Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:30

Hoi,

Ja ik ben benieuwd naar waar jullie hond zit overdag en in de avond.

Als ik vrij ben zet ik meestal al gauw de deur open (nu dan tenminste, met dit weer), Nestor zit dan meer buiten als binnen eigenlijk, dat vind hij heerlijk ! Zo nu en dan komt hij eens naar binnen gescharreld om wat te drinken of even een knuffel halen.
In de winter zit hij wel binnen als ik vrij ben, maar dat is meer omdat ik hier geen overkapping heb wat een stuk van de tuin sneeuwvrij zou kunnen houden, dus buiten liggen is dan niet echt een optie helaas.

En als ik moet werken breng ik hem altijd naar mijn schoonvader, die heeft een gigantische tuin, met daarin een grote ren en een overkapping, daar onder staat het nachthok met lekker stro, maar deur van de ren staat altijd open dus hij heeft de gehele tuin tot zijn beschikking.
Die ren is nog van toen ik nog bij mijn vriend en schoonvader inwoonde, dus die laten we lekker staan. Maar bij mijn schoonvader scharreld hij dus de hele dag in de tuin, en kan dan beschut liggen uit de wind/regen/sneeuw noem maar op.
Bij interesse wil ik best een foto maken van die ren ;)

En jullie honden?
(het gaat hier dus niet over uitlaten enz)

Groetjes Angie

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:32

Mijn hond heeft een mooi hok, dat staat tussen de schuren in waar ik een deel van heb afgezet als een soort kennel. Daar zit ze in als ik aan het werk ben, daarna gaat ze mee naar de paarden en 's nachts slaapt ze in de gang bij mij in huis.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:32

ze zitten hier allemaal in huis...meestal liggen ze op de bank,en snachts slapen ze allemaal op de slaapkamer ,in bed :D

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:33

Mijn hondje gaat als ik ga werken naar mijn ouders. Kan hij lekker de hele dag met hun vier hondjes spelen :-)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:34

Mijn hond was normaal te vinden door het hele huis heen (haha toen ze jonger was wist ze precies wanneer ik mijn elektrische onderdeken aan deed en ging dan zalig op bed liggen ronken). Nu ze ouder is is ze alleen nog beneden te vinden, tuindeur staat eigenlijk altijd open. Ze heeft een bench waar ze in kan (ligt ze vaak in als ze rust wil ivm kinderen) maar ze heeft ook een eigen plekje op de bank. Nu ligt ze lekker in de zon op het kleed

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:34

Die van ons (kruising border collie) loopt altijd los op het erf (boerderij) en na het werk ( 9 uur 's avonds) en 's nachts zit ie bij ons binnen, in de gang.
Hij komt eigenlijk nooit in de keuken/woonkamer.
Onze hond heeft veel beweging en uitdaging nodig en op de boerderij heeft hij de hele dag wat te doen (koeien drijven, ratten vangen, vogels wegjagen enz)

Mjetterd

Re: Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:36

Mijn hond is in huis, als ik thuis ben gaat ze soms even in de tuin liggen, maar ze ligt het liefst binnen heb ik het idee :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:13

Onze hond loopt gewoon in huis los. In de tuin is ie als ik daar ook ben, maar niet als ik binnen ben. Ik krijg hem maar niet afgeleerd dat de tuin niet bedoeld is om in te graven :)) Soms gaat het paar weken goed en dan weer ineens niet. Daarbij hebben we nog niet echt een tuinhekje. Er staat wel een traphekje, maar die zit niets vast dus kan nog wel eens omvallen.
Maar vaak als ik of mijn vriend buiten zit, gaat de hond toch binnen liggen uit zichzelf.
Met dit weer mag hij sowieso nauwelijks naar buiten, het is een mopshond dus hij heeft het al heel snel benauwd.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:14

Gewoon los in huis. Als het mooi weer is gaan de deuren naar de tuin open, maar mijn hond gaat zelden uit zichzelf in de tuin liggen. Alleen als ik dan bijvoorbeeld buiten ben.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:16

mijn hond is meestal waar ik ben. slapen doet ze in de gang, nnaast onze slaapkamer. Ze ligt dan ook altijd voor de deur. :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:17

In huis, heeft een zetel voor zichzelf en deuren naar de gang staan open :)
Hij kan dus overal gaan/staan/liggen/zitten waar hij wilt.
Over het algemeen zit hij nooit meer als 3-4 u alleen :)
Buiten zonder toezicht gaat niet meer :) Hij graaft om u tegen te zeggen en hij is niet meer erfvast
sinds hij door 2 bordercollies in onze tuin is aangevallen.
De plannen zijn er om voor een degelijke omheining te zorgen :)

In de mate van het mogelijke gaat hij overal mee heen :)

Slapen doet hij onder de trap in de gang :) Heeft hij goed toezicht aan het raam moest er iets verdachts zijn :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:19

Onze hond is als het maar een paar uurtjes is (uur of 3 à 4 max) overal in huis te vinden, wij laten achteren en op onze slaapkamer de deur open zo kan hij overal naar buiten inclusief de katten. Als hij langer alleen 'moet' zijn gaat hij naar mijn ouders waar er met hem gewandeld word en hij kan spelen met hun hond. Voor de rest is hij vrij om te doen en laten wat hij wil qua slapen. :P

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:20

Als wij thuis zijn overdag dan is de hond los, buiten of binnen net wat 'ie zelf wil. En als wij niet thuis zijn en snachts zit hij in de bench :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:24

Mijn hond heeft een kennel en een mooi hondenhok, maar daar zit ze werkelijk nooit in :+
Ze heeft de woonkamer en keuken tot haar beschikking en bij mooi weer ook de tuin als ze daar behoefte aan heeft.
Als ik weg ben en 's nachts blijft ze in de woonkamer en keuken, over het algemeen ligt ze dan op de bank te slapen :Z

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:27

Als wij er niet zijn zitten ze in de bijkeuken en de tuin kunnen ze zelf in en uit. Zijn we er wel liggen ze lekker naast onze bank in de mand of zoals nu buiten.
S'nachts zijn ze in de bijkeuken dan kunnen ze waken naar hartenlust en zelf weten waar ze willen liggen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:29

Als wij niet thuis zijn zit hij in zijn hok, als we thuis zijn is hij waar wij zijn, dus als wij binnen zijn is hij binnen (op de bank/grond/open hok/etc), en als wij buiten zijn is hij ook buiten.

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:31

Onze hond is een typische gezelschapshond. Dus als wij thuis zijn, is de hond daar, waar wij (of iemand van ons) op dat moment is. Bij ons in huis is het relatief warm, dus dan gaat ie ook wel eens naar buiten. Meestal krijgt ie dan het heen en weer en staat continu voor de deur te blaffen. 's Zomers is hij vooral daar, waar hij de meeste verkoeling krijgt.

Als wij weg zijn, is de hond in de garage en in de tuin. De tuin is volledig omheind en relatief groot, dus altijd wel een plekje om beschutting te zoeken. Verder kan hij zelf de garage in en uit, dankzij het hondenluik in de deur :)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:31

Bij ons kunnen ze met goed weer naar binnen en naar buiten, als ik ben werken liggen er 2 in de bench en 2 lopen los in de kamer/keuken. Als ik thuis ben zijn ze waar ik ook ben!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:33

Mijn Labrador heeft een binnenhok met een buitenren in de tuin waar ze snacht's ook slaapt. Als wij thuis zijn staan de deuren altijd open en kan ze de tuin in of naar binnen(in de winter niet maar als ze voor de deur gaat zitten laten we haar buiten) Ze is erg graag buiten! Als we niet weten waar ze is ligt ze in haar hok, dat is echt haar huisje! Als we niet thuis zijn laten we haar ren open en kan ze of in haar hok of in de tuin ;)
In de winter als het onder -10 komt slaapt ze binnen maar dan is ze helemaal uit haar doen! Ze gaat dan steeds voor de achterdeur zitten omdat ze haar hok in wil ;)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:34

Gewoon, in huis :)
Mijn boomer is inmiddels 12 jaar en een stuk rustiger dan vroeger,
Hij kan de hele alleen zijn, hij zal wel slapen dan denk ik.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:34

Als wij aan het werk zijn ligt hij in de keuken en de hal. Als we thuis zijn mag hij overal in het huis komen. Zet bij mooi weer het balkon voor hem open, en dat gaat hij daar wel eens liggen zonnen... snachts ligt hij eigenlijk weer in de keuken, maar het komt de laatste tijd regelmatig voor dat hij op het kleedje naast ons bed ligt... mag hij eigenlijk niet haha

over een paar weken verhuizen we, uiteindleijk willen we dat hij dan dag en nacht naar buiten gaat (slaapplaats in de schuur). maar hij heeft altijd binnen gelegen en wil graag bij ons zijn dus dat zal niet mee gaan vallen... Denk dus dat we dat vanaf volgend jaar zomer gaan doen, als het mooier weer is, dan zijn we zelf ook veel buiten, waarschijnlijk komt er ook nog een hond bij, dus dan is het makkelijker om hem te laten wennen buiten te zijn... (al mag hij natuurlijk straks best nog even binnen komen wandelen)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:39

Onze hond is waar wij zijn. Als ik binnen ben en ik ben in de kamer, is zij ook in de kamer. Ben ik in de keuken, is ze ook in de keuken en als ik buiten ben is zij ook buiten. Als ik naar stal ga, gaat ze mee en als ik aan het rijden ben, wacht ze tot ik klaar ben:
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:40

onze honden liggen in de kennel waar het lekker koel is met alle gemakken voorzien
zijn we in de tuin bezig lopen ze los in de tuin
zijn we sávonds binnen liggen ze gewoon los in de woonkamer ect.

niet op de bank en niet op bed.. daar hebben ze fijn hun eigen dingen voor :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:42

Mijn honden zijn overdag gewoon in de woonkamer, keuken of buiten. Ze lopen dan gewoon los en gaan waar ze willen. 's Nachts zitten de honden ( en ook de 2 jonge katten ) in de ( afgesloten ) keuken. De oude kat is dan in de kamer en die mag niet alleen met de anderen zijn omdat ze niets meer kan hebben aan haar poot. De honden springen vaak op haar en de katten zitten haar druk achterna. Ook heb ik mijn egeltje en cavia's in de woonkamer.

De keuken is groot zat en ze hebben daar hun eigen mand ( zowel katten als honden ) er staat voer en water en het is er warm en droog. Prima plek voor ze om te zitten.

De buurvrouw vind het wel heel zielig dat we de honden en katten in de keuken laten 's nachts. Ze vind dat de honden gewoon in de woonkamer moeten kunnen want in de keuken zouden ze het niet fijn genoeg vinden. De dieren klagen gelukkig niet :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:43

Mijn hond zit in huis, woonkamer, en als het mooi weer is ligt ze vaak in de tuin in het zonnetje.