´We´ wilden al een paar jaar, sinds onze halfpers overleed, graag een gezellige kat voor in huis.
Wederom wat hariger dan het standaard model en geen platneus.
Als je het daar weer eens over hebt komt er uiteraard nét een advertentie op facebook voor een nestje mooie Main Coons voorbij van bijna 8 weken.
Ik: ´Nâh laten we het toch maar niet doen; heb je weer zo´n smerige gritbak in huis etc en bovendien zit die man uit de weg van waar we regelmatig komen. Mag dan een stuk goedkoper dan NL zijn maar het is ook bepaald niet gratis zeg!´
Niet dus.
Twee weken later weer op facebook; nul verkocht. Prijs in nog lager, dus vriendin vraagt waar hij eigenlijk exáct zit en dat blijkt pál bij het vliegveld te zijn, waar we de dag erop een logee naar wegbrengen.
´Alleen maar even kijken als we er tóch zowat zijn.´
Hmmm. Dat ken ik
Was nog een hele klucht om het te vinden maar dat is het verhaal nu niet.
Uitendelijk gevonden en het bleek een schát van een engelsman. Stoere bink met haltershirt en vol tattoos, maar vreselijk lief en teder voor zijn poes met nestje. Alles ook kráákhelder spic en span.
Hij was ten einde raad want zijn vrouw wilde de kittens GÍSTEREN het huis uit en wel ALLEMAAL....
Vriendin helemaal in de wolken met de katjes, niets verkocht en hij mocht niets houden = eerste keus en er zat een héél mooi en aanhankelijk katertje bij.
´Ok, een katertje dan.´ Vriendin begon te zweven.
Ik blijf een Hollander dus tóch nog even gevraagd wat de prijs was zónder papieren.
Hij was blijkbaar zó blij een goed adres te hebben dat hij ploep twee voor de prijs van één opgooide.
ZÚCHT.....
en ja hoor; ´Dan wil ik díe erbij.´ op een snoezig identieke poezenuitvoering doelend.
Dan kan je nog zo sterk in je schoenen staand ´Hoho...´ roepen, maar dat is hardhollend achteruit onderhandelen dus ik greep de strohalm ´Maar we zijn alleen komen kijken, dus hebben geen geld bij ons´ om tijd te winnen en buítem de deur sta je een stuk sterken dan bij gf met de twee kittens inmiddels in de armen.
´Oh, maar dat heb ik wel bij me hoor.´
Wij naar huis met ik mijn bonuspunten-boekje vol en :

Inmiddels zijn ze bijna 16 weken en het katertje weegt 1500 gram. ANDERHALVE KILO
en hij is zo lichtvoetig als nijlpaard. Het lijkt hem niets te interesseren als hij op volle snelheid achter zijn watervlugge zus aan racend ergens tegenaan klapt.Ik heb de klep maar uit de kattenbak gelaten want hij gaat daar zó ruig door dat het ding er toch elke keer met een klap los in of uit vliegt...
Ze zijn verrassend sociaal en komen voor de gezelligheid zomaar op schoot of tegen je aan zitten snorren, doch wat moet dat worden? Hij is nú al net zo groot als onze ranke mediterrane boerderij-jagers en zijn poten zijn lánger; hij kan nú al op zijn achterpoten staand met zijn voorpoten net over de rand van het 85 cm. hoge aanrechtblad

... er zijn niet voor niets speciale Maine Coon kattenbakken! Katers kunnen namelijk ongeveer 9 kg worden! Die passen niet meer onder de klep van een normale kattenbak!