkt hem niets te interesseren als hij op volle snelheid achter zijn watervlugge zus aan racend ergens tegenaan klapt.
Ik heb de klep maar uit de kattenbak gelaten want hij gaat daar zó ruig door dat het ding er toch elke keer met een klap los in of uit vliegt...

Ze zijn verrassend sociaal en komen voor de gezelligheid zomaar op schoot of tegen je aan zitten snorren, doch wat moet dat worden? Hij is nú al net zo groot als onze ranke mediterrane boerderij-jagers en zijn poten zijn lánger; hij kan nú al op zijn achterpoten staand met zijn voorpoten net over de rand van het 85 cm. hoge aanrechtblad

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:32

Ja, Maine Coons worden GROOT. Maar ze zijn wel ontzettend leuk. Ik snap ook wel na die foto dat je er niet meer onderuit kon, TE schattig <3

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:32

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten; ze lijken overigens sprekend op mijn halve main coon meisje! En wat de grootte betreft; tja daar staat het ras om bekend :D

fleurtjeuh

Re: Monsters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:34

Wauw wat zijn ze mooi <3
Ik wou dat ik er een in huis mocht...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:37

OHHHHH WAT ZIJN ZE LEUK!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 :~ :~ :~ :~ :~ :~

Dat schreeuwt voor meer foto's!!!! :D *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:51

Grappig verteld :D het zijn wel érg mooie katten zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:06

Just_Sannee schreef:
Dat schreeuwt voor meer foto's!!!! :D *\o/*

Om meer eten zal je bedoelen _O-

Uiteraard weet/wist ik dat ze groot worden doch ze zijn in gelijke mate fysiek bruut en dat gecombineerd met volstrekt normaal gedrag voor twee samen dollende 16 weken oude kattenkwaadkittens is buiten ons referentiekader.
Allemensen wat zijn ze lómp: Als ze over de overloop keten is het net of er twee bouwvakkers rondstampen!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:09

Ja dat ook :')

Veel maincoons zijn trouwens ook gék op water! :D
Ken er 2 die gezellig mee gaan onder de douche (uit zichzelf) Geniaal!! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:16

Just_Sannee schreef:
Veel maincoons zijn trouwens ook gék op water! :D

Deze twee mepper/graven met overgave en veel plezier alle water uit hun drinkbak.

Hier Koen met 13 weken:

Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:17

Koen :')
Ik durf bijna niet te vragen hoe die andere heet :+

Die is trouwens serieus al bijna groter dan mijn HTK kat _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:27

Just_Sannee schreef:
Ik durf bijna niet te vragen hoe die andere heet :+

Lotte, nu Lotje.

Citaat:
Die is trouwens serieus al bijna groter dan mijn HTK kat

Ga maar na; hij is anderhalve kilo kittenschriel spietpotig katbeest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:32

HC, wat heb je dat hilarisch beschreven!

Veel plezier met de gestreepte monsters.

(ik moet bekennen dat ik heel even dacht dat je het hele nest had meegenomen :') je schreef het zo spannend)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:37

Ik was al bang dat het iets in de trand van 'Mien' zou zijn :')
Mien en Koen 8-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:41

Je zou eens moeten proberen een badje ergens neer te zetten, kijken wat ze doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:00

Ik vind dit ideaal voor jou, toch nog iets dat je van onder de indruk bent :D

Nee, veel plezier ermee, ze zijn heerlijk :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:04

Prachtige beestjes, als ze deze leeftijd hebben zijn ze echt leuk. Heb weer een uit de auto gepleurd katje opgevangen en die is nu ook ong. vier maanden en een lol dat we hebben.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:07

Wat een heerlijk topic :D
Je hebt een knap stel stampvoetjes meegenomen hoor, ik snap heel goed dat vrouwlief er als een blok voor is gevallen.

Kleine tip: alles dat je met keilbouten in de grond schroeft is bestand tegen omvallen. Ook als er een poezelig katje mee wil spelen.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:09

wat een schatjes zijn het ook zeg <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 18:35

delerium schreef:
Kleine tip: alles dat je met keilbouten in de grond schroeft is bestand tegen omvallen. Ook als er een poezelig katje mee wil spelen.

We hebben ook een stel Franse Buldoggen en alles is behoorlijk ruim, solide, niet luxe.
Op het moment hebben alleen Karel, de reu, binnen opdat aan elkaar wennen enigzins te overzien blijft en dat is me toch een feest!
Karel wil ERG graag spelen dus doet het pootmeppen en vierkant omhoog springen na _O-
Het is een nogal atletisch buldogje en minder grappig is dat hij ook het als een springveer afgeschoten op ons of de rugleuning springen nadoet.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:41

Oeh, ze zijn LEUK! :D

Maar even een kleine waarschuwing die een beetje mosterd na de maaltijd is :Y) ... er zijn niet voor niets speciale Maine Coon kattenbakken! Katers kunnen namelijk ongeveer 9 kg worden! Die passen niet meer onder de klep van een normale kattenbak! :j :Y)

Veel plezier met je superschattige wollen schatjes! *D :')

(Ik ben zoooooo blij met mijn ranke slanke bevallige Abessijn dame van 3 kg :') )

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:06

Heerlijk stel!
Ik heb een kruising Main Coon, Somali. Net een maatje kleiner, maar wel net zo druk :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:11

Hier ook een Coon bezitster en die van mij is nu volwassen en weegt 7,5kg! Beetje ADHD en heeft de bijnaam circus konijn. Hij heeft de lamellen al geperforeerd met zijn XL poten (polydactyl= extra tenen en klauwen) om een vliegje te vangen en als er per ongeluk een vlinder naar binnen vliegt mag ik blij zijn dat mijn meubels het overleven :D . Maar het is een echte schat, komt altijd knuffelen en zal nooit kwaad doen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:41

Heb je OP en reacties met een dikke grijns op mijn gezicht gelezen, geweldig!
Ik zeg, bereid je maar voor, want het worden flinke katten! Maar ze zijn zo leuk, heerlijk aanhalig met hun eigen karakter.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten *D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:53

Waar is ie "like" knop als je hem echt hard nodig hebt! Geniaal geschreven, zie het voor me. En wat een prachtige katjes. Hoop op meer kitten/katten avonturen!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:39

Alleen even kijken......
En zo trapt mijn man er ook elke keer weer in. }>